josefinaboston

Hiss eller diss - svartmålade golv

Josefina
7 år sedan

Jag har alltid tyckt att svartmålade trägolv är superfint. Men sedan nämnde en vän att man ser smuts mycket tydligare... så nu vet jag knappt själv om jag tycker det är hiss eller diss. Vad tycker ni?

Vintage Vernacular · Mer info

Snyggt - Hiss
Inget för mig - Diss

Kommentarer (14)

  • Sophie I
    7 år sedan
    Ändrades senast: 7 år sedan

    Tycker det är sjukt snyggt! Om det är trägolv, är förhoppningsvis plankorna lite "slitna" som gör att det inte är spegelblankt och att dammet inte syns supermkt!

  • PRO
    Bemz Design AB
    7 år sedan

    Fantastiskt snyggt med svartmålande golv tycker vi!

  • PRO
    Josefina
    Författare
    7 år sedan

    Bemz Design - är det bättre att ha matta eller glansiga svartmålade golv, för att så lite smuts som möjligt ska synas?

  • User
    7 år sedan
    Hemskt med svart laminatgolv iallafall smutsen syns direkt och vi som har husdjur också vet att det inte är perfekt att ha!!
  • PRO
    ALMASI BYGG AB
    7 år sedan

    Vi tycker att ytan ser mycket mindre ut med mörka färger!

  • PRO
    Victrix inredarna
    7 år sedan

    Det är supersnyggt, så länge man inte har så mycket vart annars. Speciellt snyggt när det är ett gammalt plankgolv!

  • PRO
    Bemz Design AB
    7 år sedan

    Mattsvart är elegant, och då ser man inte dam lite lätt!

  • Ossiana Smith
    7 år sedan

    Håller med Caisa, om du har hund funkar det ej! Min syster hade det, behövdes städas varje dag.

  • PRO
    Karlströms Golv
    7 år sedan

    Fint golv.


  • PRO
    Designika
    7 år sedan

    Riktigt snyggt med svarta golv men tyvärr syns "allt" väldigt lätt. Men kör på svarta & sopa lite extra i stället! ;)

  • PRO
    Nordic Quality Design
    7 år sedan

    Det är snyggt! Låt golvet bli en del av inredningen.

  • instockholm
    7 år sedan

    Varenda skavank, dammkorn och spillfläck syns tyvärr. Och när man våttorkar golvet syns ränder efter moppen.

  • PRO
    Unikt golv
    7 år sedan

    Hej, du får ett mycket sobert och klassiskt intryck med ett svart golv. Min rekommendation är att du har en matt yta av hårdvax. Det finns golv med en intressant struktur som ger golvet en härlig och speciell karaktär. Unikt Golv har golv du kan titta på i Stockholm, Storgatan 18. Varmt välkommen!

Sponsored

Reload the page to not see this specific ad anymore

Sverige
Skräddarsy min upplevelse genom att använda cookies

Houzz använder cookies och liknande teknik för att anpassa min upplevelse med relevant innehåll och det bästa Houzz produkter och tjänster kan erbjuda mig. Genom att klicka 'Acceptera' accepterar jag detta, så som det vidare beskrivs i Houzz Cookie Policy. Jag kan avvisa icke-essentiella cookies genom att klicka 'Administrera preferenser'.