biljana_dahl

Björnbär eller inte björnbär?

Vårt björnbärsfärgade vardagsrum har hängt med i åtta år nu. Känner för en total uppdatering men är rädd att vi kommer längta tillbaka till det mörka och mysiga.

Ljust grått, kan det vara något? I så fall skulle en fin hög skänk i rosenträ få flytta in och lite ny konst.



Kommentarer (5)

  • Anna
    8 år sedan

    Vad fint ni har det! Jag tycker om era väggar men håller med om att det är roligt att förnya sig. Ljust grå väggar skulle vara fint eller varför inte en snygg tapet. Jag gillar den här från Boråstapeter. Till den skulle ni kunna plocka upp det gula inifrån barnrummet. Fast den kanske också är för mörk?

    Inspiration · Mer info


  • Biljana Magdalena Dahl
    Författare
    8 år sedan

    Tack Anna! Otroligt fin tapet du tipsar och bra idé att ta upp det gula från barnrummet. Tänker bara att det fortfarande skulle uppfattas som mörkt. Ska kika in på Boråstapeter med en gång.

  • Maria Svensson
    8 år sedan

    Ljust grått låter jättefint tycker jag. Grått är en färg som funkar till det mesta. Själv har jag mesat och kör vitt hemma hos mig i hela lägenheten men jag önskar att jag vågade mer...

  • Heidi Allen
    8 år sedan

    Gillar den mörka färgen, kanske du kan behålla en mörk vägg och ha de andra väggarna i ljust grått?

  • Jelena Todorovic
    8 år sedan

    Jag hade också kört på någon tapet. Ljusa färger gör ju att rummet ser större ut, men adderar man en fondtapet kan man lätt skapa en "mysig" hörna i rummet. Jag hade en glansig tapet i brons/brun i sovrummet (låter jättehemskt, jag vet, men det var en superfin lyxig tjock tapet) i en tidigare lägenhet. Detta gav en otrolig myskänsla, samtidigt som rummet var ljust i övrigt. När man tänder ljus i rummet reflekteras det väldigt fint mot tapeten.


    Lycka till, och posta gärna resultatet :)

Sponsored

Reload the page to not see this specific ad anymore

Sverige
Skräddarsy min upplevelse genom att använda cookies

Houzz använder cookies och liknande teknik för att anpassa min upplevelse med relevant innehåll och det bästa Houzz produkter och tjänster kan erbjuda mig. Genom att klicka 'Acceptera' accepterar jag detta, så som det vidare beskrivs i Houzz Cookie Policy. Jag kan avvisa icke-essentiella cookies genom att klicka 'Administrera preferenser'.