På jakt efter ny soffa, soffbord och allt omkring
Jelena Todorovic
5 år sedan
Utvalt svar
Sortera efter:Äldsta
Kommentarer (11)
Charlotte Gunnarsson
5 år sedanÄndrades senast: {last_modified_time}5 år sedanJelena Todorovic thanked Charlotte GunnarssonJelena Todorovic
5 år sedanRelaterade diskussioner
Vad är det värsta en gäst har gjort hemma hos dig?
Kommentarer (18)När en viss "ingift" man av äldre modell alltid missar toan och inte torkar upp kisset efter sig så att man trampar i det. Och när hans fru kommenterar allt från möblering till blomvattning på ett negativt sätt. Folk som försöker uppfostra mina husdjur och barn är en annan sak som driver mig till vansinne. Rökare som askar och fimpar bland blommorna i trädgården istället för att be om ett askfat om de inte hittar det som faktiskt står i trädgården för besökande rökare. En övernattande kompis som i köket mitt under frukost, smörjde in sig topp till tå med vår olivolja som vi använder till matlagning!... Se merVINN: Sommarens snyggaste termos från STELTON (värde ca 649 kr)
Kommentarer (45)Den bästa fikaplatsen är en plats där goda skratt och varma tankar och känslor får liv i samvaron med andra. Där vi umgås och trivs och utvecklas tillsammans men också har utrymme för att bara vara. Där vilar vi i varandras närhet och mår riktigt, riktigt bra. Den bästa fikaplatsen kan finnas på en solig skärgårdsklippa i juni eller på en fjälltopp en solig dag i april men den kan också finnas i en mysig stuga en regnig dag i augusti eller i en iskall bivack en stormig januaridag. Det är inte platsen som är det viktiga utan känslan, människorna, samvaron och känslorna som vi tillsammans skapar. Den fikaplatsen drömmer jag alltid om!... Se merLUCKA 8: Klong Äng Vas från RoyalDesign.se (värd 1475 kr)
Kommentarer (137)Varje jul får en nallebjörn med tomtemössa hedersplatsen i soffan. Han är över 25 år gammal, men om man trycker på hans hand lyser fortfarande kinderna upp och en otroligt högljudd (och lång!) version av Jingle Bells spelas upp. Jag fick honom i julklapp min första jul i Sverige, när jag och mina föräldrar hade varit här några månader. De hade fått forskningsstipendium och ville egentligen vidare till t.ex. England eller USA, men naturen, värderingarna och enkelheten i att leva här fick de att stanna kvar. Dock hade ingen berättat för de om konceptet jul (som på den tiden inte fanns i Kina), medan jag hade fått höra på förskola att det var ett tillfälle där alla snälla barn fick presenter. När julafton kom insåg de att något måste göras. Allt var dock stängt, men de lyckades till slut hitta en bensinstation som hade öppet. Där köpte de nallen, rusade hem, och gav den till mig. Jag minns fortfarande glädjen och lyckan som satt i hela vintern. Mina föräldrar har aldrig haft mycket pengar - men kärlek, omtanke och tid, det kommer man långt på. Varje jul spelar min nalle fortfarande Jingle Bells innan presentöppnandet, för att påminna oss om att vara tacksamma för allt vi har.... Se merTV-Rum/Vardagsrum HJÄLP!
Kommentarer (14)Hej Vad roligt att ni provade något ni inte tänkt på tidigare! Nu behöver ni bestämma vad rummets främsta funktion ska vara. TV rum, läskrok, arbetshörna eller allt ihop? Ska ni titta på tv där bör ni tänka lite på avstånd mellan sittplatsen och storlek på tvskärmen. Det är svårt att avgöra rummets storlek från era bilder men det kan en duktig media butik ge råd om. Jag tycker faktiskt att möbleringen på er exempelbild är toppenbra! En lite mindre soffa och ett par fåtöljer, eller enbart fåtöljer som inbjuder både till att slappa framför tv:n med en fotpall och att läsa en god bok. Några småbord vid sidan, en golvlampa och ni har ett flexibelt rum som kan användas till allt möjligt. Den lilla arbetsplatsen vid fönstret kan ni välja att ha kvar om ni använder den? Det beror på storleken på de nya möbler ni eventuellt köper in. När det gäller färg på bokhyllan så tycker jag personligen att en mörkare färg ger djup och karaktär till rummet. Ni har ju ett härligt naturligt ljusinsläpp där. En sittbänk i ett fönster är något av det mysigaste som finns så gillar ni det så kör hårt tycker jag:-) Om ni platsbygger en bänk och ska köpa skumgummi till sittplatsen så lägg lite extra krut på tjockleken, då blir det bekvämare och håller längre, samt en liten framkant på bänken så inte sittkudden åker av. Hoppsan, nu gick jag igång här:-)) Inte lätt att sluta prata om det man brinner för! Ha det riktigt roligt på vägen till ert mysiga rum. Hälsningar Maria Coey... Se merCharlotte Gunnarsson
5 år sedanCharlotte Gunnarsson
5 år sedanJelena Todorovic
5 år sedanMAZE INTERIOR
5 år sedanHilla Duka
5 år sedannolu
4 år sedanNiclas Jansson
4 år sedanTorshälla Interiör
4 år sedan
Sara Norrman