catmedin

Mitt köksprojekt

catmedin
8 år sedan

Vi köpte ett townhouse på Malta och har gjort en hel del renoveringar. Här är vårt köksprojekt :)

Köket var väldigt litet, trotts att det är svårt att se på före bilderna. Ni ser väggarna åt båda hållen dock, och resten är bara vidvinkel effekt. Vi tog ut allt gammalt, och dessutom båda angränsande väggarna, vilka var 30 cm tjocka stenväggar. Istället lade vi in bärande stålbalkar i taket, som vi byggde in i gipsboxar.

Vi öppnade upp ett stort härligt ljust kök, med anslutande matsal. Golvet i matsalen är original från 1920.

Nya köket beställde vi från Italien och är av märked GeD. Skiva och vägg, carrara bianco och golvet är en fantastisk creme travertin för att ha en natursten som matchar matsalens fina gamla golv.

Då induktionsspis är svårt och dyrt att få tag på här på Malta, blev det att beställa Siemens från sverige. Resten av vitvaror är Whirlpool 6th sense. Och budgeten? Knappt 14000 euro... Inklusive allt jobb med balkar i väggar, ny el och kök/vitvaror. Mycket billigt att bygga här på Malta.


Kommentarer (12)

  • Heidi Allen
    8 år sedan

    Wow!! Vilket projekt! Och hur fint det blev! Hur lång tid tog det från början till slut?

  • catmedin
    Författare
    8 år sedan

    Tack!! Jag önskar att jag tog en nyans ljusare på luckorna, men älskar resten! Det tog ung 5 veckor att få allt klart med väggar, golv och installation av el, vatten och kök, men sen var bänkskivan försenad :) och köket beställdes ung 2-3 veckor innan vi startade.

  • Carl Palmquist
    8 år sedan

    Supersnyggt! Vilket fint golv under matbordet. Kul att blanda gammalt med nytt :)

  • Sophie I
    8 år sedan

    Wow, jättefint verkligen!

  • Marcus Hartwall
    8 år sedan

    Otroligt fint!

  • catmedin
    Författare
    8 år sedan

    Tack alla!

  • PRO
    Joannan - Inredning och styling
    8 år sedan

    Vilket golv!! Snyggt

    catmedin thanked Joannan - Inredning och styling
  • PRO
    All El Gotland AB
    7 år sedan

    Stilrent och snyggt!

  • PRO
    Kontrollansvarig i Stockholm
    7 år sedan

    Stiligt!!

  • PRO
    Gröna Gården
    7 år sedan

    Ser väldigt trevligt ut

  • PRO
    Hemma hos Nenna
    7 år sedan

    Snyggt!

Sponsored

Reload the page to not see this specific ad anymore

Sverige
Skräddarsy min upplevelse genom att använda cookies

Houzz använder cookies och liknande teknik för att anpassa min upplevelse med relevant innehåll och det bästa Houzz produkter och tjänster kan erbjuda mig. Genom att klicka 'Acceptera' accepterar jag detta, så som det vidare beskrivs i Houzz Cookie Policy. Jag kan avvisa icke-essentiella cookies genom att klicka 'Administrera preferenser'.