hilla_duka

Skapa charm i nyare hus?

Hilla Duka
8 år sedan
senast redigerad:8 år sedan

Jag älskar gamla hus/ lägenheter, med vackra takkronor, stora gamla fönster och högt till tak! Men nu bor jag i en lägenhet byggd på nittiotalet. Visserligen genomgående trägolv och välplanerad, men i total avsaknad av sekelskiftscharm! Vad är era bästa tips för att skapa rätt känsla?

Kommentarer (6)

  • Heidi Allen
    8 år sedan

    Hej Hilla! Kan du lägga upp en bild på ditt rum?

  • Hilla Duka
    Författare
    8 år sedan

    Hej Heidi! Här kommer lite bilder från mitt vardagsrum!


    Jag skulle verkligen vilja få det att kännas mindre som en vanlig tråkig hyresrätt och mer som... sekelskifte liksom. Jag älskar mina sköna soffor, och är nöjd med soffbordet (ett IKEA hack, Vittsjö med träskivor på) även om det kanske är i mörkaste laget i träet. Den väggmonterade TV bänken sväljer massor, men MDF'en är ju inte vackrast i världen direkt, och damm syns direkt... Råd?

  • Heidi Allen
    8 år sedan

    Superfin lägenhet! Vad sägs om en takros? Och några färgklickar, t ex kuddar i royal blue, korallrött eller grönt? Lite som i den här bilden från Svenskt Tenn:

    Inspiration · Mer info

    Hilla Duka thanked Heidi Allen
  • Sara Norrman
    8 år sedan

    Du kan ju byta ut TV bänken mot en gammal möbel som du målar vit, funkar som en sorts övergång mellan gammalt och nytt – om du har plats vill säga! Det är svårt att knöka in stora möbler som skapats för våningar i små rum, men om du hittar mindre, antika möbler blandat med moderna inslag kan det bli jättefint!

    Hilla Duka thanked Sara Norrman
  • Hilla Duka
    Författare
    8 år sedan

    Tack för bra förslag! :) Heidi, jag gillar din idé med takros, och kuddar i skarpare färger, har nog varit lite feg där.

    Sara - jag håller med, jag jagar en äldre möbel, men det är så svårt att hitta någon med rätt storlek...

Sponsored

Reload the page to not see this specific ad anymore

Sverige
Skräddarsy min upplevelse genom att använda cookies

Houzz använder cookies och liknande teknik för att anpassa min upplevelse med relevant innehåll och det bästa Houzz produkter och tjänster kan erbjuda mig. Genom att klicka 'Acceptera' accepterar jag detta, så som det vidare beskrivs i Houzz Cookie Policy. Jag kan avvisa icke-essentiella cookies genom att klicka 'Administrera preferenser'.