mikkelandresen22

Hjælp til renovering af badeværelse!

Mikkel Andresen
8 år sedan
senast redigerad:8 år sedan

Skal have renoveret mit badeværelse, som er ret småt og har badekar. Kunne godt tænke mig noget mere skabsplads, og er villig til at fjerne badekaret for at have flere kvadratmeter at arbejde med. Har forsøgt at lave en plantegning over lejligheden med cirka-mål, som jeg har sjusset mig frem til. Har også lagt et billede op af det nuværende badeværelse, som jeg synes er ret kedeligt i farverne.

Hvordan synes i plantegningen skal se ud? Og hville farver vil i anbefale til et småt badeværelse?


Kommentarer (10)

  • PRO
    Kiradesign
    8 år sedan

    Hej Mikkel, et forslag kunne være en stor niche bag døren. På endevæggen ved døren en håndklædetørrer. Vask med skab under, evt. suppleret med et spejlskab, samt et væghængt toilet. Det vil være en let og lækker løsning.

    Mvh Kira

  • PRO
    Muubs
    8 år sedan

    Hej Mikkel,
    jeg faldt lige over dit opslag, da vi hos Muubs netop har stået med samme projekt.
    I forhold til valg af elementer, farver og materialer, har Muubs stylist Mette netop redekoreret vores lille personale toilet (lidt mindre end dit, dog uden bruseniche) med nogle enkle elementer i naturmaterialer, som nemt kan flyttes rundt i rummet. Jeg synes personligt at klinkerne på dine vægge er ekstremt fede, men blank stål får det efter min mening til at se meget klinisk og upersonligt ud. Prøv med nogle lette træ elementer, og evt. noget flet, til at bløde det meget stringente udtryk op, ligesom du ser på billedet. I kasserne vil mørke/sorte håndklæder være en fed kontrast, og måske nogle mørke kurve til at gemme de ting du ikke vil have stående fremme.
    Held og lykke med projektet.
    Med venlig hilsen

    Trine fra Muubs

    PS: Produkter + forhandler kan du finde her

  • Jette N
    8 år sedan

    Trine fra Muubs - rigtig fedt billede, som viser pæn indretning til billige penge!

    Kiradesign, synes ideen med en bruseniche er god, men er ikke sikker på, at jeg ville fjerne badekaret - synes det er så lækkert med et badekar og giver hyggestemning.

  • PRO
    Kiradesign
    8 år sedan
    Hvis badekar er et must, kan den løsning være en mulighed. Her får man en komfortabel badekar og bruseløsning - alt i en.
    Se mere her http://www.twinline.dk
  • PRO
    Seeberg Byg arkitektur & entreprise
    8 år sedan

    Hej Mikkel

    Når valget af indretning er på plads vil vi gerne hjælpe dig på plads med at få det projekteret og bygget.


    Ser frem til at høre fra dig på mail izzoberg@gmail.com eller telefon 23342527


    De bedste hilsner

    Seeberg Byg & Entreprise

    Izzo & Berg Rådgivende Arkitekter

  • Mikkel Andresen
    Författare
    8 år sedan

    Tak for svar HB ejendomme, så lige et opslag omkring glasbrusekabiner og havde egentlig tænkt at det var pænere til større badeværelser, men vil da helt sikkert overveje om det er en bedre løsning. Mit badeværelse er meget småt, så måske ikke en dårlig ide. Er dog også noget nervøs for vedligeholdelse, men kunne se at du mener det er forholdsvis nemt. Et badeforhæng, ja det smider man jo bare i vaskemaskinen og vupti pænt igen ;-)

  • PRO
    Design4Home
    8 år sedan

    Hej Mikkel.

    Det ser spændende ud med det projekt du skal igang med.

    Hvor meget kan du flytte rundt på installationerne? Er du bundet af de nuværende placeringer af toilet og håndvask, eller er der frit slag for at flytte rundt på det?

    Venlig hilsen

    Ole

    Design4home.dk

  • PRO
    HB Ejendomme og Renovering Aps
    8 år sedan

    Hej Mikkel. Har du set hvad vi har skrevet i dag vedr bruseafskræmninger? Måske en foldbar model var løsningen ? Den kan foldes ind i hjørnet og fylder ikke meget i løbet af dagen. På den måde får du en masse gulvplads "forærende" om dagen. Gulvet skal selvfølgelig lægges med det rigtige fald derhen, men alt efter hvor meget der skal brækkes op og laves ved gulvet kunne dette også være en mulighed, så du undgår en dum høj kant midt ude på gulvet resten af dagen. Hvor er afløbet til badekarret nu?

  • Mikkel Andresen
    Författare
    8 år sedan

    Hej alle sammen, tak for rigtig gode og brugbare råd. Jeg har læst indlægget om glasafskærmer og synes faktisk det giver mening at have da det lyder til at være overkommeligt at rengøre og giver plads og lys. Jeg er ikke meget for at skulle lave om på elinstallationerne og på nuværende tidspunkt er ideen at hive badekaret væk og bruge den installation (som er overfor toilettet) til en bruser. Alt andet vil jeg gerne lade være - dog med toilet som kan hænge fra væggen så der er mindre rengørring og igen for at give noget plads. Havde egentlig forestillet mig at købe en frithængende vask, men vi overvejer at købe en vask/skab løsning for at få noget opbevaring hvilket vi aldrig rigtig har haft (andet end det lille medicinskab). Tak for alle de gode råd - må nok sige at jeg aldrig havde hørt om en foldbar bruser før - den var ny ;-) Utrolig så meget man kan gøre nu til dags.

Sponsored

Reload the page to not see this specific ad anymore

Sverige
Skräddarsy min upplevelse genom att använda cookies

Houzz använder cookies och liknande teknik för att anpassa min upplevelse med relevant innehåll och det bästa Houzz produkter och tjänster kan erbjuda mig. Genom att klicka 'Acceptera' accepterar jag detta, så som det vidare beskrivs i Houzz Cookie Policy. Jag kan avvisa icke-essentiella cookies genom att klicka 'Administrera preferenser'.