Vad gör du helst av äpplena i din trädgård?
9 år sedan
senast redigerad:7 år sedan
Utvalt svar
Sortera efter:Äldsta
Kommentarer (11)
- 9 år sedan
- 9 år sedan
Relaterade diskussioner
Var hittar jag någon som kan hjälpa mig med trädgården?
Kommentarer (14)Hej Pysselgumman! Fina bilder i din idébok! Tror det är ett smart drag att anlita en kunnig designer så att du får ihop helheten, och som kan avgöra om dina önskemål funkar med platsens förutsättningar. Vad det kostar att anlita hjälp varierar säkert både från person till person, men säkert också från ort till ort. Om du bara vill ha någon att "bolla" med som du skriver, och inte önskar exakta detaljerade ritningar och skötselplaner skulle det t ex kosta 9.500 hos mig (ex resväg). Du kan läsa mer om det upplägget här: http://madeleinestradgard.se/home/priser_2/small/. Har inte hunnit uppdatera helt här på Houzz eftersom jag är ny på sidan, men du hittar mig på www.madeleinestradgard.se samt på Instagram: https://www.instagram.com/madeleines_tradgard/. Varmt välkommen om du är intresserad, och annars stort lycka till med din trädgård! Kul att du är så intresserad :).... Se merSammetsoffa - snyggt eller inte?
Kommentarer (20)Hej Sophie! Jag tycker sammetssoffor är jättehärligt, ljus/gammalrosa eller grå är mina personliga favoriter. I vår butik har vi precis fått in en ny soffa i massa olika sammetskulörer, kanske det kan vara något? /Pernilla... Se merVad tycker du om mördarsniglar i trädgården och vad gör du åt dem?
Kommentarer (5)Strunta i dem är omöjligt om man vill odla något annat än gräs och buskar. Lyckligtvis är det ett dåligt år för mördarsniglar så de är färre än vanligt. Jag klipper dem med en sax jag har bara till detta, de är så äckliga att jag inte vill använda vilken sax som helst och behöva tvätta den mellan varven. Runt pallkragen med sallad har jag snigelkanter i vass plåt, runt särskilt begärliga växter som hosta strör jag ut snigelpellets. Robotgräsklippare skulle bli lite besvärligt med 2000 kvm tomt varav hälften gräsmatta som inte alls är avgränsad, resten mycket blandade odlingar och ett litet skogsparti.... Se merVal av matta
Kommentarer (14)Helt rätt! Mattan den grå var för mesig och även den vita jag hade innan. En mörkare kommer det bli! Har bara inte bestämt om jag skall köra på färg petrol, antracite eller lite mjukare i mullvad för att få kontrast fast lite mjukare. Har ju bruna trädetaljer. Ingen som har lampförslag? Klasdisk stil ej för modernt!... Se mer- 9 år sedan
- 9 år sedan
- 9 år sedan
- 9 år sedan
- 9 år sedan
- 8 år sedan
- 8 år sedan
- 8 år sedan

Sponsored
Reload the page to not see this specific ad anymore
Trädgårdsdesign Värmdö