anna_6

Är det fler än jag som förvarar äpplen separat från övrig frukt?

Anki21
8 år sedan

Jag hade en intressant diskussion med en kompis i helgen om förvaring av frukt. När jag berättade att jag aldrig förvarar äpplen ihop med övrig frukt eftersom de avger en gas som får resten av frukten att bli dålig fortare började hon skratta och sa att hon aldrig haft det problemet. Nu undrar jag om det bara är jag som har en egen skål för äpplena? Vore intressant att höra hur ni andra gör.

Kök - Castenfors Arkitekter · Mer info

Jag förvarar äpplen ihop med övrig frukt
Jag förvarar äpplen separat
Vad snackar du om????
Annat...

Kommentarer (2)

  • Anna Holmquist
    8 år sedan

    Jag försöker förvara äpplen separat eftersom jag är så trött på att de andra frukterna mognar och blir dåliga för snabbt annars. Å andra sidan kan det vara rena underkuren för en hård avocado att tillbringa en natt med ett äpple. :-) Det här läste jag just på Livsmedelsverkets hemsida: "Eten är en gas som utsöndras från till exempel äpple, banan och tomat och som bland annat påskyndar mognaden." Kanske borde jag även ha separata skålar för bananer och tomater...

  • Anna G
    8 år sedan

    Det här har jag aldrig hört talas om! Ska genast skaffa en separat skål för mina äpplen och se om det blir någon skillnad.

Sponsored

Reload the page to not see this specific ad anymore

Sverige
Skräddarsy min upplevelse genom att använda cookies

Houzz använder cookies och liknande teknik för att anpassa min upplevelse med relevant innehåll och det bästa Houzz produkter och tjänster kan erbjuda mig. Genom att klicka 'Acceptera' accepterar jag detta, så som det vidare beskrivs i Houzz Cookie Policy. Jag kan avvisa icke-essentiella cookies genom att klicka 'Administrera preferenser'.