anna_holmquist26

Var hittar du dina recept när du lagar mat?

Anna Holmquist
8 år sedan

Jag älskar att laga mat och att baka och googla fram de flesta recepten även om jag vet att en hel del av dem finns i mina kokböcker som står i köket. Hur är det med dig - använder du en traditionell kokbok när du lagar mat eller recept online? Eller använder du kanske inte recept utan improviserar?


Honor Oak - London · Mer info

Kommentarer (7)

  • helenewennerstrom
    8 år sedan

    Jag använder Tasteline mycket för inspiration och för att komma på nya idéer, men kokböcker för mer standardrecept som jag inte har i huvudet, t.ex. en god gräddsås

  • Victoria Axlund
    8 år sedan

    Jag älskar kokböcker och mattidningar och har flera av varje (har även en app som gör att jag kan läsa mattidningar från andra länder) så jag letar och provar helst recept utifrån det. Men jag gillar även att surfa runt på nätet efter recept och läser en del matbloggar

  • Anna G
    8 år sedan

    Jag hittar alltid recept på nätet, men jag skulle verkligen vilja ha ett gäng kokböcker hemma. Det är ju både inspirerande och snyggt, så det får nog bli mitt nästa projekt att skaffa!

  • Sara Norrman
    8 år sedan

    Jag läser ofta kokböcker som litteratur, alltså sängätare;) Sen i köket blir det mest fram med läsplattan för att surfa runt och hitta bäst version.

  • Lisen Karlsson
    8 år sedan

    Jag gjorde som du Hilla förut men så blev jag lat och orkade inte skriva upp recepten längre... Önskar att jag inte var så lat.

  • Hélen Syvertsen
    7 år sedan

    Just nu bor jag så trångt att jag inte har plats med speciellt mycket, men annars brukar mina 5 välfyllda banankartonger med kokböcker stå på spridda platser i min bostad, precis som Sara Norrman är jag också *sängätare* jag läser mina kokböcker för att få inspiration, jag lagar mycket sällan mat efter ett recept, jag ser en kokbok som en rekommendaion, Okej jag är utbildad kock, men har lagat mat på känn sen jag var 10 år nånting, jag älskar kokböcker och alla i min omgivning vet att dom nån gång eller flera kommer att få en kokbok av mig :) sen har jag vad min sambo kallar "Kockaltaret" det är en gammal tallrikshylla som jag har snygga kokböcker i, det blir som en tavla, dessutom är det bara att byta ut nån kokbok då och då för att få nytt motiv.

Sponsored

Reload the page to not see this specific ad anymore

Sverige
Skräddarsy min upplevelse genom att använda cookies

Houzz använder cookies och liknande teknik för att anpassa min upplevelse med relevant innehåll och det bästa Houzz produkter och tjänster kan erbjuda mig. Genom att klicka 'Acceptera' accepterar jag detta, så som det vidare beskrivs i Houzz Cookie Policy. Jag kan avvisa icke-essentiella cookies genom att klicka 'Administrera preferenser'.