anna_holmquist26

AVSLUTAD Julkalender 2015

Anna Holmquist
26 November 2015
senast redigerad:5 December 2016

De här glimrande Skultuna-lyktorna i mässing från Svenssons i Lammhult är snygga nästan överallt och idag är vi stolta att presentera dem som vinst i adventskalendern.

Vinn dem så här:

Berätta i kommentarsfältet varför du önskar dig dem och var du skulle ha dem om du vann dem. Det mest övertygande inlägget vinner ljuslyktorna. (Värde: 899 kr)

Dagens tävling pågår hela den 2 december.

Läs gärna våra tävlingsregler

Kommentarer (134)

• Gun Åkesson

Jättefina ljusstakar, skulle passa på kakelugnen. Skulle dela med mig till dotterns lilla etta också!

• Amanda Stadler

Dit solen aldrig når

men där man som bäst mår

i badrummets mörka kar

mysiga och långa bad vi tar

placerade bredvid doftande badsalt

tills ingenting längre känns kallt

Att flytta till vårt första egna betyder Allt <3

• jinnan_

Dessa ljuslyktor kommer att få glänsa ovanför den öppna spisen. Vitt och guld skapar nämligen magi ihop.

• Tom Flanagan

Jag älskar mässing och jag skulle sätta dem på min spis

• emitz

Jag har nyligen fixat ett mässingsstilleben på köksbordet med alla gamla ärvda mässingsljusstakar. Det hade varit kul att göra ett mässingsstilleben på vardagsrumsbordet också med lite modern design som kontrast till mitt vintagehem!

• marie5640

Ljuslyktor kan ma aldrig få för många av den mörka årstiden. Vackra att sätta på matbordet till julhelgen. Håller tummarna :-)

• Janina

Med två vilda små här hemma är jag livrädd för att tända ljus trots att jag älskar det. Dessa ljuslyktor skulle jag sätta i grupp på ett mässingfat så jag lätt kan ta fram och tända när barnen somnat och mysa till max.

• Ana

Lyktorna Kin är det finaste jag vet,

ett sken som är harmoniskt och diskret.

Svensk design när den är som bäst,

passar både till vardag och till fest.

Om jag dessa vackra lyktor kunde få,

skulle de på hedersplatsen här hemma stå.

För när man under julen sitter inne och myser,

finns det inget bättre än att se hur de lyser.

• iharmoni

Vill haaaaaaa! De här är också fina! MässingMagi!

• Hilla Duka

Fem underbara gyllene små ljuskällor - en för varje underbar liten stjärna i min familj! De skulle få stå på min tv-bänk kanske, och sprida ett litet mjukt, varmt ljus över mörka vinterkvällar, när vi samlas i sofforna och myser! ✨

• ericsson_maria_ida

Renoveringen av vårt badrum kom av av sig av olika anledningar. Nu har två år gått och kanske är det dessa som kan ge oss motivationen vi så väl behöver tillbaka. Jag ser dem framför mig på en smal hylla i vårt nya badrum. De skulle passa så fantastiskt mot de tänkta matt putsade väggarna!

• Matilda Pettersson

Oj, vad länge jag har drömt om dessa fina..

Önskar så att de någon gång ska bli mina!

Tyvärr är plånboken alltför tunn för extravaganser,

så hoppas nu jag ökar mina chanser.

Är ensam mamma till två busiga små,

och mycket mys blir det såklart då.

Dessa skulle få vara med varje dag,

ståendes långt ifrån bus och vindens drag.

På kvällen bärs de med in till badrummet,

där jag njuter av egentid och härliga badskummet.

Mvh Matilda (matilda-pettersson@hotmai.com)

• Anna Malin R

Pssst...det var någon häromdagen som talade om,

att jag skulle besöka houzz.se -att det var hit tomten kom!

Jag skyndade mig och mycket riktigt -visst fanns han här!

Bland tips och diskussioner -i härligt stämningsfull atmosfär!

Kära tomte, för mina bekanta är det inte någon hemlighet,

att Skultunas alster, är det absolut bästa jag vet!

För att övertyga dig ännu mera så har vi just lämnat Smålands natur,

bytt ut Svenssons i Lammhult mot Norrland och riktig vinterkultur!

Vi befinner oss fortfarande i chock och går samtidigt igenom ett lyckorus,

på måndag får vi nämligen äntligen nycklarna, till vårt första egna hus!

Dessa skönheter skulle placeras på en skänk i hallen -som pricken över i:et

så vi var dag kan njuta av dess skönhet och minnas det härliga smålandslivet!

• Emma

Dessa fina ljuslyktor har länge varit högst på önskelistan, de är så vackra, stilrena och mysiga. Vilken dröm det hade varit om de äntligen fick komma hem till mig och förgylla min tillvaro. Jag hade placerat dem på bordet i köket, rummet som är hemmets hjärta. Där skulle de verkligen passa fint och matchas med små mini-ekar i glasvaser samt snittblommor i Äng-vasen från Klong.

• moddbjorn

Glans över mossa och hyacinter med dessa guldklimpar skulle skapa fin julstämning hos mig!

• malincatrin

vi saknar lampor i de flesta vrår så dessa små glimrande skönheter skulle sprida ett mysigt sken. Spelar ingen roll om det är på bordet i en glittrig nyårsdukning, på soffbordet för lite fredagsmys eller bokhyllan för lite vardagslyx. De är så nätta och lätta att flytta runt att dagen får avgöra dess plats.

• Mia Sandström

Idén är att vi ska flytta till en större lägenhet under våren, en med högt t tak å med djupa fönsterbrädor. Dessa skulle vara fantastiska då vi önskar stilen med stuckaturen å såklart med kakelugn.

• Zara Svensson Birath

Jag tror att livet skulle bli ljusare på alla sätt med dessa vackra lyktor i mitt vardagsrum! Maken skulle glatt städa, bländad av skönheten, och barnen skulle sitta fromt och tindra likt de tända ljusen. De fula tapeterna skulle bli fina, de oputsade fönstren skulle glänsa i lågornas sken och den regntunga torsdagen skulle bli en fenomenal fest. Håller tummarna!

• Christoffer Gustafsson

Jag skulle ha dom på mitt nya vardagsrumsbord. Är grymt nöjd med det, ett bord med en marmorskiva. Där skulle dessa ljuslyktor i guld matcha bra!

• Barbro Larsson

Mys är tidens melodi, ljus ger julen harmoni. tradition betyder nostalgi, en vinst skulle blir pricken över i!"

• liffe54

Dessa juveler i mitt vardagsrum skulle bli hemmets blickfång och skänka mig glädje att tända dem då kvällarna är mörka och dystra

• Charlotte Rothzen

Det är underligt hur trender svänger, för en tid sedan ville ingen ha mässing och nu är det attraktivt igen De skulle glimma och blänka fint hemma i vintermörkret

• sara_tangochsant

Fem ljuslyktor att minnas de nära o kära som inte finns med oss till helgernas glam o stoj. Fem fantastiska lyktor att tända för de som kommer. Fem lysande stjärnor att tända när världen känns mörk o en strimma hopp behövs. Ett ljus för jord, ett för vatten, ett för eld, ett för vind och ett för medmänskligheten kommer att brinna i vårt kök var morgon o var kväll.

• eliassonirene

I bara mässingen dom står där och blänker,
    framför adventsljuset jag sitter och tänker!

Tänk va bra jag har det här i mitt varma hus,

med mat, värme, säng och mysiga ljus!

Om jag kunde skulle jag dela med mig av allt detta,

så alla skulle slippa frysa och alltid bli mätta!

• teresegustafsson

Dessa fantastiska ljuslyktor skulle få stå och lysa i vår glasveranda som vi nu håller på att bygga/renovera. När innerbågarna sätts i på hösten tar de plats av fönsterbrädorna så krukorna inte får plats. Men då skulle dessa små finheter kunna glädja förbipasserande istället. ✨

• AK Johansson

Glänsande guldiga Kin

Jag tycker att du är så fin

Ni får stå uti mitt fönster

Och av ljus skapa vackra mönster

Känslan är ändå rätt skön

När grannen av avundsjuka blir grön :)

• jojo_mojo

Har aldrig sett dessa innan men föll för dem vid första ögonkastet. SÅ snygga!

Dessa hade jag haft på översta hyllplanet i min vita stringhylla i vardagsrummet <3

• anette97

passar överallt, fantastisk fina

hoppas verkligen de blir mina :-)

• Lisa Lundgren

Dessa tjusiga ljuslyktor skulle jag sätta i vårt nyrenoverade sovrum. De skulle göra "det lilla extra" och sovrummet skulle bli perfekt!

• m_wp_63

De skulle få förgylla min da' i mitt framtida spa.

• emeliehunter

Jag skulle flytta dem med mig från rum till rum för att sätta guldkant på vårt renoveringskaos.

• shermansson

Vacker, tidlös och stilren design som håller i många år. Eftersom vi har en klåfingrig 1,5 årig liten tjej hemma går ömtåliga saker på soffbordet bort. Dessa hade passat perfekt där

• Elisabet Andersson

Medan jag ber till självaste Fru Fortuna
    beundrar jag Kin-lyktorna från Skultuna.
    Vackert guldglänsande i mässing
    äger jag något liknande? Ingenting!
    Lyktorna fick på köksbordet en hedersplats
    för ständig njutning i mitt nya ljuspalats.
    Skulle känna mig som en sann inredningskonsult
    om jag fick hem något från Svenssons i Lammhult!
    *Gillar och delar tävlingen på Facebook. Här: https://www.facebook.com/elisabet.andersson.12*

• karolina_ehren

Mässingsgalning som jag är, skulle dessa lyktorna skapa en perfekt atmosfär. Ljuslyktorna skulle på soffbordet skina, när jag bjuder hem vännerna mina.

• Josefin Bengtson
    Tycker det är super snyggt att man kan kombinera lyktorna i olika former. Jag skulle ställa dom på min marmor bricka på soffbordet, tror den varma mässingen kommer möta den kallare stenen perfekt!
  • tengzelius

Jag har tre barn under fem år. Behöver vackra saker som inte går sönder. ;) Jag skulle ställa dem på vardagsrumsbordet och NJUTA!

• Monika Eklund

Har precis flyttat till en bostadsrätt från vårt underbara hus där vi bott i 38år.

Vi har skänkt bort massor av saker så det skulle vara roligt med något nytt..

Skulle passa perfekt i vårt nya hem...

• Ulla-Karin Grönlund

Jag har under hela hösten gått och tittat på dessa lyktor, skulle passa precis var som helst här hemma hos mig. Så fina tycker jag!

• Maria Hedmark

Jag ska för första gången flytta till min egna lägenhet, en liten vindsvåning med vackra takkupor och bjälkar i taket. Jag kommer börja från nästa noll med inredningen efter en separation så lyktorna från Skultuna skulle vara en perfekt början på mitt nya hem! Jag skulle placera dem i takkupan i sovrummet så att jag kan tända dem och mysa varje kväll innan jag somnar och till frukosten i sängen på helgerna.

• Britta Högström

Jag vet att min dotters barndomsvän (nu 24 år) älskar de här lyktorna. Så de skulle sättas på hennes bord. Hon är lite som en styvdotter till mig <3

• Anna Holmquist

Tack alla som bidragit till lucka två. Nu är vinnaren utsedd och denna gången blev det Hilla Duka med sin fina motivering:

"Fem underbara gyllene små ljuskällor - en för varje underbar liten stjärna i min familj! De skulle få stå på min tv-bänk kanske, och sprida ett litet mjukt, varmt ljus över mörka vinterkvällar, när vi samlas i sofforna och myser!"

Varmt grattis! Ljuslyktorna kommer med posten.

Till alla er som gillar mässing kan jag tipsa om morgondagens lucka som också innehåller något riktigt fint... :-)

• annhelen_augustsson

Vi ska flytta från hus till modern lägenhet, i köket finns ett avlångt fönster med marmor skiva mellan diskbänk och köks skåp. Där skulle de stå så jag varje dag kan njuta av dem vid hushålls sysslor .. Och andra kan se dem utifrån

• Marita Christoffersson

Jag har önskat dessa otroligt vackra ljuslyktor.Anser att de passar på flera olika platser i mitt hem.Dock bäst på köksbordet så att man kan njuta av dem varje dag och bli glad och hoppfull över livet.

• Hilla Duka

Åh, tusen tack Anna och Houzz! De kommer bli perfekta hemma hos oss! :)

• lasse123

De är massiva och supercoola; finns flera tusen ställen att ställa dem på hemma hos oss!

• gerleman610

Ljuslyktorna skulle stå på bordet i vårat SPA- rum där vi ofta sitter o myser, badar o bastar!

• carlotto_61

Dessa underbart fina ljusstakar skulle jag ställa på hallbyrån. Dom skulle synas både i köket och i vardagsrummet.

• Rosita Tengzelius
    Jag skulle vilja ha dem i vårt kök,
    så man ser dem och inte allt stök.
    Självklart för att de är så snygga!
    Och svåra att välta, så barnen är trygga.
  • Sanna

Dessa har jag velat ha så länge men har inte haft råd att köpa! De skulle vara så fina på mitt tv-rumsbord

• Gittan Gustafsson
    Vinna så vackra ljus skulle ge ett lyft till mitt lilla hus ❤️
Sverige
Skräddarsy min upplevelse genom att använda cookies

Genom att fortsätta använda vår hemsida eller app samtycker du till att Houzz-gruppen använder cookies och liknande teknologi för att förbättra vår produkt och service, ge mig relevant innehåll och göra min upplevelse personlig. Mer info.