bjorkgroup

Badrum för privat beställare

BjorkGroup AB
8 år sedan



Badrum för privatkund med hus från början av 1900-talet. I källaren fanns fyra små rum i fil - förråd, pannrum, tvättstuga/dusch och torkrum. Familjen ville, förutom tvättstuga och förråd också få ett extra badrum i huset som också kunde används av övernattande gäster. Vi hittade en lösning som gav dem allt de ville ha, en tvättstuga med två tvättmaskiner(barnfamilj) torktumlare och ytor för torkställningar samt förråd. I badrummet finns dusch, dubbla handfat och spegelskåp, separat toalett, bastu och badkar. Dagsljus i alla rum. Se "före"-bilderna i slutet.

1 Intill och handfaten och duschen finns plats för stol och dekor. "Hee Dining Chair" av Hay. Kudde Mimou.


2 En fast sittplats i duschen

Badrum · Mer info


3 Handduksvärmare vid duschen. Dörr med frostat glas (öppen)mot bastu bad.

Badrum · Mer info


4 I det igensatta dörrhålet finns nu belysta glashyllor. Bastun/badkar till vänster.

Badrum · Mer info


5 Bastu

Badrum · Mer info


6 Badkar med spännande ljus. De infällda LED- armaturerna diffuseras genom glaset på den öppna dörren som är ställd mot väggen.

Badrum · Mer info


7 Dubbla handfat "ONTO" från Duravit. LED-ljus dolt under hylla ger fint ljus.

Badrum · Mer info


FÖRE-BILDER

A Såhär såg det tidigare ut i ett av de fyra rummen, det som var tvättstuga med duschkabin.


B Före bild från tvättstugan.


C Före bild från tvättstuga, genom pannrum mot förråd.


Kommentarer (5)

  • Marcus Hartwall
    8 år sedan

    Fantastiskt fint!

  • PRO
    BjorkGroup AB
    Författare
    8 år sedan

    Tack! Det var ett litet pusslande men det lönade sig.

  • Heidi Allen
    8 år sedan

    Fint det blev! Mysigt med en hemmabastu!

  • Carl Palmquist
    8 år sedan

    Vilket jobb! Mycket snyggt @BjorkGroup AB

  • Anna Holmquist
    8 år sedan

    Vilken förändring. Inspirerande att se hur fint det kan bli.

Sponsored

Reload the page to not see this specific ad anymore

Sverige
Skräddarsy min upplevelse genom att använda cookies

Houzz använder cookies och liknande teknik för att anpassa min upplevelse med relevant innehåll och det bästa Houzz produkter och tjänster kan erbjuda mig. Genom att klicka 'Acceptera' accepterar jag detta, så som det vidare beskrivs i Houzz Cookie Policy. Jag kan avvisa icke-essentiella cookies genom att klicka 'Administrera preferenser'.