anna_436

Tips som funkar vid stopp i avloppet?

Pysselgumman
9 December 2015

Har fått stopp i avloppet till duschen och behöver tips på propplösare som FUNKAR. Det är en gammal dusch och jag kan tyvärr inte få upp mojängen som gör att jag kan rensa i vattenlåset.... Tack för tips!

Fuhlam SW6 - bis · Mer info

Kommentarer (7)

• Kristoffer Eliasson
    Hej, häll kokande vatten omvartannat med propplösare. En del propplösare sen en stor del kokande vatten. Håll på så ett tag och se om det funkar, det brukar det göra för mig! Lycka till
  • Sara Norrman

En kompis till mig la en diskmedelstablett ovanpå och lät den lösas upp, det hjälpte...

• hakan_brorson

Från vilket år är vattenlåset. Kan du ta en bild på det.

• Pysselgumman

Hej hakan_brorson! Kruxet är att jag inte ser vattenlåset för det är liksom under själva duschgolvet i kabinen och det går inte att lyfta på duschlåset alls så jag kan inte rengöra vattenlåset manuellt. Är en gammal variant...

• hakan_brorson

Det skall alltid gå att lyfta på locket på något sätt om inte badrummet byggdes på 20-talet. Kan du ta ett foto?

• Pysselgumman

Ok. Jag försöker fixa ett foto. Tack för att du hjälper mig hakan_brorson.

• Lena Lavin
    Nitor har en propplösarvariant i gel-form som är riktigt bra. Först spolar man hett vatten från kranen, sen häller man i gelen, som rinner ner i vattenlåset o lägger sig "nere" för den behövs bäst. Sen väntar man minst en halvtimme, men helst längre, efter det spolar man igen med hett vatten. Jag har hittat produkten på Jula, inte så många andra som har den så vitt jag vet. Kanske hos färgaffären annars?
Sverige
Skräddarsy min upplevelse genom att använda cookies

Genom att fortsätta använda vår hemsida eller app samtycker du till att Houzz-gruppen använder cookies och liknande teknologi för att förbättra vår produkt och service, ge mig relevant innehåll och göra min upplevelse personlig. Mer info.