anna_5

Knep för att öka intresset vid lägenhetsförsäljning?

Stina5
8 år sedan

Jag ska hjälpa min syster att fixa fint i hennes tvåa som ska säljas och undrar om du har några tips på vad som ökar priset inför försäljning. Vad får vi helt enkelt absolut inte glömma? Självklart gör vi rent och fint och ser till att det finns fräscha blommor på borden men finns det några andra knep?

Polhemsgatan · Mer info

Kommentarer (8)

  • Anki21
    8 år sedan

    Jag tror att "rent och fräscht" är viktigast. Tänk dock på att fixa lite i garderoberna för det är inte ovanligt att spekulanter öppnar och vill se vad garderoberna har för förvaringslösningar.

  • Stina5
    Författare
    8 år sedan

    Tack Jesper! Ja, jag tyckte bilden från Polhemsgatan var jättefin! Tack, jag ska försöka använda dina tips. :-)

  • Hilla Duka
    8 år sedan

    En av de viktigaste bitarna tycker jag är vad man tar bort. Så klart tar man bort egna foton, men en lägenhet kan kännas mycket större om man tex plockar bort en extra fåtölj, väljer ett bord för fyra istället för för sex osv.

    Visst är det fint att dekorera, men i underkant inför försäljning. Samma med fönster - de ser större ut med färre blommor / dekorationer. En bra sak att investera i (om man ska lägga lite pengar inför försäljning) är kuddar (både till soffan och bäddning), och tex nya knoppar till garderobsdörrar om de ser lite skavda och tråkiga ut!

  • PRO
    JOSEFINT Inredning & Homestaging
    8 år sedan

    Mitt bästa tips, om man inte vill anlita en stylist, (och utöver att ha städat överallt, inklusive fönster och balkong) är att titta på inspirationsbilder och försöka återskapa sådant man gillar och som påminner om det egna boendets förutsättningar. Till exempel om du har djupa fönsternischer så försök att hitta en bild (på Hemnet eller här på Houzz) där man har lyckats framhäva det vackra med just ett sådant fönster. Kan vara belysningen, en växt eller ett fint stilleben. Och lägg märke till sådant som är borttaget. Kanske har du gardiner som borde tas bort för att släppa in ljuset i stället? Eller titta på hur man har bäddat sängen på ett fint sätt, osv. Ibland kanske man kan få små idéer genom att titta hur stylisterna har gjort. Det gör även vi som arbetar med det :) Inspiration från andra är alltid bra! Lycka till! :)

  • PRO
    Tomas Mäklarbyrå
    7 år sedan

    Hej,

    Vi brukar rekommendera våra kunder att plocka bort personliga foton och att inte ha så mycket saker framme, så att lägenheten känns ljus och rymlig.

    Lycka till!

    Med vänlig hälsning

    Tomas Mäklarbyrå

  • PRO
    Bostad ida' Fastighetsförmedling
    7 år sedan

    Nere på Österlen behövs inga direkta stylingknep - naturen gör jobbet!

    Ta gärna en titt på våra underbara objekt!

  • PRO
    SkandiaMäklarna Nacka
    7 år sedan

    Tänk på att man köper en bostad på känslan, att skapa rätt känsla för den målgrupp ni siktar in er på är det bästa man kan göra. Självklart rent och fräscht men försök att sätta dig in i vem som är köpare av bostaden och rikta in er mot dessa. Lycka till!

Sponsored

Reload the page to not see this specific ad anymore

Sverige
Skräddarsy min upplevelse genom att använda cookies

Houzz använder cookies och liknande teknik för att anpassa min upplevelse med relevant innehåll och det bästa Houzz produkter och tjänster kan erbjuda mig. Genom att klicka 'Acceptera' accepterar jag detta, så som det vidare beskrivs i Houzz Cookie Policy. Jag kan avvisa icke-essentiella cookies genom att klicka 'Administrera preferenser'.