antoniawiklund

Vilken 90-tals trend får inte komma över din tröskel igen?

A
8 år sedan

Efter 70-talets renässans är 90-talet nästa stora inspirationskälla för inredningsstylister och formgivare. Svampade väggar, kornblått, solrosor, skinnsoffor och glasbord – finns det någon av trenderna som var inne då som du vägrar ta hem igen?

Simplicity - practical - edgy · Mer info

Kommentarer (7)

  • Sarah Sterner
    8 år sedan

    Åh svampade väggar... minns när min bror flytta hemifrån någon gång på 90-talet och "svampade" alla väggar i sin lägenhet, i olika färger!

    Ett rum hade mörkblåa väggar med ljusblåa svampavtryck och ett annat var gult! Usch, jag hoppas verkligen inte att den trenden kommer tillbaka!

    Dock har jag sett att många har börjat använda kalkfärg nu, vilket kan ge en liknande effekt... men i mer neutrala färger åtminstone!

    A thanked Sarah Sterner
  • A
    Författare
    8 år sedan

    Haha ja... Vi hade kornblåa väggar med guldiga (!) stämplar... Mamma började stämpla lite på måfå vilket slutade med att det blev lite för många, och lite för ojämnt fördelade, guldrektanglar på väggarna...!

  • A
    Författare
    8 år sedan

    Haha åh, lavalampan! Nostalgitripp!

  • Sara Norrman
    8 år sedan

    Kornblått!! Oj, vad jag minns det hemma. Men ett snyggt glasbord skulle jag absolut kunna tänka mig nu.

    A thanked Sara Norrman
  • PRO
    www.adddesign.se
    8 år sedan

    Boarden med lingon eller blåbär i köket! Kornblå väggar och färgade glasflaskor i lime och orange i vardagsrummet där vi käkade tacos i soffan på nyårsafton! Mexikansk solspegel (som redan är tillbaka igen!) Jo då, här finns det minnen!!!

    A thanked www.adddesign.se
  • User
    8 år sedan

    Lavalampan ja.. haha. Och det där med stora kinesiska tecken som man skulle ha på både tapeter, sängkläder och ja, you name it

    A thanked User
Sponsored

Reload the page to not see this specific ad anymore

Sverige
Skräddarsy min upplevelse genom att använda cookies

Houzz använder cookies och liknande teknik för att anpassa min upplevelse med relevant innehåll och det bästa Houzz produkter och tjänster kan erbjuda mig. Genom att klicka 'Acceptera' accepterar jag detta, så som det vidare beskrivs i Houzz Cookie Policy. Jag kan avvisa icke-essentiella cookies genom att klicka 'Administrera preferenser'.