dittebjes

Farve/nyt tapet med mønster til soveværelse

Ditte
8 år sedan
senast redigerad:6 år sedan

Jeg har besluttet mig for enten at male én væg i soveværelset eller tapetsere med et mønstret tapet for at give soveværelset lidt liv og personlighed. Lige nu er det helt hvidt med brune møbler/sengekant. Hvilke farver vil i anbefale til denne kombination? Har overvejet disse tre tapeter, da jeg mener de vil stå godt til brunlige møbler, men stem gerne hvilken en i synes er pænest... og sig endelig til hvis i har bud på andre farver til væggen eller tapet...




1.
2.
3.

Kommentarer (8)

  • Birgitte Petersen
    8 år sedan

    er egentlig ikek til mønstret tapet, men den øverste på billedet er faktisk virkelig pæn og meget enkel! Nok godt at vælge noget der er afdæmpet og forholdsvist neutralt, så du kan lide det mange år frem!

  • zwickycharlotte50
    8 år sedan

    Hej Ditte. Bliver nødt til at sige at medmindre dit møblement er mahogni eller teak ville jeg foretrække at male dette. Brune møbler/sengekant er et forholdsvis vidt begreb ( Fyrretræ? MAL )Dernæst er der stilen/udtrykket i dine møbler. Hvis de hælder til den klassiske ( og dette er ikke nødvendigvis gammeldags) side, er det en god effekt at gå modsat med en dristig , moderne løsning og omvendt. På denne facon supplere tingene hinanden istedet for at drukne sammen. Dernæst er det ikke et must at gå i samme farveskala som i brun/beige/off White. Blå og brune nuancer klæder hinanden ufattelig godt uagtet om vi er i de mørke toner eller pasteller, tænk f.eks. en lys blå skjorte og et par khaki jeans. Og så skal vi væk fra hele den der med at ' det må endelig ikke blive for meget' holdning til det hele. Gu må det så. Gå på nettet og se hvad der er de mest fantastiske, smukke og vidunderlige tapeter i denne verden. Det er en væg og ikke hele dit hjem. Og det er tapet og ikke en hjerteoperation. Du kan altid lave det om. Go for it and have fun og få et soveværelse du elsker at være i.

  • zwickycharlotte50
    8 år sedan

    PS. Kig f.eks. på Osborne&Little, Nina Cambell og Timorous Beasties. Sidstnævnte sætter virkelig noget igang!!! Charlotte Zwicky

  • Ditte
    Författare
    8 år sedan

    tak for din kommentar zwickycharlotte50 - kan godt lide din holdning til at man ikke skal tænke så meget over det. Er nok lidt skyldig i at være fanget i hele den her skandinaviske trend, hvor alt skal være minimalistisk og hvidt, og meget, meget klassisk.... Mine møbler er ret mørke, kender ikke træsorten, men her er et billede af farven (ikke mit eget møbel, men samme farve)...

  • zwickycharlotte50
    8 år sedan

    Hej Ditte. Det er altid svært at vurdere ud fra billeder, men hvis du synes om det som det er, så prøv at kig på de hjemmesider jeg foreslog og se om der er noget der, der får dit hjerte til at slå lidt hurtigere Hvis DU kan lide det og det siger DIG noget, så er det rigtigt. Du kan også gå modsat vej hvis du ikke er specielt knyttet til dit møblement. Find et tapet du bare er vild med og mal så møblerne i en af de farver der er i tapetet. Du vil blive så overrasket over hvilken fantastisk effekt både tapet og evt. farve vil have på dit soveværelse og jeg er sikker på du vil blive vildt glad for du gjorde det

  • annegrethehornby
    8 år sedan

    Hvis det skal være en af de tre så det sidste, med de to andre kan du lige så godt beholde væggen hvid. Men synes du skal kaste dig ud i nogle andre farver som kunne give mere kontrast til dine møbler. En dyb mørkeblå farve kunne være flot. Kig i f.eks. Boligmagasinet som ofte har artikler om netop den nordiske stil.

  • PRO
    Tapetsere og Malerfirmaet Jan Jensen
    7 år sedan

    har stemt på 1

Sponsored

Reload the page to not see this specific ad anymore

Sverige
Skräddarsy min upplevelse genom att använda cookies

Houzz använder cookies och liknande teknik för att anpassa min upplevelse med relevant innehåll och det bästa Houzz produkter och tjänster kan erbjuda mig. Genom att klicka 'Acceptera' accepterar jag detta, så som det vidare beskrivs i Houzz Cookie Policy. Jag kan avvisa icke-essentiella cookies genom att klicka 'Administrera preferenser'.