helenewennerstrom

Mönstrade tapeter!

Jag gillar mönstrade tapeter men är orolig att det blir för mycket av det goda om alla rummen har väggar med mönstrade tapeter? Är det någon expert här som kan ge råd om hur jag ska tänka när jag planerar min nya lägenhet? Ska jag ha enfärgat i varannat rum och mönstrat i varannat eller ska jag blanda hursomhelst? Eller kanske bara en fondvägg?

I WOKE UP LIKE THIS · Mer info

Färgklick från StudioLisaBengtsson :)

Kommentarer (7)

  • helenewennerstrom
    Författare
    8 år sedan

    Sant @Heidi, jag har funderat hur jag ska göra med tavlor om man har en mönstrad vägg - någon som har tips på hur man kan kombinera?

  • Heidi Allen
    8 år sedan

    Tavlorna borde i så fall vara rätt enkla och enfärgade, t ex de fina prints från Olle Eksell

  • PRO
    www.adddesign.se
    8 år sedan

    Jag är helt inne på samma linje vad gäller färg och mönster! se här: http://www.houzz.se/ideabooks/60650866/thumbs/nyrenoverat-sovrum-fraan-ljust-till-moerkt-och-mysigt

  • Karin Svensson
    8 år sedan

    Det är ju ganska personligt, men jag har jätte svårt för stor mönstrade tapeter. Däremot älskar jag fototapeter, men då som en typ av fånd vägg.

  • mariannese
    8 år sedan

    Jag kan inte med stormönstrade tapeter sen jag en gång flyttade in i en lägenhet med 70-talstapeter i mörkgrönt och svart i både hallen och ett av rummen. Inte heller en ljusare stormönstrad tapet skulle gå med mina många tavlor, 20 st bara i vardagsrummet.

  • helenewennerstrom
    Författare
    8 år sedan

    Adddesign, så fint det blev! Ja, jag tror nog det är bäst med någon slags fodvägg så man får in dom tavlorna man vill ha men även tapeten ;)

Sponsored

Reload the page to not see this specific ad anymore

Sverige
Skräddarsy min upplevelse genom att använda cookies

Houzz använder cookies och liknande teknik för att anpassa min upplevelse med relevant innehåll och det bästa Houzz produkter och tjänster kan erbjuda mig. Genom att klicka 'Acceptera' accepterar jag detta, så som det vidare beskrivs i Houzz Cookie Policy. Jag kan avvisa icke-essentiella cookies genom att klicka 'Administrera preferenser'.