anna_holmquist26

VINN: Exklusiva doftljus från Tom Dixon (värde ca 1200 kr)

Anna Holmquist
5 år sedan
senast redigerad:5 år sedan

Ett doftljus kan verkligen utgöra pricken över i när man fixar fint hemma. Den här veckan kan du vinna ett av tre fantastiska och exklusiva doftljus från Tom Dixon (värde ca 1200 kr).

Gör så här:

- rösta på frågan "Har du något doftljus hemma just nu?"

- berätta i kommentarsfältet var du skulle placera ditt ljus om du vann ett.

Vi har tre fantastiska ljus som vinnarna med bäst motiveringar vinner.

Läs gärna våra tävlingsregler

Ja jag har ett eller flera doftljus hemma just nu
Nej jag har inget doftljus hemma just nu
Annat - kommentera gärna

Kommentarer (104)

• Anneli Cline
    5 år sedan

ja det har jag, placera i badrummet

• Urban Johansson
    5 år sedan

Såklart. Jag skulle placera det i vårt nyfixade badrum.

• PRO
    Patrik Bogårdh Ljusdesigner
    5 år sedan

Framför kakelugnen

• Christina Hillforth
    5 år sedan

Det har sin givna plats i vinterträdgården...

Anna Holmquist thanked Christina Hillforth
  • Mattias Eriksson
    5 år sedan

På mitt egenbyggda tv-skåp!

• johannyberg74
    5 år sedan

I orangeriet, såklart :)

• Linnea Nordahl
    5 år sedan
    På TV-bänken som är placerad i vardagsrummet i min lilla etta på Södermalm.
  • kristina20100
    5 år sedan

Vi skulle ställa den i vårt framtida kontor

• Fia Kopperud
    5 år sedan
    Sovrummet såklart! ... Alla borde ha en sexig doft i sovrummet
  • karin_privat_hjelm
    5 år sedan
    Vi skulle ställa ljuset i hallen så de som hälsar på välkomnas av en ljuvlig doft som sprids med in i vårt boende.
  • Angelica Sjölander
    5 år sedan

Eftersom jag arbetar som fastighetsmäklare så skulle ljuset få ingå i mitt visningskit. Det skulle skapa en härlig stämning på varje visning!

• olivia_asplund
    5 år sedan
    I vår lilla lägenhet ligger hallen i mitten, vilket gör att vart du än ska går du genom den, eftersom den är det enda rummet utan fönster och dagsljus behövs det piggas upp.
    När du går runt i lägenheten får doften från ljuset en skjuts och den sprids i hela lägenheten. Där skulle jag ställa mitt ljus.
    Dessutom har min kille precis satt ihop en bänk med en marmorskiva som han ärvt av sina morföräldrar, denna blir perfekt att ställa ljuset på!
  • paola_allegrini
    5 år sedan

I sovrummet - där har jag inget ännu!

• dorothea_paul52
    5 år sedan

Sovrummet, brukar ligga och läsa där, lite extra mys vore trevligt då!

• Susann Sparr
    5 år sedan

Jag har aldrig haft ett doftljus i vårt hus, är lite känslig och får ont i huvudet kraftigt om det luktar för mycket och mastigt. Har bara erfarenhet av ljusen från IKEA iofs och tror nog att ett från Tom Dixon kan vara ett för mig. Vore kul att testa och känner jag mig rätt så kommer jag att flytta runt det titt som tätt. Man vill väl att doften om den är go och så ska kännas i varje liten vrå?!

• Jerker Nilsson
    5 år sedan

De går åt jättefort här, så bara för att vi hade många igår, så är jag inte säker på att vi har några kvar idag. De är jättemysiga och ger en fantastiskt fin doft och vackert ljussken i vårt vardagsrum, vilket gör att jag gärna vinner <3

• annbrittvd
    5 år sedan
    I vårt allrum där vi varvar ner med musik eller en bra bok.
  • Calle Svensson
    5 år sedan
    I sovrummet, perfekt efter en alltför lång dag på jobbet
  • carlotto_61
    5 år sedan

Jag skulle placera doftljuset på vår hallbyrå som har en central plats hos oss. Då skulle doften sprida sig till alla rum.

• Minna Dufva
    5 år sedan
    Jag skulle ha det i vårt nya vardagsrum
  • Monica Orgna
    5 år sedan

Ljuset skulle pryda det lilla marockanska träbordet intill vilstolen i vårt stora rum. Det ca 70 kvm stora rummet rymmer både kök, matbord, läshörna och soffhörna så där vistas vi alla i familjen gärna samtidigt och skulle alla få njuta av den exklusiva väldoften!

• evalis
    5 år sedan

vill ha doftljuset mitt i lägenheten - och hur ska jag kunna ge ett fantastiskt svar - jag bara älskar doftljus det gör mig glad & ger mig frid, bara mmmm vad det doftar gott här hemma - låter ju dumt men känner mig som tjuren Ferdinand som sitter o doftar på min "blomma/ljus" . Jag har t o m doftljus på jobbet på mitt kontor!

• ernesa ernesa
    5 år sedan

Ovanför min igenmurade kakelugn skulle den platsa fint och tränga undan matoset med all sin väldoftande kärlek.

• PRO
    Rumla
    5 år sedan
    Jag skulle placera det i badrummet så jag kan njuta av det när jag fixar mitt eget hemmaspa varje vecka. Älskar att skämma bort mig med fin badolja, ansiktsmask, krämer och hårinpackning. Ett lyxigt doftljus gör det hela komplett!
  • Maria Schtrutz
    5 år sedan

Jag ska inviga mitt nya badrum med Badrumsmingel, mousserande vin och tilltugg. Det är litet på 3 kvm, men folk får trängas under duschen. Skulle vara perfekt med ett doftljus som förhöjer tillställningen.

• annary
    5 år sedan

I vardagsrummet, när vi avslutat den gemensamma torsdagsstädningen. Det blir en väldoftande belöning och bidrar till den härliga känslan av nystädat.

• torbjornahlqvist96
    5 år sedan

Jag skulle nog låta ljuset stå och sprida värme och doft i sov-, vardags- och matrummet då jag bor i en etta. Alltså skulle dagens alla stunder få sig en bit av det mysiga ljuset.

• Sofia Rahm
    5 år sedan

Jag hade placerat den hemma hos min kära mor. Hon älskar doftljus men unnar sig själv sällan något dyrt eller fint.

• Erika Blombäck
    5 år sedan

Skulle vara ljuvligt att få mötas av doften från detta ljus varje gång man kommer hem, skulle därför placera det i hallen.

• PRO
    2700kelvin, smart belysning
    5 år sedan

Badrummet

• lizerli
    5 år sedan

Sov och vardagsrummet...doft är kärlek =)

• Josefine Olsson
    5 år sedan

På drinkvagnen i mitt lilla hus

Saknas det ett tjusigt ljus

Bland finflaskor, glas och kristaller små

Ett lyxigt Tom Dixon skulle få stå

För med design och doft av bästa sort

Får Tom Dixon en att drömma sig bort

• Emilia Abrahamsson
    5 år sedan

Jag skulle ställa detta underbara ljus i vårt fina badrum! Där skulle den stå på bänken och både vara snygg och göra lite nytta i form av att dölja lite lukt från bebisbajsblöjor så att vi vågar bjuda hem gäster igen :)

• Sofie Bergelin
    5 år sedan

Jag skulle ge bort mitt doftljus till min lillasyster som precis ska flytta för att göra sin aspirant som polis och knappt har några möbler, och definitivt inga doftljus, att packa upp i nya lägenheten.

Doften från ljuset skulle lugna henne efter en krävande dag på utbildningen och samtidigt lysa upp hennes vardag med sin skönhet.

• tina4439
    5 år sedan

I hallen - som ett "välkommen" för mig själv, familjen och alla övriga som kommer in.

• Anna Holmquist
    Författare
    5 år sedan

Tack alla som var med och tävlade! Vinnare blev:

Sussi Nielsen

Jenny Serneholt

och

iharmoni

Varmt grattis till er alla!

Nästa vecka kommer en ny tävling här i Houzz forum. Jag hoppas att alla vill vara med och tävla då också!

• Sussi Nielsen
    5 år sedan

Sååå glad! Tusen tack!

• Anna Holmquist
    Författare
    5 år sedan
    Ändrades senast: 5 år sedan

Hej alla tävlingssugna! Nu kan du vinna superfina förvaringsboxar från House Doctor (värde ca 385 kr) om du klickar här! / Anna

• liffe54
    5 år sedan

till smycken eller andra skatter passar dessa fina askar bra

• Anna Holmquist
    Författare
    5 år sedan

Hej liffe54 - gå till tävlingen och skriv ditt svar där. Här är länken: https://www.houzz.se/forum/vinn-superfina-foervaringsboxar-fraan-house-doctor-dsvw-vd~3712918

• a_k_ronnlund
    5 år sedan

Ska flytta i juni och definitivt placera det underbara ljuset i mitt nya hem, på en plats där jag och alla vänner kan njuta av det vackra och väldoftande. Längtar sååå!

• Maria Frimodig Lind
    5 år sedan
    Har gärna doftljus i vardagsrummet, beroende på doften förstås. Har jag gäster brukar jag tända doftljus på toaletten.
  • tina4439
    5 år sedan

Ljuset ska få stå på mitt minibrickbord vid kakelugnen. Den plats där jag också rullar ut min svarta yogamatta. Earth - passar bra just där - där jag verkligen "jordar" mig för dagen.

• Annika
    5 år sedan

I sovrummet där jag också har min läshörna = lyx morgon, middag, kväll och natt

• PRO
    Eilert Johansson - Byggkonsult AB
    4 år sedan

På min vackra glasveranda där jag tillbringar sköna stunder med en bra bok eller en kopp kaffe

• Maria Frimodig Lind
    4 år sedan
    Jag skulle liksom många andra placera det i badrummet. Faktum är att det känns bra när det doftar gott hos andra när man "måste" på WC. Jag vill inte att mina gäster ska behöva känna sig obekväma heller och visst är det mysigt med levande ljus i badrummet när man kryper ner i badet med ett glas vin och skön musik:))
  • Barbro I
    4 år sedan

Tennfatet på rumsbordet så att dess form, doft och elegans kommer till sin rätt

• Caisa Andersson
    4 år sedan
    I vardagsrummet och lukta inbjudande i hela huset då vi har öppen planlösning
  • Anette Kristoffersson
    4 år sedan

Jag har doftljus hemma nu, älskar att förändra hemmamiljön genom olika dofter. Jag skulle sätta ett Tom Dixondoftljus på byrån i hallen så att mina gäster skulle få mötas av väldoften.

• Eva Å
    4 år sedan

Jag skulle placera Tom Dixondoftljus hos min bästa vän hon älskar doftljus lite mer än vad jag gör. Själva platsen väljer hon själv, men jag misstänker en speciell minnesplats i huset där ljus alltid lyser.

Sverige
Skräddarsy min upplevelse genom att använda cookies

Genom att fortsätta använda vår hemsida eller app samtycker du till att Houzz-gruppen använder cookies och liknande teknologi för att förbättra vår produkt och service, ge mig relevant innehåll och göra min upplevelse personlig. Mer info.