Vad kan jag ställa oljor, kryddor mm på i köket?
8 år sedan
Utvalt svar
Sortera efter:Äldsta
Kommentarer (8)
Relaterade diskussioner
Nyinflyttad - allt är möjligt!
Kommentarer (6)Åh vilken fin lägenhet du flyttat in i! Jättemycket potential tycker jag. Öppningen mellan sovrum och vardagsrum är fantastiskt. Med lite färg och dina möbler tror jag det kommer bli superfint! Om du vill köra på ett trendigt färgval på matta och detaljer har just kombinationen orange och rosa synts väldigt mycket tillsammans, inte minst förra veckan på möbelmässan. Lite blek, laxrosa. Låter inte så roligt men faktiskt väldigt fint till röda och orangea toner! Om du vill dämpa färgerna kan något gråblått vara fint. Kanske en mönstrad matta från Layered som dessutom funkar om du någon gång väljer att klä om eller byta ut soffan? Kolla här! När det kommer till elementet borde det gå att täcka med ett elementskydd.... Det finns ju många "färdiga" att köpa men om man vill hålla nere kostnaderna och är hyfsat händig kanske det går att göra själv? Köpa metallgaller i önskat mönster? Köket tycker jag ser ut som den största (men kanske också roligaste!) utmaningen. Vitvarorna tycker jag du kan spara ett tag, med nya luckor och kakel kommer de smälta in bra! Är det Ikea-stommar? I så fall tycker jag att du ska välja vågade luckor från t ex Superfront, Reform eller Picky Living eller gråa luckor från Ikea och satsa på fina beslag! Att kakla om mellan bänk och skåp kan du göra själv och spara några slantar. Vilken stil gillar du? Det ser lite retro ut på första bilden, stämmer det?... Se merÖppen planlösning eller ej?
Kommentarer (7)Jag märker i mitt yrke som inredare att många har problem att få till en ombonad och trivsam inredning i öppna planlösningar. Det gäller att man tänker till lite extra och skapar "rum i rummet". Personligen gillar jag inte öppna planlösningar, speciellt mellan kök och vardagsrum. Visst är det härligt med ljus och rymd men jag vill inte sitta i "köket" när jag har trevligt och mysigt i vardagsrummet, om du förstår vad jag menar. :-) /Emelie Johanson, Stylizmo... Se merSlutfinish i vardagsrummet - hjälp!
Kommentarer (18)Hej igen! Så här ser det ut nu, tycker jag lyckats få fram den känsla jag eftersträvat, lite ljus skandinavisk stil. Spegeln är nyinköpt och ska sitta lite lägre, och helt in mot väggen är det tänkt. En större tavla kommer att sitta till v om fönstret. En god vän tyckte jag skulle vända på mattan och vips hände det saker. Nöjer mig med en gardin i bortre fönstret, hoppar över i det andra ( bredvid tvn), vi har en uteplats utanför det fönstret, som "smyckar upp" inifrån. I de stora fönstren hänger nu vita linnegardiner, snyggt och lagom. Har använt mkt växter och grönt... tycker ni det är för mycket..? De vita taklisterna saknas ännu. Vad tycker ni- har ni fler tips och idéer?... Se merHjälp att möblera avlångt vardagsrum för tre funktioner
Kommentarer (13)Hej. Vilket härligt rum med mycket ljusinsläpp. Om ni ska platsbygga en bokhylla så vill jag föreslå att ni planerar in några skåp med dörrar i den nedre delen som ger massvis av dold förvaring. I samma släng kan ni bygga en låg skåpsvägg längs med kortväggen att ha leksaker i som Soligare.Nu föreslår. Då kan man också ha en lägre del under fönstret som kan användas till en mysig sittplats för barnen att krypa upp i. Hälsningar Maria... Se mer- 8 år sedan
- 8 år sedan

Sponsored
Reload the page to not see this specific ad anymore
Emma Johnson Trädgårdsdesign