carlpalmquist

Gashäll vs Induktionshäll, Rösta på din favorit!

Carl Palmquist
8 år sedan

Rösta vad du allra helst skulle vilja ha. Om du röstar "annat" får du kommentera vad isåfall :) Motivera gärna för- och nackdelar i en kommentar

Robin Kitchen · Mer info

Hill Top Renovation · Mer info

Induktionshäll
Gashäll
Annat

Kommentarer (4)

  • Anna Holmquist
    8 år sedan

    Har haft gashäll i många år och älskar det. Däremot skulle jag inte våga mig på en gasugn.

    Carl Palmquist thanked Anna Holmquist
  • PRO
    Byggnadsvårdsbutiken Skänninge
    8 år sedan

    Har också gas , men inte ugn med gas. en fördel som sällan nämns är att det inte har så stor betydelse att man har 100% plana kastruller och stekpannor på en gasspisel. Har jobbat som kock i 15 år innan det byggnadsvård på heltid. Skulle nog inte klara mig med en elspis eftersom det är mycket svårare att laga maten på en sådan.

    Carl Palmquist thanked Byggnadsvårdsbutiken Skänninge
  • Anna G
    8 år sedan

    Jag har också en gashäll men inte gasugn, älskar det! Hade tidigare också gasugn men det vill jag helst aldrig ha igen, riktigt svårt att få till grejer i ugnen med en sådan.

    Carl Palmquist thanked Anna G
  • Carl Palmquist
    Författare
    8 år sedan

    Ja det verkar onekligen populärast med gasspis och elugnskombinationen! Min moster har en induktionshäll som funkar riktigt bra också där plattan blir stekhet på nolltid och sval så fort du drar undan pannan från plattan så att man inte bränner sig. Det är ju en väldig skillnad mot vanliga elspisar iallafall.. @Byggnadsvårdsbutiken visst har du helrätt i att även ojämna stekpannor funkar bra på gasspis, vilket ofta uppstår!

Sponsored

Reload the page to not see this specific ad anymore

Sverige
Skräddarsy min upplevelse genom att använda cookies

Houzz använder cookies och liknande teknik för att anpassa min upplevelse med relevant innehåll och det bästa Houzz produkter och tjänster kan erbjuda mig. Genom att klicka 'Acceptera' accepterar jag detta, så som det vidare beskrivs i Houzz Cookie Policy. Jag kan avvisa icke-essentiella cookies genom att klicka 'Administrera preferenser'.