Vad är det värsta en gäst har gjort hemma hos dig?
10 år sedan
Utvalt svar
Sortera efter:Äldsta
Kommentarer (19)
- 10 år sedan
Relaterade diskussioner
Lönnfack, rutschkana eller ett eget Narnia - vad fantiserar du om?
Kommentarer (1)När jag var liten drömde jag om ett villa villekulla-hus. Idag drömmer jag om en välbyggd trädkoja med säng och separat rum för toa. Helst ska kojan ha en repstege som jag kan dra upp när jag vill vara för mig själv.... Se merVad kostar ett attefallshus och vilka leverantörer är de bästa?
Kommentarer (7)Hej, jag har tidigare letat runt efter lämpliga attefallshus och har då fastnat för Dreams and Coffee hus som säljs via www.attefalls.se. Byggsats från 275.475:- för t ex Filippa. Det känns mer gediget och finns många olika valmöjligheter och utseende än övriga på marknaden. Men jag vill också slå ett slag för en design som vi har gjort till en kund som ville ha en uterum i anslutning till sitt befintliga hus. Materialet till det här huset (24.75kvm) beräknas till ca 220.000:- inkl. moms men exkl. själva ritningskostnaden. Vi jobbar annars också med design och anläggning av trädgårdar. Finns ännu ej på vår hemsida så vill du veta mer maila gärna, therese@hjelte.org. www.hjelte.org Med vänliga hälsningar Therese... Se merVar går gränsen för vad du anser dig kunna göra själv hemma?
Kommentarer (4)Jag tycker det är beroende på om en har mycket annat arbete eller inte. Det är också beroende av om det finns standard / moderne lösningar. Det är viktigt att ha något vettigt att ta sej till, och om en ting tar lång tid att förstå även för fackfolk kan det bli lite ekonomisk för alla parter att använde experthjälp. Jag har satt in en ny köksbänk och WC, och var mycket stolt efteråt, men jag hade rörmokare till att koppla rör för ny vedpanna och värmetank. Jag satte in insatsrör i pipan också, men kan inte anbefalla detta utan god sakkunskap. Sotaren tyckte om mina lösningar även om det var enkelt (minimalistisk). Jag lägger stor vikt på säkerhet. Jag har tänkt att efterisolera huset också, utvändigt förstås, men har inte fått godkänd ritningar än. Problemet är nog mest att byggsättet för mitt hus inte gör det möjligt att efterpröva utan att riva (Det är en byggteknisk blindgata från 1950-talet _med nya potential i dag enligt mej). Även om jag kan påvisa att förbättra huset kan kommunen närmast kräva totalrenovering enligt PBL.... Se merHar du en brandsläckare hemma?
Kommentarer (1)Jag har brandvarnare, brandsläckare och brandfilt lättåtkomligt. Har erfarenhet av brandskador.... Se mer- 10 år sedan
- 10 år sedan
- 10 år sedan
- 10 år sedan
- 10 år sedan
- 10 år sedan
- 10 år sedan
- 10 år sedan
- 10 år sedan
- 10 år sedan
- 10 år sedan
- 10 år sedan
- 10 år sedan