Gillar du att ärva möbler eller vill du välja själv?
9 år sedan
Utvalt svar
Sortera efter:Äldsta
Kommentarer (13)
- 9 år sedan
- 9 år sedan
Relaterade diskussioner
Vad tror du blir årets stora inredningstrend 2017?
Kommentarer (36)Utan tvekan tror jag på vinrött-bordeaux på blir färgen på inredningsdetaljer Inom belysning börja vi i Sverige acceptera LED och nyttjas dess fördela och möjligheter. Det börjar kommer en del riktig snygga lampor med opalglas och designat rislampor, många av dem ger ett super fint ljus.... Se merHur drömde du om att bo när du var barn?
Kommentarer (6)Jag bodde i lägenhet hela min barndom, i små lägenheter men lite lantligt. Min dröm var att en gång bo i en stad som en av mina fastrar och i vad som nu skulle kallas "våning". Stor, gammaldags, med jungfrukammare innanför det stora köket med köksingång från gården. Serveringsgång från köket, min farbrors arbetsrum med jaktgevär på väggen och stort skrivbord med Strindbergslampa. Egentligen var det hallen men med kapprum utanför. Salong med flygel, stilmöbler i empire, klädda i grönrandigt siden och silversamling på ett antikt bord. Långa, tunga gröna sammetsgardiner som måste sättas upp av tapetserare efter kemtvätt. Som vuxen har jag förstått att det var en mycket mörk och opraktisk lägenhet. Badrummet hade ingen toalett utan den låg långt bort i kapprummet. Min kusin sov i den pyttelilla jungfrukammaren som inte rymde mycket mer än en säng medan hennes mamma hade ett jättestort hörnrum för sig själv sen hennes man dött. Huset brann ner senare och min faster flyttade ensam till en modern lägenhet möblerad med moderna klassiker i ljusa färger, betydligt trevligare tycker jag nu. Min man och jag bor i en liten villa nu sen våra barn flyttat hemifrån. Tidigare bodde vi i stora lägenheter i förorter. Har förstått att det är en omvänd ordning men vi insåg att vi ville ha en trädgård efter att vi haft stor uteplats vid den sista lägenheten.... Se merHur många av dina hemmaprojekt har du gjort själv?
Kommentarer (0)Hej! Varje vecka skriver vi på Houzz om nya hemmaprojekt. Vi vill gärna veta om du faktiskt gör något hemma-snickrande eller bara gillar att bläddra bland de fina bilderna? Hur många av dina inredningsidéer har du skapat med dina egna händer? Kan du väcka nytt liv i en gammal ljusstake, byrå eller en pet-flaska? Rösta och dela med dig i forumet!... Se merRösta fram vad du vill se mer av i vårt magasin!
Kommentarer (0)Vi på Houzz strävar alltid efter att utveckla och förbättra vår plattform. Just nu ligger fokus på magasinet - vill veta vad du gillar att läsa och vad du skulle vilja se mer av! Rösta nedan eller lämna en kommentar.... Se mer- 9 år sedan
- 9 år sedan
- 9 år sedan
- 9 år sedan
- 9 år sedan
- 9 år sedan
- 9 år sedan
- 9 år sedan
- 9 år sedan
- 9 år sedan

Sponsored
Reload the page to not see this specific ad anymore
Meurman & Meurman Inredning Evy Meurman