anna_holmquist26

(AVSLUTAD TÄVLING) Vinn inredningshjälp värd 10 000 kronor

Anna Holmquist
7 mars 2016
senast redigerad:28 mars 2017

När våren närmar sig ökar lusten att göra fint hemma. Men även om många av oss är intresserade av inredning så kanske vi inte riktigt lyckas få till det som proffsen. Därför erbjuder vi den här veckan, tillsammans med Scandinavian Homes duktiga inredare, Jesper Laursen, två timmars inredningskonsultation, värd 10 000 kronor.

Inredaren kan hjälpa dig att:

- få fram din personlighet i din inredning

- uppnå en stil som håller, oavsett trender

Det enda du behöver göra för att delta i tävlingen är att motivera varför det är just dig som inredaren ska hjälpa i kommentarsfältet nedan.

Tävlingen slutar den 13 mars.

Läs gärna våra tävlingsregler

Kommentarer (147)

• Ida Ahlgren

Jag skulle verkligen behöva detta!! För två år sedan sålde vi våran gammla 20 tals villa å köpte en tomt.. Vi har slitit själva med att bygga vårat drömhus, ritat huset, byggt huset själva, gjutit huset, byggt byggt byggt Två barn (9,10) som sportar varje dag å vi e båda egna företagare så detta har slitits på oss;) just nu bor vi i ett kalt tomt hus son inte vi trivs i då vi gav bort alla våra saker för två år sedan å försökte börja om på nytt...:/ jag beställde lite inredning från miljögården tavlor från desenio men får inte till det:( å desutom spelar ekonomin in..

jag skulle så gärna vilja ha er hjälp på traven!! Vi kan gå tillsammans å bolla idéer så kanske vårat drömhus känns som hemma!!

Ni kan nå mig på 0735066766

idaxante@hotmail.com (Facebook)

underbara du på insta å bloggspot.. Här är vårt nya hus, det är högt i tak enplan å format som ett U.. (Växthus från köks förr å uterum e på g..) nu är det vit puttsat å altan runt Polen med svart staket..

underbaradu på insta å bloggspot

• lottabeving

För fem år sedan köpte vi ett dansk designat 60-tals hus som var i behov av renovering. Vi drog igång en renovering och lagom till vårt andra barn kom flyttade vi in. Mycket stora renoveringar är gjorda men det som fattas är den sista " extra touchen" för att riktigt hitta personliga stilen, göra det hemtrevligt! Vi har försökt att behålla lite av 60-tals känslan och dess design,. Men blandat detta med modernt, klassiskt, praktiskt och hållbart. Jag har känt att vin inte har nått hela vägen och skulle därför behöva experthjälp som kan kolla på det med nya friska ögon och plocka fram och förstärka den känslan som vi är ute efter! / Lotta

• Terhi Impivaara

Jag bor på 36 kvm och vill gärna få hjälp att optimera mitt boende. Gillar blanda gammalt med nytt och vill gärna att ett hem ska återspegla den som bor där. Vet inte om jag lyckas riktigt med det och skulle verkligen uppskatta hjälp att göra det bästa.

Försöker bifoga en bild som är från mitt hem, hoppas att jag lyckas.

Tyvärr får inte till att lägga en bild, ni får använda fantasin:-)

• swedie155

Hjälp! Snälla! Jag har ett fantastiskt kul projekt med att renovera en gammal prästgård (1733) som min man och jag köpt för 5 år sedan. Det är ett underbart hus och vi har kommit en bra bit på vägen med renoveringen, nu är det mer själva inredningen som blir fokus. Det är en ära att vårda detta hus för kommande generationer och ett fantastiskt roligt projekt, men en klar utmaning att få den där balansen mellan gammalt och nytt (vill inte överdriva det "gamla" och bo i ett museum) och modernisera huset utan att det strider med hela känslan här. Trots att jag får väldigt mycket inspiration från Houzz vore hjälp från en proffs underbart! Mvh, Susan

• Mattias Olofsson

Vår familj har precis köpt ett gammalt 30-talshus med stor potential,

-ett rosa pepparkakshus med vita knutar -lyckan är total!

Nu behöver vi hjälp med att kombinera husets historia och karaktär,

med vår personliga stil för maximal hemtrevnad och härlig atmosfär!

• Gustaf Johansson

Vi är ett studentpar som precis flyttat ihop i en etta från 20-talet på 33 kvm med otroligt stor potential,. Problemet är att vi båda har orimligt mycket prylar som på något vis ska få plats i vår lilla lilla lya.
    Hälsningar Gustaf & Louise

• kickisvensson86

Får skriva stort HJÄLP Är påväg in i min blivande sambos hus, men vet inte hur jag ska få till det för att trivas, gammalt o slitet, små rum så att säga han o hans sons ungkarlslya med stort behov av inredningshjälp. Thank you ;)

• Karin Ludwigs

Bygger ut och bygger om 20-talshus utanför Göteborg. Behöver hjälp med vardagsrum, angränsande hall/bibliotek och allrum på övervåningen. Idéer finns men inte detaljkunskap och var man kan hitta fina prylar. Vet vad vi gillar men har svårt att hålla ihop stilen. Behöver hjälp med helheten så att det blir vårt hem!!!

• Evelina Söderholm

Jag är en ensamstående mamma med två små barn på 1 år och 2,5 år och behöver hjälp med att få ett hem där vi kan bygga upp vårt nya liv, få ett hem där vi trivs i och som även kan underlätta vardagen med två småttingar själv, därför hoppas jag på att vinna detta fina pris!

Kram på er!

• Anette Kronblad

Jag har just nu stambyte i min lägenhet som är en etta med sovalkov. Skall få ett nytt kök och en del av en vägg skall tas bort. Skulle vara fantastiskt kul att få hjälp och inspiration att möblera om och kunna köpa nya möbler till den "nya" lägenheten!

Glada hälsningar, Nettan

• Mia Snöbohm

130 kvm ska bli över 200 kvm. Vill korrigera stilen något. Vad ska behållas och vad ska kompletteras? Vilka färg & materialval ska vi göra? Fokus på en harmonisk hållbar stil som vi är beredda att satsa på (tid & ekonomiskt). Önskar konkreta råd för att få allt på plats.

• Anna Eriksson

Hej!

Jag och min sambo bor i en underbar etagelägenhet mitt på Södermalm i Stockholm. Övervåningen är en omgjord vind med öppen spis och som mest fyra meter till taknocken. Lägenheten har tidigare varit med i flera inredningsmagasin och kan i korthet beskrivas som urmodern till vitt och fräscht (bländande vitt överallt). Vi planerar nu att renovera delar av lägenheten (främst köket) och skulle verkligen uppskatta några vassa tips på hur vi kan sätta lite färg på vårt liv. Vårt intresse för inredning är stort, men vi saknar den fingertoppskänsla som krävs för att lyfta lägenheten till dess rätta glans!

Tack för utrymmet!

• Cecilia Edvinsson

Äntligen har jag köpt min egna lägenhet. Efter helvetesår då det visat sig att expojkvännen tagit lån i mitt namn och jag stått kvar utan någonting. Nu när jag äntligen tagit mig till en bra platsi livet. Jag polisanmälde och tog mig ur förhållandet och vill ha en kick-ass lägenhet, för att jag förtjänar det!

• anne_faanes

Hei,

Vi er en familie på 4 inkludert hunden som ønsker veldig gjerne hjelp til å finne en ny stil som passer oss alle. Vi bor nå i Nederland og flytter mye, så synes det er svært vanskelig å finne vår felles stil. Vi har nå kjøpt oss et hus i Norge og det hadde vært fantastisk å fått hjelp til innredning og tips til hvordan vi kan skape drømmehjemmet vårt i hjembyen vår.

Mvh Anne Helene

• kaasan_brevik

Jag behöver hjälp med att förvandla mitt vardagsrum om till ett kombinerad bibliotek o syatelje. Ut med soffan o in med sybordet...Älskar färgstarkt o originellt.

• Elisabet Andersson

W O W !
    Gillar och delar tävlingen och båda sidorna Houzz och Scandinavian Homes på Facebook.

STOPP! Stanna till ett slag
    tävlas ut coach hörde jag?
    S O S och mycket is i magen
    så jag blir firad på 40-årsdagen.
    Äntligen har IKEA äntrat Umeå stad
    assistans på det skulle göra mig glad.
    Hoppas Jesper är beredd åka några mil
    vill ju också gärna få skandinavisk stil.
    För även om jag är hyperintresserad
    gör totalen mig tyvärr frustrerad.
    Av halvfärdiga lösningar det dräller
    compact living är vad som gäller.
    Är nyinflyttad och har ingen aning
    Laursen - antar du denna utmaning?
    Hållbart stilren, inte steril
    addera personlig profil.
    Med besök signerat S/H
    kan min lya nå oanad nivå.
    Detta pris vore för mig och oss
    inredningsgalen lycka förstås.
    Proffshjälp som får oss att tappa hakan
    sagolik dröm med ett värde på 10 lakan.
    Vi både sparar och lägger till en slant
    nytändning + Fam. Andersson = SANT!

• Pia Lundberg

Tjej/tant flyttar 75 mil för att dela liv med kille/farbror. Han byggt litet hus hon vill åxå känna sig hemma. Lite svårt faktiskt. Efter 4 år fortfarande inte riktigt landat. Hur göra mysigt och och få ett hem för båda? Hjälp med möjligheter sökes. Tack på förhand/fin utsikt vill fixa fin insida.

• a_soting
    De vuxna barnen flyttar hemifrån, för första gången blir det bara "vi två" i huset. Vad gör vi nu?
  • Margareta Andersson
    Bor i ett hus i nord västra Jämtland och att få hjälp att inreda vårt hem med en proffs vore underbart så vi kan få ett attraktiv hem att komma hem till!
  • Caroline
    Vi flyttar från tvåan i centrala Stockholm till drömhuset just utanför stan.
    Högst upp på ett berg med en otrolig panoramautsikt över vattnet hamnar vi.
    Det är dags att inreda ett hem som har naturen så tätt inpå och vi behöver hjälp att tänka rätt just med tanke på det. En önskad helhet i varje rum. Vi vill få med våra personligheter trots inspel från höger och vänster med senaste trenderna.
    Inflyttade ska vi vara senast den 1a maj men i närheten av klara blir vi nog bara om vi får träffa Jesper från Scandinavian Home.
    /Caroline & Albin
  • laila_bondesson

Har en blandad stil som kan kännas stökig ibland. Skulle behöva hjälp av någon som kan det här med inredning. Väntar och hoppas.

• Lajla af Trolle

toooooooooooooooooookgillar houzz!!!

Det cirkulerar mycket tankar om inredning i mitt lilla huvud... men pengarna och krafterna är i det närmaste slut. All min lediga tid under säg tre, fyra år har ägnats åt att planera och bygga drömhuset. Det hade varit helt fantastiskt att få er/Jesper Laursen's inredningshjälp med att fullända drömmen. För inredningsdrömmar är till för att uppfyllas och fyllas på! ...eller hur? // Lajla

• mariann_eriksson

Hej. Efter fönsterbytet är det dags att se över lägenheten som nu spretar åt alla håll. Vi ska sälja och behöver få undervåningen med kök och vardagsrum att hänga ihop och sen att det blir spännande att gå upp på övervåningen. Idag har vi blandat alla årtal och det blir stökigt. Hjälp behövs verkligen. Mvh Mariann

• Daniel Österlund
    En 70-talskåk som behövt moderniseras för ett aktivt liv med 4 barn och en massa kompisar. Och så ett par med två rätt olika smaker gör att resultatet hittills blivit ofrivilligt enkelt och vitt. En inredare av Jespers kaliber hos oss, skulle ta in färg och material, möbler och disposition så att vårt hem blir ombonat och praktiskt samtidigt som det känns fräscht och modernt. Välkommen hit!
  • Karin Leandersson

Vi ska göra vid vårt uterum och behöver hjälp med lite inspiration! Det hade varit så trevligt att få hjälp av Er! ☺️

• Ingrid Boström

Hej! Jag fick det här mailet i dag söndag, det får bli en snabbis här för Gud vad jag som alla andra önskar lite hjälp!! Har en söt liten kollonistuga på 45 km som vi har gjort super mysig tycker vi såklart och fått många beundrare. Men vardagsrummet får jag ingen ordning på? Det går bara inte att få till någon mysfaktor. Jag vill väldigt gärna bo där på sommaren men har inte kunnat göra det då jag inte trivs riktigt där så jag skulle plocka ner månen till den som kunde hjälpa mig? Med tips och råd!! tack för en hinderbana idesida här iaf.

• Micaela Lebeau

Jag älskar inredning och har sparat tonvis av bilder på Houzz och Pinterest. Mitt dilemma är att välja stil, färger och lösa det ständiga dilemmat av smidig men snygg förvaring.

Stilar jag dras till är många. Fransk, mer traditionell eller zen. T ex Georgio Armanis eget hus i St Tropez, vars Asien inspirerade stil kanske kunde passa min moderna hörnlägenhet på 11 tr. med stor inglasad balkong. Gillar även designers som Amanda Nisbet, Jonathan Adler och Kelly Wreastler.

Jag älskar min lägenhet, men den behöver fräschas upp och anpassas bättre till min familj. Det vore jättekul att få hjälp att få den att bli en magisk oas att komma hem till för mig och mina 2 tonåringar.

• Ina Grundström

Vad är det som har hänt, jo sonen har blivit student.

I 39 kvadrat på Söder och ett inredningsintresse som glöder

fyller han sin lya med möbler gamla och nya.

Hur kan soffa, bord och säng förvandlas till ett riktigt skönt häng?

Här vill han plugga dagen lång och ha kompisar på fest på samma gång.

Det skulle vara en fröjd att se honom riktigt nöjd.

Grove Street Interior Renovations · Mer info

• Malin Malin

Fastän jag tycker det är super roligt att inreda så får vi inte till vårat hjärterum av huset som består av köket och vardagsrummet. Alla älskar att vara tillsammans där. Nu när våra barn har blivit större vill vi få till hjärterummet mysigare, tuffare och mordernare och jag känner tyvärr att både orken och idéerna sätter stopp för att få till det! Så jag som aldrig har bett om hjälp inser nu att det måste komma någon utifrån och se nya lösningar för att få till hjärterummet mysigt igen för den fas vi befinner oss i idag. Håller verkligen tummarna på att ni vill komma och hjälpa oss :-)

• jucp12

Finnes: Ett 200 år gammalt franskt matbord på trissor och en modern lampkrona i ett matrum med slumrande potential i en solig sekelskifteslägenhet. Som jag letat efter detta matbord med gott om plats för stora middagar och nu finns det äntligen hemma hos oss!

Sökes: En kreativ och kunnig hjälp för härlig inspiration och idéer för att få såväl matrum som bord att blomma ut från ett kalt rum till en inbjudande plats för middagar i goda vänners lag och vävas samman med lägenhetens övriga rum. Önskar att få till den där härliga mixen mellan sekelskifte och dagens trender, men framförallt ett personligt hem i harmoni som piffas med arvegods, fynd och saker vi har från resor vi gjort.

• jennie berglund
    • Från att ha flyttat typ 1 gång per år i 15 års tid och hunnit pröva både gammalt och nytt; bostadsrätt och villa, så har jag/vi äntligen hamnat rätt. Så fort jag klev in i huset på visningen, kände jag att det är här är mitt blivande hem. Huset är ett funkis från 1936; jättecharmigt med massor av möjligheter....MEN huset har också bjudit på många oanade och mindre roliga överraskningar som krävt både energi och pengar, så nu känner jag mig helt tom på idéer (och i plånboken!!) Hur ska vi framhäva charmen i hemmet? Jag och min man har delade åsikter, brist på tid och kunskap och dessutom är vi veliga, så det kan ju bara sluta på ett sätt; det blir varken eller, liksom och massa onödig shopping av prylar som inte passar in. Jag behöver verkligen er kunskap och jag törs lova att ni får en rolig utmaning.
  • josefine66

Hej! Vi är lantbrukare och bor i ett vackert äldre hus på gården. Vi älskar vår gård och att arbeta här men tyvärr räcker inte tiden till för att planera renovering och inredning i vårt fina hus. Vi brukar skoja att det är finare i lagårn! I huset finns den gamla fina salen som stått orörd och väntar på att få nytt liv som rymmligt vardagsrum.

Vinna den här tävlingen skulle ge oss inspiration att förverkliga det vi verkligen behöver - en samlingsplats för familjen!

Hälsningar Josefine

• Lajla af Trolle

Jätte nyfiken- vem vann tävlingen?

• Anne Rosenberg

Samma här,,vem är vinnaren??vh

• Anna Holmquist

Jag förstår att ni är nyfikna och det är jag med. Juryn stöter och blöter just nu alla fantastiska bidrag och vi annonserar vinnaren här så snart vi är klara! Tills dess är ni välkomna att tävla om lyxiga handdukar från Missoni här eller den läckra Coffee makern från OBH Nordica, värde 1699 kr. Lycka till!

• Anne Rosenberg

låter kanon!!!förstår att det blir svårt:)

• Anna Holmquist

Tack för alla fantastiska bidrag i tävlingen - det har inte varit lätt att välja en vinnare! Till slut har juryn dock enats om att vinnaren är:

Sandra Karlehag. Stort grattis!

Missa inte våra nya tävlingar:

Vinn kaffemaskin.

Vinn handdukar från Missoni.

Glad påsk och tusen tack alla som var med och tävlade!

• PRO
  • ellispellis76
    60, 40, 20-åringar flyttar ihop (igen)

Jag, Elinor, mamma till Emil, flyttar in till mormor Ruth - i en bostadsrätt för en längre tid (ca 2-3 år).
    Det ska bli riktigt kul och härligt - och .. det ska bli spännande att se vilken stil vi får till på detta!
    Varsitt sovrum disponeras helt fritt men gemensamt kök och två badrum (som vi vill renovera ändå) kan behöva några fiffiga lösningar och detaljer som fångar ungt manligt och piggt kvinnligt.
    Hade varit jättekul om ni ville hjälpa oss piffa till vårt 'houzz'!
  • Jonas Borneroth
    Helt enkelt för att jag har ett fint hem med stora fönster men är fullständigt kass på att inreda....
  • Anna R Ahlgvist
    Har det utsetts någon vinnare och isåfall vem? Har liksom missat om det publicerats
    Med vänlig hälsning, Anna
  • Anna Holmquist

Hej Anna! Vi publicerar alltid vinnaren i samma tråd som tävlingen ägt rum i. I detta fallet angav vi vinnaren den 22 mars så om du scrollar uppåt så ser du vem den lyckliga vinnaren är. Hälsningar, Anna

• Anna Holmquist

Hej alla tävlingssugna! Nu har vi en ny tävling som jag tror intresserar er. Den här gången kan man vinna en trädgårdskonsultation värd 10 000 kronor. Du hittar tävingen här!

• Mia Snöbohm
    Ett drömboende håller på att skapas nu då jag & min man precis ska bygga ut (nytt våningsplan samt öppen planlösning i befintligt våningsplan). Vi skulle vara superglada att få inredningshjälp till detta. Vad ska behållas och vad ska inhandlas? Vilka materialval ska vi göra i samband med renoveringen? Möjligheterna är oändliga - valen är svåra.
  • Anne Rosenberg

NY tävling,,när man inte ens fick reda på vem som vann förra????

• Anne Rosenberg

såg nu att ni skrivit ett namn på en vinnare,,men vad skrev hon???

• Anna Holmquist

Hej Anne!

Sandra skrev så här:

Jag flyttade in i min nya lägenhet i Enskede i höstas och börjar äntligen få allt på plats. Jag hade min vision på hur jag ville ha det men det var lite svårare än jag trodde att nå dit. Det känns som om jag är på rätt väg men jag skulle väldigt gärna ta emot tips från en superduktig stylist som Jesper för att få till det där lilla extra! Jag vill att min lägenhet säger "wow!" Och det klara jag inte helt på egen hand. Välkommen hem till mig!

Vi publicerar inte alltid vinnarkommentaren igen för den finns ju trots allt kvar i tråden.

Hursomhelst, nu finns en ny tävling där man kan vinna hjälp av Tjejerna ordning och reda som erbjuder hjälp med att organisera hemma för bättre ordning och reda. Tävla här! Varmt lycka till dig och alla andra som vill vara med och tävla!

• a_soting
    Hjälp! Mina vuxna barn har flyttat hem igen! Mellan sina resor världen över har de dumpat väskor och bohag hos oss. Vi får inte plats. Hur ska vi göra för att de ska känna sig välkomna, utan att hela hemmet svämmar över?
  • Julia

Jag ska flytta in i min första alldeles egna lägenhet om en vecka och har på riktigt ingen aning hur jag ska göra. Jag vill ha det personligt, framhäva min boksamling som växer hela tiden och jag vill kunna bjuda hem kompisar. Problemet är att allt vad sparkonton heter är tömda och det är otroligt svårtatt hitta tips för små lägenheter (24 kvadrat). Ofta när man kollar runt så är det något i stil som "Kolla vad smart den här personen har inrett sin minilägenhet på 48 kvadrat". Mmm vist, "mini"... Not impressed. Behöver akut hjälp.

• Antonia Anastassopolo

Hej är 58 år och har sjukpension, När jag ser fina inredningar så känns det ända in i själen, försöker inreda själv men det blir inte som jag hade tänkt mig. Mvh

Sverige
Skräddarsy min upplevelse genom att använda cookies

Genom att fortsätta använda vår hemsida eller app samtycker du till att Houzz-gruppen använder cookies och liknande teknologi för att förbättra vår produkt och service, ge mig relevant innehåll och göra min upplevelse personlig. Mer info.