anna_holmquist26

AVSLUTAD TÄVLING. Vinn lyxig kaffemaskin (värd 1699 kr)

Anna Holmquist
16 mars 2016
senast redigerad:25 Oktober 2016

Se fram emot riktigt gott kaffe i vår och var med och tävla i Houzz påsktävling där priset är den lyxiga och snygga kaffemaskinen Coffee Maker Legacy från OBH Nordica, värd 1699 kr.

Du tävlar genom att berätta vem du helst fikar med och varför. Den som skrivit den bästa motiveringen senast den 28 mars vinner.

Kaffemaskinen finns i tre färger och vinnaren får självklart välja sin favoritfärg. Du kan läsa mer om maskinen på OBH Nordicas hemsida.

Läs gärna våra tävlingsregler

Kommentarer (120)

• Mimo Joseph

Att få sitta i köket med min syster & känna doften av kaffe som bryggs är det bästa jag vet! En trygghet/känsla/vana jag aldrig kommer ändra på! #livetsliv

• jenniewannfors

Den nya generationen behöver en ny generation kaffebryggare. Er snygga maskin är som tagen ur en framtidsfilm med snygg retrotouch i den turkosa färgen. Det är så klart den mina barn ska lära sig hur man gör riktigt gott kaffe på. Och sen ska vi alla tre gå off-line, samlas runt matbordet och ta tio minuter och njuta av kaffe, varm choklad och ett rejält wienerbröd var!

Anna Holmquist thanked jenniewannfors
  • Hildur Þorgeirsdóttir

När mina kompisar kommer över och fikar bjuder jag på bästa kaffet möjligt, smakrikt kaffe är nyckeln till en bra fika! Bäst att blanda lite stärkt. Min favorit fika kompis är min man. Efter att vi har lagat/ätit middag och diskad belönar vi oss med en kopp bryggkaffe och chokladbit, vi pratar om jobbet, barnen och allting. Barnen får helst inte störa oss, då skal de vuxna ha samtal, utan kaffe är det omöjligt.

• reginagina
    Jag fikar gärna med mina syster och mamma en skön lördagsmorgon då vi sitter och dricka kaffe och pratar om allt mellan himmel och jord, min favorit syssla på helgerna.
  • Wiking Kristiansen
    Jag fikar helst med mina närmaste kompisar, blir alltid ett gott skratt^^, Sist vi fika hos mig så tog helt seriöst min gamla trogna kaffebryggare eld, så blev lite drama å skrattattacker efter de xD haha
  • tza_wiklund
    Jag fikar helst med min sambo, älskar våra vi-stunder❤️ Den mannen får mig att skratta som ingen annan.
  • Camilla Sandmark

Jag fikar gärna med min underbara mormor! Hon är 89 år nu och bor på ett äldreboende, men hon är pigg och glad och kristallklar i huvudet. Det är mer än man kan säga om mig det. Vi har alltid haft bra kontakt och väldigt roligt ihop. Vi har rest tillsammans i olika delar av världen och hon har varit som en extra mamma för mig. Jag vill gärna fika med henne, dagen lång och höra henne berätta om hur det var förr, om vår släkt och allt hon varit med om. Snart är hon borta men hennes historier kommer att leva kvar och de avnjutes bäst till en god kopp kaffe och smörstinna bullar.

• Anna Tjäder Hjertquist

Jag älskar frågan: Vill du ha en kopp kaffe? Sen är det extra roligt om den kommer från någon man inte känner så väl, men med den där kaffen tillsammans får man något gemensamt.

Anna Holmquist thanked Anna Tjäder Hjertquist
  • Linda Aaka

Jag fikar gärna med min älskade fästman som bor 104 km långt ifrån mig...

En kopp kaffe med lite grädde och en bit kladdkaka är det bästa som finns!

Anna Holmquist thanked Linda Aaka
  • smulan77

Det är
    snart ett år sedan vi sågs.
    Nu längtar jag.
    Jag satt i trädgårdsstolen med kaffekoppen.
    Du hade det slitigt. Ensamstående. Krävande ungar.
    Kämpade, stressade, pressade dig.
    Var det ett stöd för dig att jag satt där med mitt kaffe?
    Ditt slit gav mig lugn.
    Din möda var min avslappning.
    Nu är det jag som har stressat.
    Hela vintern.
    Jag är trött och jag längtar.
    Efter att sitta där i trädgårdsstolen med min kaffekopp i handen.
    Hoppas att du kommer.
    Fina flugsnappare.

• Maria Aronson

Hej, jag fikar och njuter extra gott kaffe gärna tillsammans med min dotter Nicole. Hon är 14 år och har just börjat dricka denna härliga dryck, så jag vill ju få in henne på rätt spår från början! Mvh Eva S

Anna Holmquist thanked Maria Aronson
  • Jonas

Hej. Jag vill gärna vinna, och min motivering är följande. Jag fikar helst tillsammans med min underbara son, för det finns ingen i världen som kan servera (eller uttala) just en rykande kopp färsk kaffelatjola :D Vilket är det absolut roligaste ordet jag vet när det kommer till fika, och framför allt när jag vet hur mycket den betyder och hur mycket den värmer både hjärta och själ :D

• monkan
    Härlig familj har jag. Fikar gärna med dem o med arbetskollegor och vänner, men att fika med sig själv är underskattat. Därför motiverar jag att: Fika med mig själv, sittande på farstutrappan, hunden liggande vid fötterna o solen värmer i ansiktet. Då är det den bästa fika jag kan få och att ge mig själv den presenten och tiden.
  • Marina Hattara
    jag vill fika med min vuxna dotter
  • jeanettebjornstam

Jag fikar helst själv. Bästa sällskapet ju.

Anna Holmquist thanked jeanettebjornstam
  • محمد الفارسي

Tro det eller ej. Jag fikar i min ensamhet på min inglasade balkong. (i Majviken) Som en gammal man i en ung kropp med naturen som min närmaste/allra käraste, och en otrolig underbar utsikt. Där jag stirrar intensivt mot soluppgången. sittandes mittemot hamnen, med fiskmåsar i skyn som svävar ovan fiskegubbarnas fångst, och gamar så som jag vokalt jammar till en melodi i ett eko av tystnaden i min lilla etta till 28 kvms lägenhet. 'Samtidigt som mitt gäspande med ett nyvaket vårligt humör och en krasslig känsla som tidigt på morgonen klockan 04- 05 : 00 slår sakta in, som havets vågor vid röda sten. ( Majorna) Jag brukar dricka några koppar kaffe med en skvätt av Valios laktosfria mjölk om dagen, som frukost innan jag börjar piggna till, inför dagsfärden in mot stan. Bort från det som gjort mig lung och givit mig frid. Självklart har jag ingen kaffekokare, utan ett kaffefilter i en tratt som vilar i min kopp och en vatten kokare som jag värmer upp vatten i. För att föra över vattnet i tratten till. sen låter det rinna ner i min mugg, tills att jag gissar mig fram ca : 1 min och några sekunder eller i ett hopp om den rätta mängden i den rätta stunden. Det brukar hända att jag glömmer helt av/bort tiden. Så att jag får torka upp all kaffe som har runnit över/ut ur koppen med en hel toalettrulle för att jag alltid överdriver med hur många lappar man bör riva av/använda. Min mamma säger att jag har damp och att det är min anledning att jag så bara kör på av stress och alltid lyckas spilla ut mer på väggar men inte tak. tack gode gud-

Mitt Kaffe brukar vara Gevalia mellan bryggd älskar verkligen dess smak.

• Jenny Book

Jag skulle vilja fika kaffe med min man, utan att det droppar kaffe överallt (vår nuvarande kaffekanna är sönder). Att behöva ta fram trasan och torka upp innan man kan sätta sig ner och njuta av en stund java tillsammans förtar mysstunden. Ser fram emot droppfri kaffestund.

• mariajarven
    Fyller 39 i april, då ska jag fira att jag fortfarande fyller 30-nånting...☺️
  • Kicki Seton

Det bästa som finns är två muggar kaffe med bästa dottern

• elin93ohre

Jag vill bjuda över mormor på gott kaffe så ofta som möjligt nu när vår älskade morfar har lämnat oss. Hon behöver både gott sällskap och god dryck i dessa tider.

• Ann-Charlotte Stewart

Jag fikar gärna med min vän William från Lake Tahoe, CA, för han är så himla spännande. Hans stories från Californien överträffar varandra på raken, är det inte att leta antika flaskor i hundraåriga dassgropar där golddiggers suttit och supit sig fulla och bara låtit flaskan droppa ner i dasset, så är det någon hemlig underjordisk grotta där hans vänner odlat förbjudna örter, för att inte tala om alla de tiotusentals fotoplåtar han hittade under huset där en av USA's första kvinnliga fotografer gömt undan sina skatter för kommande generationer.

Det går åt mycket och gott kaffe när William och jag möts. Mycket grädde också, för vad är kaffe utan grädde? Som kärlek utan kyssar eller som fikastunder utan en kopp kaffe av bästa kvalitet.

Här kan ni läsa mer om den spännande Grace Hubley, så före sin tid: http://www.gracehubleyfoundation.org/grace-hubley/

• Eva Å

Den bästa kaffestunden är tillsammans med min bästa väninna. Vi flyr våra hem och åker iväg. Ibland för att köpa blommor eller något annat så fikar vi på lämplig plats ibland med kaffe på termos eller på ett kafé allt efter årstid och väder. Det gäller att ta vara på det lilla.

• Tanja
    Med den som bakar bäst förstås, min älskade mamma!
  • Caisa Andersson
    Jag älskar att fika på morgonen med min morgontrötta 16-åring och bara vara resten av dagen med min assistent helst i solen på farstutrappan och på kvällen med min man och äldste son framför tv:n eller utomhus i sommarvärmen kan inte bärga mig vår lille son har inte upptäckt kaffe än men vid 10 har han tid. Älskar att få besök ta fram lite hembakt och njuta med andra kan tänka mig att få njuta själv med en bra bok också. Livet är gott och går att fylla med ännu bättre saker!
  • Ulrica Nyberg

Som icke kaffedrickande person så har jag först på senare tid insett vikten av en lyxig och komplett kaffemaskin, då jag sedan november 2015, bor med en ny man i ett nytt hem. Till och med jag har börjat smutta på kaffe! Bara det något av en smärre sensation. Min man är en ekonomiskt sinnad och samtidigt ödmjuk person som alltid sätter andras behov i första rummet. Han älskar kaffe, helt genuint. Min uppfattning av honom är att han gärna skulle vilja ha en lyxig kaffemaskin, men att han sätter sina söners behov i första rummet. Lyx är inget som han förväntar sig eller räknar med. Inte jag heller. Kanske därför vi två fastnat för varandra. Så att "bara så där" tilldelas, vinna en sådan fin maskin vore nog något av ett mirakel för både honom och mig. Så det är en underdrift att skriva, att jag nog helst skulle fika tillsammans med min nye man, min ängel, riddare, mitt hopp. All glädje som kan tillföras hans ögon är ovärderlig i mina.

• kyll_nilsson

Jag skulle gärna vilja bjuda min underbara man på en god kopp kaffe☕️med hembakade bullar i Bokskogen Torup.Där vi kan sitta i en skogsglänta - solglänta☀️och prata om div. växter eftersom vi älskar växter och botanik båda två.Det hade varit helt underbart.

Glad Påsk

Lycka till med houzze.se 2016

• Inger-Johanne Hjalmarson

Jeg fikar helst med mine svigerforeldrene. De er alltid støttende, selv om de nå går igjennom mye selv. Svigerfar amputerte et ben i desember og svigermor har canser. Derfor skulle jeg også ville at maskinen tilfaller dem.

• anarothstein98

Jag älskar att fika med min familj, min mamma, pappa och lillasyster. Det blir som en avkoppling från vardagens stress då vi får tid att sitta ner och prata med varandra och njuta av varandras sällskap. Med alla fyra av oss som älskar kaffe, skulle denna kaffemaskin komplettera oss perfekt.

Glad påsk!

• Hilda Andersson

Jag fikar helst med min kära kära mormor, hon börjar ha lite svårt med minnet och är skröplig i koppen men det finns ingen som uppskattar en god kopp kaffe och en kaka mer än henne. Sen kan man få höra en massa fantastiska historier från förr eller åtminstone få en värdig rival i ett parti domino när man träffar henne!

• Katarina Råberg

Väljer definitivt en fika på tu man hand med min sons flickvän Sandra Därför att hon och jag älskar allt som har med boende och inredning att göra Så samtalsämnet kommer bli både givet och glatt :D !!!

• PRO
    Annas skattkammare
    Jag fikar helst med mina goda vänner, vi kan prata om allt mellan himmel och jord, så en kaffe och lite tjatter piggar alltid upp, speciellt nu när jag är sjukskriven för utmattningsdepression.
  • besna_celik
    Med en bra kaffebryggare!! :))

Tar gärna en eller två koppar kaffe med vem som helst och hur som helst. Gott kaffe är en njutning, då måste man ha den bästa bryggaren.
  • Frida Anette

Dricker kaffe gör jag dagligen tillsammans med min fästman och även ofta med mina svärföräldrar men de jag fikar med och har härliga tjejstunder tillsammans med är mina underbara barndomskamrater från Högstadiet. Så det skulle vara underbart att få vinna denna drömska kaffekokare som man bara har fantiserat om och kunna bjuda på grymt kaffe!

• Melissa

Jag älskar att fika! Utan kaffe blir jag en börda för mig själv och för andra, medan kaffe och kaka kan gör underverk för mitt välmående och min inspiration!

Därför är den dagliga kaffestunden helig för mig. Jag fikar gärna med andra men uppskattar som mest en fika med mig själv. Då kan jag koppla bort och koppla av, kanske läsa en bra tidning, surfa på nätet, plugga eller titta på skön serie, helt i min egen takt. Det är 100 % nöje och avkoppling för mig Fika forever /Melissa

• PRO
    Adeadesign

Jag fikar helst med min farmor och gärna i kombination med ett parti kina-schack. Farmors nybakade smulpajer med bär plockade från hennes trädgård gör fikan till en smakfull upplevelse med 100% avkoppling från den stressade vardagen bakom min rygg.

• Carina Hyttinen

Jag fikar helst med min make då vi går upp 4.37 varje morgon för att hinna prata och dricka kaffe innan dagen drar igång. Vår kvalitetstid.

• Jana Stevanovic
    Med min mamma som bor 35 mil bort. Många av våra stunder under åren,lyckliga som sorgliga,har bestått av oss två sittandes i köket med varsin kopp kaffe och diskuterat allt mellan himmel och jord,vilat ut efter en hård dag på jobbet,likaså börjat en lat dag med en fika... nu när jag själv har barn så finns det inget bättre när jag är hos henne på besök och barnen somnat . då sitter vi återigen vid hennes köksbord och pratar livet,barn,kärlek,mat... allt! de stunderna vet jag betyder så mkt för oss BÅDA och jag skulle jättegärna vilja vinna en så fin kaffemaskin så jag kan bjuda på gott kaffe nu när hon äntligen kan ha semester snart och komma ner till mig! Som plus i kanten så blir min sambo glad om jag vinner maskinen då han anser att jag slösar alldeles för mkt pengar på ute-fickor...
  • Maria Olsson

Min son har flyttat hemifrån!
    Alla som har varit med om det, vet hur det känns, så tomt och tyst, bara jag och Tv´n kvar. Nu fångar jag de stunder vi får tillsammans, oftast över en fika. Att bjuda honom på lyxkaffe gjord på Coffee Maker Legacy skulle inte bara smaka, utan med en sådan kaffemaskin också "impa" på honom.

• maria dott

Jag fullkomligt älskar att sitta och dricka en kopp kaffe med min gamla mormor. Hon har så mycket att berätta från förr och vi har så roligt och skrattar mycket på våra fikastunder, trots lite demens. Men de gamla tiderna kommer hon ihåg Vi dricker kaffet ur gamla riktiga finkaffekoppar och det vore underbart att få ha riktigt gott kaffe att bjuda henne på i de kopparna.

• helensvanteson
    Jag skulle bjuda in ett "gäng" från något äldreboende. Det finns så många ensamma åldringar som behöver komma ut och ha det trevligt. Jag skulle bjuda på nybryggt kaffe och
    på *köpe* kakor(Den äldre generationen tycker det är flott att bjuda på köpebröd medan vi yngre tycker att det är lyx med hembakat, tänk vad tiderna förändras.
    Trevlig Påsk
  • Sofie Andersson

Jag fikar helst med min pappa. Han bor långt ute i skogen ensam. Så han blir så glad om man kommer med kakor till kaffet. Vi kan även ha picknick i skogen eller vid sjön. Grillar gör vi på vintern. Det tycker mina flickor är så mysigt.

• Elisabet Andersson

Gillat och delat tävlingen och Houzz sida på Facebook.
    Oftast fikar jag tyvärr mol allena
    men om tankarna iväg får skena
    tar jag en kaffe med Madonna
    musikvärldens första primadonna!
    Gäller att tänka outside the box
    The Pop Queen still rocks!
    Det vore väldans intressant
    att med henne bli bekant.
    Trendsättare och stilikon
    det kommer man inte ifrån.
    Från 80-tal ända tills detta nu
    hon utmanat med det som är tabu.
    Spektakulära shower i kvadrat
    fullfjädrad stjärna i megaformat.
    När hon först kom till New York en gång
    levde hon på popcorn (dans och sång).
    Åldras nästan inte alls - som ytterst få
    fräsch som en vit lyxmaskin från OBH.
    Ventilera Madonnas åsikter över en kopp Java
    vore att till Heaven twentyfour-seven kunna stava!

• Ingrid Boström

Jag fikar själv och njuter bäst av mitt eget sällskap på morgonen. Det viktigaste för mig är att få lugn och ro och bara njuta så att jag orkar med resten av dagen. Inget stress bara frid och ro med ett gott kaffe

• Maria Baum
    Min man Pontus för att jag älskar honom och han är min bästa vän!
  • Anette Eriksson

Jag fikar helst med någon som är duktig på att baka ;)

• Anna Johansson

Jag önskar fika med en särskild vän, som jag inte fullt ut känner än,
    vi möts över en kopp kaffe, och hoppas på att ännu mer händer sen!

• susanne_henriksson

En coffee maker vore toppen, så jag och maken får nybryggt kaffe i koppen :)

• Anna Holmquist

Tack för alla bidrag! Den här gången blev det Anita Persson som vann tävlingen. Varmt grattis! Håll utkik efter nya tävlingar. Nästa vecka blir det en ny!

• Elisabet Andersson

Vore skoj att höra vinnarbidraget Houzz!

• PRO
    Architerior

Jag fikar helst med min chica 94-åriga mormor som lärt mig massor om stil, inredning och vikten av att ha en mintfärgad kaffemaskin i köket <3

Sverige
Skräddarsy min upplevelse genom att använda cookies

Genom att fortsätta använda vår hemsida eller app samtycker du till att Houzz-gruppen använder cookies och liknande teknologi för att förbättra vår produkt och service, ge mig relevant innehåll och göra min upplevelse personlig. Mer info.