elvira_dahl

Odla jordgubbar till sommaren - ska man sätta plantor nu?

Elvira Dahlgren
8 år sedan

Jag har tänkt i flera år att jag borde odla jordgubbar på landet (det är ju så gott!!!!) och nu ska det äntligen bli av. Är det för tidigt att sätta plantor vid påsk? Finns det ens plantor på plantskolorna då? Behöver jag beställa plantor eller hur funkar det? Och hur skyddar jag plantorna så att hararna inte äter upp skotten? Ska jag gödsla? Jag hoppas, hoppas på egna jordgubbar till sommaren!!! Tack för alla tips!

Hidden Spring Residence · Mer info

Kommentarer (7)

  • helenewennerstrom
    8 år sedan

    Åh så mysigt med jordgubbar! Jag undrar om man kan odla på balkong/terrass och vad som är bra att tänka på då?

  • mariannese
    8 år sedan

    Ampeljordgubbar passar bra på en balkong.

  • PRO
    T som i Trädgård
    8 år sedan

    Jag använder mina jordgubbar och smultron som marktäckare, då kan mina barn gå och plocka när de vill för det finns så mycket. Köp några plantor till din odling, efter sommaren får du revor och då har du en hel uppsjö av plantor som du kan sätta både här och där. Toppenväxt som tål mer än man tror! (familjens favoritväxt)

    Elvira Dahlgren thanked T som i Trädgård
  • Elvira Dahlgren
    Författare
    8 år sedan

    Tack så mycket för era råd och kommentarer! Mycket bra och proffsiga tips - nu vet jag precis hur jag ska gå tillväga :) Ha en fin dag allihopa!

  • PRO
    Hjelte Garden Design AB
    8 år sedan

    Kul att vara till hjälp, lycka till med odlingarna!

    Elvira Dahlgren thanked Hjelte Garden Design AB
  • PRO
    Graffiti och Inredning av Pernilla
    7 år sedan

    Jag kommer också att sätta jordgubbsplantor så jag tackar också för dessa tips!

Sponsored

Reload the page to not see this specific ad anymore

Sverige
Skräddarsy min upplevelse genom att använda cookies

Houzz använder cookies och liknande teknik för att anpassa min upplevelse med relevant innehåll och det bästa Houzz produkter och tjänster kan erbjuda mig. Genom att klicka 'Acceptera' accepterar jag detta, så som det vidare beskrivs i Houzz Cookie Policy. Jag kan avvisa icke-essentiella cookies genom att klicka 'Administrera preferenser'.