pernilla_wahlquist

Hitta min stil?

Jag jar fastnat i att inte få till min inredning just nu. Jag har gillat inredning sedan jag var liten och jag började att ropa in vackra saker på bondauktioner med min mamma när jag var i tonåren. Allt mellan porslin, glas, ljusstakar, tavlor och möbler. Nu är jag 40 år och bondauktioner är inte lika vanligt längre där min mamma bor ute på landet, nu är det loppis som gäller med skyltar längs vägarna.
Sedan jag fick barn för sex år sedan har inredningen hemma fått vila, kristallkronan och howardsoffan har fått hänga med från tiden innan barn. Jag tänker mer praktiskt och vill rensa ut allt jag samlat på mig, men inte använder. Har flyttat från en stor våning till ett litet men optimalt planerat 60-tals radhus.
Jag har också genom åren läst många olika inredningsmagasin. Jag har sett hur olika stilar har kommit och gått. Det jag alltid återkommer till att jag gillar och inte ledsnar på och som jag känner är ”min stil” här hemma är trämöbler, mönster så som äkta mattor, mer färg än vitt. Jag tycker ”min stil” liknar Svenskt tenn utan att ha så mycket textil, möbler eller dekorationsföremål från just den butiken.
Kan ngn visa bilder/inspiration till ”stilen” jag letar efter med min beskrivning här ovan?

Kommentarer (4)

Sponsored

Reload the page to not see this specific ad anymore

Sverige
Skräddarsy min upplevelse genom att använda cookies

Houzz använder cookies och liknande teknik för att anpassa min upplevelse med relevant innehåll och det bästa Houzz produkter och tjänster kan erbjuda mig. Genom att klicka 'Acceptera' accepterar jag detta, så som det vidare beskrivs i Houzz Cookie Policy. Jag kan avvisa icke-essentiella cookies genom att klicka 'Administrera preferenser'.