anna_holmquist26

Vilken är en mattas viktigaste egenskap enligt dig?

Anna Holmquist
8 år sedan

Vad är den viktigaste egenskapen hos en bra matta enligt dig? Att den matchar inredningen? Att den är skön att gå på? Eller kanske att den är i rätt material? Berätta här och visa gärna en bild på en matta som du är riktigt förtjust i!

Vardagsrum · Mer info

Kommentarer (6)

  • PRO
    User
    8 år sedan

    Vi har tyvärr inga mattor pga att det är jättesvårt att få bort hundhår. Mattor ska vara lagom stora, sköna, kunna funka med robotdammsugare, om man hade haft en sådan, passa in och vara sköna att gå på. Vilket som är viktigast av detta är nog att den ska passa in. Finns många småmattor som går att pussla ihop, som ni har skrivit om här, det var ett svensk-japansk designreportage som tilltalade mig mycket.

  • helenewennerstrom
    8 år sedan

    Tycker också att det viktigaste är att den ska passa in men också att den ska vara skön att gå på :) Älskar orientaliska mattor, tycker det är en snygg kontrast även i ett modernt hem!


  • PRO
    Inbe Inredning | Styling
    8 år sedan

    Mattor ger en mjukare och skönare känsla i rummet. Just nu är jag väldigt inne på stora mattor som är som en fokuspunkt i rummet eller som ett enda stort smycke. Är helt förälskad i Linie Designs fantastiska mattor som skiftar i toner och färg beroende på hur ljuset faller på. Här är Combination Yellow. Material Viscose. Tyvärr ger bilden inte den rätta känslan. Det här är en matta som måste ses.

  • A
    7 år sedan

    Jag tycker att det är viktigast att den är snygg och knyter ihop inredningen i rummet. Precis som @Inbe är jag också förtjust i viskosmattor just nu och gillar särskilt Layereds nya kollektion:

    Francis Pearl rug · Mer info

  • PRO
    Inbe Inredning | Styling
    7 år sedan

    Ja, deras mattor är också jättefina!


Sponsored

Reload the page to not see this specific ad anymore

Sverige
Skräddarsy min upplevelse genom att använda cookies

Houzz använder cookies och liknande teknik för att anpassa min upplevelse med relevant innehåll och det bästa Houzz produkter och tjänster kan erbjuda mig. Genom att klicka 'Acceptera' accepterar jag detta, så som det vidare beskrivs i Houzz Cookie Policy. Jag kan avvisa icke-essentiella cookies genom att klicka 'Administrera preferenser'.