linda_antonsson

Jag vill men inte han!

Linda Antonsson
8 år sedan

Hej!

Detta är inget designdilemma, men jag hoppas det kan bli det, med er hjälp..

Vi flyttade in i vårt hus 2012. Huset byggdes 2000. Jag känner att det är dags att uppdatera köket och vitvarorna, samt renovera badrum och tvättstuga. Köket är slitet, badrummet sunkigt. Har samlat idéer ett bra tag och har en bild i huvudet hur jag vill ha det. Inget extravagant, utan ganska basic.

Nu till problemet. Sambon. Är helt omotiverad till att renovera. Vill inte. Vill helst aldrig (enligt egen utsago). Det är ju inte trasigt, menar han. Han är ekonomiskt sinnad och undrar var pengarna ska komma i från. Jag tycker att vi ska amortera mer och sedan ta från huset. Han vill spara i hop pengarna först. Han blir sur, frustrerad och tycker jag tjatar när jag tar upp detta. Men det finns ingen tidsplan, ingen ekonomisk plan - inget! Hur gör ni andra? Hur kan jag få honom att sluta stoppa huvudet i sanden? Hjälp!

/Linda

Kommentarer (9)

Sponsored

Reload the page to not see this specific ad anymore

Sverige
Skräddarsy min upplevelse genom att använda cookies

Houzz använder cookies och liknande teknik för att anpassa min upplevelse med relevant innehåll och det bästa Houzz produkter och tjänster kan erbjuda mig. Genom att klicka 'Acceptera' accepterar jag detta, så som det vidare beskrivs i Houzz Cookie Policy. Jag kan avvisa icke-essentiella cookies genom att klicka 'Administrera preferenser'.