antoniawiklund

Blanda metaller – ja eller nej?

Är det okej att blanda metaller? Vet de som tycker att man ska hålla sig till ett material. Vilken kategori tillhör du?

Goldfinger Dining Chairs · Mer info

Krom, mässing, koppar – jag blandar hejvilt. Det blir mer levande och personligt då!
Jag föredrar den trendiga mässingen – och kör på den fullt ut!
Jag har bestämt mig för att bara inreda med kallare metaller i aluminium, tenn, silver och krom!
Hemma hos mig dominerar roséguld och koppar!
Annat alternativ (dela gärna med dig av dina funderingar i kommentarsfältet)

Kommentarer (6)

• PRO
    Joel home

Jag tycker att det är fint att blanda mellan t em mässing och stål om du hittat produkter som du gillar i de olika materialet. Allt beror på vilken stil man vill ha.

Antonia af Petersens thanked Joel home
  • Antonia af Petersens

Du har nog rätt, kanske snarare är stilen som får visa vägen @Joelhome!

• mariannese

Mässing och koppar har traditionellt blandats och jag tycker det passar bra ihop nu som då. Jag har bl a en gammal kopparkastrull med mässingshandtag.

Antonia af Petersens thanked mariannese
  • PRO
    Victrix inredarna

Tapwell kommer ut med ett helt nytt sortiment i vår med tillbehör till deras fina blandare. Där kan man verkligen se att det går hur bra som helst att blanda metaller.

Varför inte prova blanda svartkrom med "vanlig" krom?

Antonia af Petersens thanked Victrix inredarna
  • PRO
    Ulrika Höglund Form

Absolut möjligt blanda, precis som Tapwell exemplet Victrix inredarna nämner. Jag skulle säga helhetsstilen, målet med rummets intryck, ska vara tongivande. Antikt och modernt ihop, samla stilleben på var sin plats i samma rum.... allt är möjligt.

Antonia af Petersens thanked Ulrika Höglund Form
  • Sophie I

Jag tycker det är coolt om man gör det på ett snyggt sätt!

Antonia af Petersens thanked Sophie I
Sverige
Skräddarsy min upplevelse genom att använda cookies

Genom att fortsätta använda vår hemsida eller app samtycker du till att Houzz-gruppen använder cookies och liknande teknologi för att förbättra vår produkt och service, ge mig relevant innehåll och göra min upplevelse personlig. Mer info.