anna_244

Rösta: Har traditionella kokböcker blivit omoderna?

I dag är ett bra recept bara en knapptryckning bort och det finns åtskilliga sajter och appar som erbjuder recept på allt från smakfulla, danska smörgåsar till avancerade franska grytor. Är det till och med så att kokböcker i sin traditionella pappersform har spelat ut sin roll? Var hittar du recepten som du använder?

Ja, jag använder framförallt recept jag hittar i appar
Ja, jag använder framförallt recept jag hittar på webben
Nej, jag använder fortfarande kokböcker
Nej, jag använder en mix av källor

Kommentar (1)

  • mariannese
    8 år sedan

    Jag har c:a 40 kokböcker som jag använder allt mera sällan, mest Vår kokbok för grundrecept som marmeladkok mm. Senaste fyndet är matlagningsvideor på Youtube eftersom jag lagar en hel del exotisk mat. Förra julen hade vi en afghansk flyktingpojke hos oss på julafton och jag hittade en video som i detalj beskrev en afghansk kycklingrätt. Jag förstod förstås inte ett ord av vad som sades men grytan och riset blev som hans mammas mat.

Sponsored

Reload the page to not see this specific ad anymore

Sverige
Skräddarsy min upplevelse genom att använda cookies

Houzz använder cookies och liknande teknik för att anpassa min upplevelse med relevant innehåll och det bästa Houzz produkter och tjänster kan erbjuda mig. Genom att klicka 'Acceptera' accepterar jag detta, så som det vidare beskrivs i Houzz Cookie Policy. Jag kan avvisa icke-essentiella cookies genom att klicka 'Administrera preferenser'.