anna_5

Funderar på att återställa den lilla dammen på tomten

Stina5
7 år sedan

På min tomt har det funnits en pytteliten damm för länge sedan men nu är den tömd. Det växer mossa på botten och andra växter. Jag har blivit sugen på att fixa till dammen och fylla den med vatten men vet inte hur jag ska göra. Behöver jag lägga något på botten ovanpå stenarna och de växter som växer där eller ska jag bara skrapa bort växterna och låta det vara som det är? Det är uppenbarligen sprickor mellan stenarna så det är inte som en "badbalja" direkt men eftersom det uppenbarligen har varit en damm där förut tänker jag att det kanske är så det ska vara.

Jag undrar också om jag kan ha fiskar i dammen - det skulle barnen tycka var roligt. Fast hur gör man på vintern? Och får de syre när dammen är så liten?


Det är mycket att tänka på och alla tips och råd är varmt välkomna!

Jag hittade den här fina bilden på Houzz men vill poängtera att min egen dam är betydligt mindre.

Trädgården · Mer info

Kommentar

    Sponsored

    Reload the page to not see this specific ad anymore

    Sverige
    Skräddarsy min upplevelse genom att använda cookies

    Houzz använder cookies och liknande teknik för att anpassa min upplevelse med relevant innehåll och det bästa Houzz produkter och tjänster kan erbjuda mig. Genom att klicka 'Acceptera' accepterar jag detta, så som det vidare beskrivs i Houzz Cookie Policy. Jag kan avvisa icke-essentiella cookies genom att klicka 'Administrera preferenser'.