anna_holmquist26

(AVSLUTAD TÄVLING): Vinn trädgårdskonsultation värd 10 000 kr

Anna Holmquist
3 år sedan
senast redigerad:3 år sedan

Nu är vi många som längtar ut till trädgården. Men ibland är det svårt att få till det och därför erbjuder vi nu, tillsammans med Bengtsson Design. Garden & Outdoors duktiga trädgårdsdesigner Eva Bengtsson, en tävling där priset är en trädgårdskonsultation värd 10 000 kronor.

Trädgårdsdesignern kan hjälpa dig att:

- ta fram ett förslag som gör att trädgården utnyttjas bäst

- bestämma vilka växter som ska planteras för att din trädgård ska kännas trevlig och mysig

Det enda du behöver göra för att delta i tävlingen är att motivera varför det är just dig som trädgårdsdesignern ska hjälpa. Skriv din motivering i kommentarsfältet nedan. Den som skrivit den bästa motiveringen senast den 4 maj vinner trädgårdskonsultationen.

Tävlingsregler

Kommentarer (82)

• Sofia Rahm
    Jag skulle vilja nominera min mor som jobbar och sliter så mkt att hon glömmer bort sig själv och hennes tomt. Det skulle skänka henne så mkt glädje att få hjälp att planera och få idéer hur och vad hon skulle kunna skapa i trädgårdsväg. Hon är verkligen värd att få vinna priset, hon är världens bästa mamma!
  • Mia Strand
    Vi får tillgång till vårt hus i höst och drömmer om en lummig trädgård med odlingar och mycket blommor. Men då tomten är liten vet vi inte riktigt hur allt skall få plats, viljan är stor men utrymme och budget väldigt begränsad. Bifogar en bild på vad som förhoppningsvis blir en vacker tomt till slut.
  • Relaterade diskussioner

VINN: Superfina förvaringsboxar från House Doctor

Q

Kommentarer (34)
    Den ena lådan skulle få bo bredvid min säng. I den skulle jag ha sånt som jag behöver på nätterna eller när jag är sängliggande. Är handikappad och kroniskt sjuk. Så mina mediciner och krämer skulle jag ha i den. Samt nagelfil, putsduk till glasögonen, cerat och hårnålar.Såna saker som jag inte vill ha framme men behöver tillgängliga, speciellt på natten så jag slipper väcka maken. Den andra lådan skulle maken få ha på sitt skrivbord så allt småkrafs slipper ligga löst där och se stökigt ut.
    ... Se mer

(AVSLUTAD TÄVLING) Vinn inredningshjälp värd 10 000 kronor

Q

Kommentarer (147)
    Hej Anne! Sandra skrev så här: Jag flyttade in i min nya lägenhet i Enskede i höstas och börjar äntligen få allt på plats. Jag hade min vision på hur jag ville ha det men det var lite svårare än jag trodde att nå dit. Det känns som om jag är på rätt väg men jag skulle väldigt gärna ta emot tips från en superduktig stylist som Jesper för att få till det där lilla extra! Jag vill att min lägenhet säger "wow!" Och det klara jag inte helt på egen hand. Välkommen hem till mig! Vi publicerar inte alltid vinnarkommentaren igen för den finns ju trots allt kvar i tråden. Hursomhelst, nu finns en ny tävling där man kan vinna hjälp av Tjejerna ordning och reda som erbjuder hjälp med att organisera hemma för bättre ordning och reda. [Tävla här![(https://www.houzz.se/forum/avslutad-taevling-experthjaelp-att-organisera-hemma-vaerde-10-000-kr-dsvw-vd~3905959) Varmt lycka till dig och alla andra som vill vara med och tävla!
    ... Se mer

AVSLUTAD TÄVLING: Experthjälp att organisera hemma (värde 10 000 kr)

Q

Kommentarer (24)
    8-åringens rum har ingen förvaring med följd att alla saker är utspridda över golvet och i backar som tar upp övrig golvyta och det +10kvm stora rummet känns hälften så stort.. Känns inte det som ett lockande projekt har vi också "djävulsrummet". En garderob där allt vi inte vet vart vi ska ha, slängs in och aldrig återfinns igen. Där allt man inte vill ha framme när gäster kommer, kastas in och ibland försvinner. Försvinnandet tillsammans med det faktum att man alltid får någon sak fallandes ned på sig när man går in ger rummets namn, djävulsrummet. Det är för djävligt rent ut sagt.
    ... Se mer

(Avslutad) TÄVLING: Vinn inredningshjälp värd 10 000 kr!

Q

Kommentarer (114)
    Oj vilken vinst! :-D Det skulle vara. Jag har en källare som fortfarande efter 20 år ser ut som ett bombnedslag. Det har varit förvaring av allt möjligt genom åren. Aldrig har jag kunnat liksom ens planera. Min dotter och hennes fästman bodde där ett tag med ett helt husnåll i källaren medans dom gjord i ordning sitt hus. Sen flyttar min syster in där efter år av otur, så nu står hennes hushåll där och i samma veva dör min svärmor, och även om man rensar ett bohag så blir det ganska mycket efter som man ge bort eller sälja! Och mitt i allt så finns gubbens verktyg, planker och stuvar från renoveringen av övriga huset. Dessutom var det ridning och egen häst ett tag för våra döttrar. KAOS med andra ord. Jag har en sjukdom som gör att jag inte kan göra så mycket i taget och ibland på flera veckor. Gubben försöker men är absolut INGEN organisatör, mer en liten hamster av skruv och spik ;-) . Jag vet att det kan bli ordning, men som sagt jag vet inte ens vart jag ska börja vart jag ska finna orken. Syster min är också hackig (vilket jävla gäng alltså) och är helt ärlig ingen organisatör alls. Att kunna slippa stressen av att kunna gå ner i källaren och faktiskt hitta det man söker. Vilken dröm!Original färger och dörrar sen 1970. Nej jag tycker inte om det och tyckte inte ens om det när det var 70-tal. ha ha Men de kan jag stå ut med bara det blir ordning.
    ... Se mer
  • Celebrate Life

I tre år har vi bott med sluttande gräsmatteträdgård i ett mysigt 50/60-tals kvarter.
    Perenner har vi köpt och satt i rabatt..och rådjuren har smakat på en del..
    Vi har då gjort om igen, och gett bort i present till annan trädgård, och återigen köpt nytt...
    Trädgårdsintresset ökar och ökar, vi gillar att påta. Och trädgården behöver besök av ett öppet Sinne som kan det här med flow och design...vi behöver hjälp om höjder, former och växtval från trädgårdskunnigt håll...
    Mina killar och jag vill skapa en Lummig&Stillsamt Vacker Trädgård...använda de marksten, gatsten och ytor som finns här redan..och komplettera med Vackert Nytt.
    Vi spenderar lika mycket tid utomhus som inomhus i vår familj, så behov finns av fikaplatser, en meditationsplats, en liten frukt- och bär-trädgård och vackra perenner och buskage. Och en entréträdgård som man kan andas i och bli glad av.. :-) :-) :-)

• anna_berling
    Hej! Hjälp mig att skapa en lekfull trädgård som ger ett leende på läpparna. Jag vill vakna med nyfikenhet att springa ut och titta vad som växer och gror. Jag vill känna hur årstiderna skiftar och följa hur trädgården förändras. En härlig plats för familj och vänner året om!
  • michaelanylund

Ok gott folk. Var ska jag börja. Vår trädgård består för tillfället till stor del av lera, lutande stenläggningar med hål i och insyn från vår nyfikna granne som dyker upp som gubben i lådan när man minst anar. Mycket tragisk historia. Och just nu står allt bara still, vi kommer inte vidare! Här behövs en helrenovering. Snälla hjälp två stackars krakar!

• Monica Tinnerbäck
    Jag vill vinna för att jag inte slutfört ett uppdrag som jag har haft i mina tankar, och även lite på papper..vill så mycket, men får inte till det där som jag drömmer om
  • sodereng

Vi har en skogstomt med berghäll, mur i natursten, gärdesgård mm som vi behöver hjälp att skapa en helhet som passar naturligt passar in i omgivningen

• Sanna Wesselgren
    Fem år har gått. Vi har hunnit med att flytta in i vårt nybyggda hus, fått två underbara barn &förlorat de som stått oss närmast i livet. Men vi har inte hunnit, inte orkat och har inte kunskap att skapa vår trädgård. Där vi vill att våra barn ska få känna glädje, frihet, lycka och där vi ska få slippa tänka på allt som drabbat oss. Vi vill få känna frihet och lycka i en underbar trädgård, då nu hoppas jag att det är vår tur!
  • Anna L
    Efter om och tillbyggnad behöver vi hjälp med hur vi ska lösa området mellan uppfarten och vår nya entrén med gång och planteringar samtidigt som nivåskillnaden blir smidig och naturlig så inte groventrén tas för huvudentrén.
  • Karin Björklund

Vi bygger nytt hus och inser att vi snart kommer stå med ett hus mitt på ett grustag!

Vi kommer behöva all hjälp vi kan få för att få till rätt "grundtänk". Med två små barn och allt annat än gröna fingrar skulle vi bli supertacksamma för hjälp! Vi vill ha en vacker och mysig trädgård som ger plats för umgänge och lek.

• savannasdrommar

Hej! Vilken chans! Vi hade behövt hjälp med att knyta ihop vår trädgård som nu endast är en 2500kvm jordhög med resten av gården som innefattar ett omgjort stall som blivit en festlokal, traktorskjulet har blivit vigsellokal och gamla gödselstacken är nu ett perfekt ställe för utomhusvigsel. I ytterkanterna av trädgården står det äldre vackra almar och några kastanjeträd som ramar in tomtgränsen från åkern, men annars inget mer spännande än så. Det trixiga med vår trädgård tycker vi, är att det ska se vackert ut från utsidan så väl som insidan, vi vill kunna njuta av utsikten men ändå ha ett bra vindskydd. Orangeri, lekhörna, stor gräsmatta och ett inhängnat bär-land står på önskelistan. Vi finns så långt söderut man kan komma i landet- Smygehuk, på gården Helmerslund. Vi håller tummar och tår!! /Savanna, Marcus och lilla Harriet

• Lajla af Trolle

Jag flyttade in i mitt nybyggda hus i Torekov för tre år sedan och trädgårdsplanerna går långsamt men framåt. Drömmen är att skapa ett grönt, lummigt, fridfullt, privat paradis,
    gömt bakom staket och höga häckar. Men det är svårare än jag trodde. Förvandling av ogräsmatta till en trädgård är på god väg men jag klara det inte helt på egen hand.

Den största utmaningen är att till en kanin framstår trädgården, som
    ett virtuellt smörgårdsbord redo att slukas. Kaninerna älskar min trädgård! Brandgatan intill tomten är den perfekta livsmiljön för kaniner. Buskar och tätt högt
    ogräs bildar en kanin vänlig omkrets kring ett öppet område med gräsyta annars
    känd som vår gräsmatta.

Att få Eva
    Bengtsson's experthjälp med handfasta råd, tips, idéer och inspiration hade så klart varit en jättestor dröm som gick i uppfyllelse.

För drömmar är till för att uppfyllas och fyllas på!
    ...eller hur? // Lajla

HUSplaner

• Ann

Skulle vara en perfekt present till min mamma o pappa då båda fyller på våren och skulle desperat behöva hjälp i trädgården

• annica_ola

Med 2 trädgårdar att sköta var av en till ett ny köpt hus där nästan all trädgård är uppgrävd. Har svårt att se ett färdigt resultat som det är nu. Behöver hjälp å inspiration för att få till en trädgård för vila, lek, odling å fest!!!

• Ann Haugen

puh. Hjälp. Jag flyttar snart. Min trädgård är fullständigt omöjlig att få någonting att växa i. Mörk från oktober till april, inget kan blomma här känns det som. Snart köper jag plastpalmer. Det gör mig deppig och jag som älskar växter :(. Har gett upp... Snälla hjälp mig!!! Bilden är från baksidan och mot grannen,

• jonsson_jenny74

Bor sedan i höstas i ett parhus. Det finns en gemensam platt plätt på baksidan och vi vill avgränsa vår del. Huset är inte nytt utan det har sett ut såhär i snart 40 år. Min önskan är att ha åtminstone ett par funktioner även om ytan är liten. Jag googlar och läser tidningar men kommer ingenstans... Häck, staket? Kan man ha pergola? En gunga? Tak över uteplatsen? Och hur slipper vi insyn? Jo tack. Här behövs hjälp.

• lynnwardgrohn

Med en fantastisk vy över öppna landskap och magisk solnedgång bygger vi vårt drömhus bräda för bräda. Med snurrande tankar kring den kommande trädgården, men utan kunskap, skulle er expertis på området vara så fantastiskt härligt. Kom och skapa framtiden med oss!

• De Ann Lynn

Älskar att jobba i min trädgård men har satsat mycket tid och alla pengar de sista åren på mina två barn. Nu när de är i tonåren bjuder de ofta hem kompisar. Det hade varit underbart att ha en mysig trädgård/altan för ungdomarna (och jag) att hänga på.

• Hanna Dahlberg

Sedan bilden togs är huset vitmålat och en stor altan är byggd, men gräsmattan är fortfarande lika enorm och tom :( Har absolut inga gröna fingrar och vet inte riktigt hur man planerar en sån här stor trädgård så att det ser snygg ut! Bor dessutom i växtzon 7-8 så jag har ingen aning om vad som växer här. H J Ä L P

• Helen Lindberg
    Hejsan!
    Vilken lycka att få turen att få besök av en expert!
    Vi står med ett halvfärdigt hus och några 1000 m2,vet inte ens var jag ska gräva ner en gräslökstuva.
    Ni är varmt välkomna!
    /Helen&Micke
  • malin_himledahl

Hej! Då de förra ägarna till vårt hus inte hade nåt intresse av trädgården så lämnade de endast en 1600 kvm stor gräsmatta och en 300 kvm stor altan. Vi som gillar mysiga oaser och olika rum ute behöver verkligen hjälp! Hoppas att vi kan få experthjälp som gör att vi vill vara ute igen :-) Välkomna! // Malin

• Marie Laursen
    Nybyggt hus, ingen trädgård.. Vi har satt upp fristående uterum, spa-bad. Altanen är på gång. Men vi behöver verkligen hjälp med planering av trädgård.
  • birgitta_nilsson

Ja jösses, lite hjälp vore toppen, Vi har en skogstomt med en gigantisk ek mitt på, en naturlig damm i hörnet mot gran-/tallskogen - men vi vet inte vad vi skall göra och i vilken ände man börjar... länge funderat på vem man kan fråga, ser detta som en jättechans och hoppas att få bli den lycklige vinnaren.

• Peter Rasmussen

Vi har nybyggt hus, och får inte till trädgården. Altting vi gör går fel. Plantere gräs, går fel, plantere häck gick fel, planterat 3 äpple träd, gick fel. Nu tyckes vi att lite hjälp skulle bli bra, da vi vill plantere nya träder.

• lisa_smed
    Vi har en fantastisk gammal trädgård som på 60-talet anlades av en trädgårdsarkitekt. Halva trädgården är på berg och resten mer traditionell gräsmatta men med en uteplats i nivåskillnad. Efter två somrar i huset, små barn och för lite kunskap vore det fantastiskt att få hjälp med hur vi ska sköta och bibehålla trädgården. Då det under hösten byggts ett nytt hus på berget väldigt nära intill vårt skulle vi behöva hjälp med året runt möjlig insynsskydd. Vi önskar oss också smarta idéer om trevliga sittplatserna för att utnyttja alla delar av tomten bättre. Vi vill gärna bevara men anpassa trädgården efter våra behov.
  • Houzz-ID: 506250

Tiden räcker inte till

men oj vad jag vill,

få trädgården min så fin

utan att lida pin.

Många skrymsen och vrån att piffa till

och oj vad jag vill,

få lite hjälp och assistans.

Tänk vad det skulle gå som en dans!

Oj vad jag vill!

• florence82

Var år så river jag upp stora sår, de gamla fina perennerna krymper för varje år.

För rabatterna invaderas av gräs, som tränger in i varje rotnät.

Jag svettas och drar för att torpperennerna ska orka vara kvar

och inte blir det bra bara en massa klena växtstumpar är inget att ha.

Hjälp mig att äntligen få bukt, på trädgårdens otukt!

• Katt Oscarsson

Vi bor i ett underbart hus från 1920 med en gammal och relativt stor trädgård, nu ska vi dock sälja och stycka av tomten då min man har obotlig cancer (så jag och barnen kan bo kvar i vårt hus) . Detta innebär dock att den bit trägård som blir kvar tyvärr är den 'övervuxna och vilda' delen av trädgården och vi skulle så gärna få lite hjälp med trägårdsplanering av den biten.

• jeanettejohansson
    Efter att ha bott i vårt hus i 16 år och ha ändrat i trädgården efter att barnen växt och deras behov har ändrats, står vi nu helt handfallna när vi ska göra något för oss vuxna! Vi behöver all hjälp vi kan få med att planera en mysig och praktisk trädgård, gärna med olika rum. Detta vore dröm som går i uppfyllelse☀️
  • Sofie

Vi har byggt ett litet hus precis vid en skog och det vore härligt att på ett bra sätt knyta ihop skogen med vår trädgård.

Vi vill att vår trädgård ska vara fylld med värme och personlighet. När folk går förbi ska de nyfiket titta in och tänka "Vilken välkomnande trädgård, undra vilka trevliga människor som bor där" :)

• Anneli Melander
    Vi har en skogstomt som vi behöver hjälp med hur den ska utformas. Huset är strax klart så det blir nästa
    projekt.
  • Johanna Hoog

Vi ska snart flytta in till stan i Göteborg, dit min man och jag har pendlat de sista tva aren (6h/dag sammanlagt). Tyvärr betyder prisskillnaden att vi flyttar från trevlig tomt med fruktträd och gott om plats, till en 400 m2 tomt inklämd mellan andra hus. Jag trivs egentligen inte sa gott i storstad och skulle vilja att tomten blev en lugn plats for familjen och mig. Lite spa känsla, fast med mycket grönsaker också. Det enda som ar bra pa tomten som det ar nu ar ett växthus, men det ar inrett supertrakigt och det vill jag andra pa med! Jag brinner for trädgård och vill kunna kanna mig som hemma fast vi ar i stan.

• Gerd Johansson

Bor i ett kedjehus där jag har har en rabatt på framsidan av huset där jag rev bort alla blommor i höstas med tanke att plocka stenar nu i vår och lägga istället för blommor. Köpte också en liten stenfontän som jag tänkt ha bland stenarna. Nu är rabatten bara jord och fontänen står i garaget! Ju mer jag tittar på min framsida av huset ju mer inser jag att det inte bara är rabatten, kantstenen till rabatten är sned och ful och skifferplattorna framför rabatten har blivit ojämna med åren med ogräs emellan - inser att jag behöver hjälp för att få en fin framsida och ingång - Hjälp!

• Sirpa Lamberg

Idag, av alla dagar, har vi påbörjat en dränering av vårt hus. Det innebär att vi kan börja om från scratch och göra annat än "bara" ha gräsmatta och fem fruktträd. Vi vill ha liv i vår trädgård; olika rum, en damm, lite gräsmatta, mysiga ställen att sitta och fika på i trädgården. Köksträdgård, entré, fruktträdgård och... ja, vi vet inte. Alla professionell hjälp är välkommen för att få vår 600 kvm stora tomt att bli en t r ä d g å r d och inte bara en tomt.

• lindasjodell

Jag vill lyfta vår trädgård en nivå. Huset är lite för litet för vår familj och jag vill integrera boendet mer med trädgården, så att man kan utnyttja den bättre även när inte solen skiner! För det händer :)

• sussi63
    Vi behöver verkligen hjälp! Vi bygger hus och har köpt en lite udda tomt med nivåskillnader, huset ligger högt och sen sluttar tomten nedåt. Det är planerat för stor terass, men resten är svårt. Vi behöver en oas där vi kan hämta krafter, efter många års renoverande av olika fastigheter ska vi nu skapa något nytt tillsammans.
    Vi hoppas på tur
  • anette_flemming

Hej! Jag är nybliven husägare. har aldrig haft hus tidigare. Står helt handfallen och har verkligen ingen aning vad jag ska göra i min trädgård. Vissa rabatter är fulla med perenner, vissa gapar tomma. Vad göra???

• Elina Shaw
    Vår uppfart är full med ogräs och sly,
    soptunnan lutar som om det va dy.
    Våra gröna fingrar har mer blivit grå,
    men med lite hjälp ska ska det väl gå!
  • amia72

Ja, vad gör man när man fått en fin gammal uppväxt trädgård på halsen? Som man vill se så där klassisk och mysig ut? Som man vill ska innehålla en sån där massa rum som man läser om i tidningarna? Som man vill ska behålla de gamla fina äppelträden pionerna och rosorna? Men som man ändå vill ska se lite modern och intressant ut? Ja man står där och tittar på sin trädgård, undrar vad man ska hitta på, plockar lite maskrosor, vågar inte ta bort nåt men vågar heller inte sätta dit nåt. Behöver hjälp! Behöver mod!

• Josefin Magnusson
    Vi har flyttat in i ett nybyggt hus och har nu 1900 kvadrat att planera. På framsidan har vi grus och baksidan består av jord så vi skulle verkligen behöva hjälp att komma igång att planera vår drömträdgård. Det finns enorma möjligheter det gäller bara att veta i vilket hörn man ska börja...
  • ulrika_forever

På min befintliga skogstomt (på en skärgårdsö) där vår gamla sommarstuga stod, finns nu ett fint nybyggt hus som vi flyttat till för att bo permanent.
    Min dröm om ett växthus längtar efter att bli sann, men jag känner mig väldigt osäker på var det ska placeras. Hur gör jag med min gamla, halvt mosade, begravda, rabatt. Med mina nya sluttningar från huset som är fulla med sten. Med ena sidan av tomten som mest består av berg, stenar, jordmassor, lite blåbärsris, mossa m.m. Vilka träd ska få stå kvar och vilka ska tas ner? Hur får jag min trädgård att kännas välkomnande, lantlig och rogivande? Både för ögat och själen!
    Just nu ser det mest trasig och ledsen ut.

• PRO
    LjustNu Konsult AB

Vår oas på Ekerö har enorm potential men behöver
    professionell hjälp att slå ut i full blom.

Vi har skapat ett vackert hem invändigt men lyckas inte
    knyta ihop det med utsidan och skapa en harmonisk helhet.

På tomten finns stora vildvuxna ytor utan struktur. Äldre
    fruktträd, tall, ek, en, syren, hagtorn och björk. Utsikt över Mälarens
    glittrande vatten. En igenvuxen stentrappa som ringlar sig upp till huset. En
    grusad uppfart, altaner i alla väderssträck. Gräsmattan som snart blir ett
    gyllene hav av gullvivor. Några tulpaner som rådjuren ännu inte sett. Älgar,
    räv, myror, bin och fåglar. Vuxna, barn och vänner som älskar att vara ute.

Vår dröm är en funktionell, harmonisk och lättskött trädgård
    vi kan njuta av året om.

Vi är redo att ta steget, kan ni hjälpa oss?

• PRO
    LjustNu Konsult AB

Några till bilder från vår tomt.

• Annika Ackert
    Den 1/6 flyttar vi till ett nytt hus. Jag är nybliven pensionär och kommer att tillbringa mycket tid i trädgården. Jag har stora planer på magnolia, rabarber, tomater, jordgubbar, prydnadsbuskar mm mm.
    För att få ordning i mitt planeringskaos behöver jag en klok person som kan vägleda mig till en härlig och njutbar trädgård.
    Vänligen Annika Ackert
  • Anna Holmquist

Tusen tack alla ni som tävlade! Juryn har utsett Mia Snöbohm till vinnare. Grattis Mia!

• Mia Snöbohm
    Stort tack! Verkligen jätteroligt!!! Det ska bli superspännande. TACK!
  • Anna Holmquist

Nu har alla ni som tävlade möjlighet att vinna igen. Vi har nämligen en tävling där man kan vinna hjälpa att skapa ordning och reda hemma. Du hittar tävlingen [här[(https://www.houzz.se/forum/avslutad-taevling-experthjaelp-att-organisera-hemma-vaerde-10-000-kr-dsvw-vd~3905959)! Lycka till!

• PRO
    Gräslikt AB

Hej! Jag önskar att det fanns fler timmar på dygnet nu under försommaren. Jag har en egen firma där vi skapar trädgårdar åt andra, men hinner inte riktigt med min egen trädgård. Framåt hösten brukar jag vara nöjd och färdig hemma :)

• christina514

Hej! Skulle behöva hjälp i min trädgård...har så mycket insyn från grannarna. Jag sitter inte ute i trädgården på sommaren ,men skulle behöva hjälp med det!! tomten är 450 kvadrat & gärna med hjälp med gräsmattan som inte ser bra ut! skickar en bild från mitt köksfönster & där är en av grannarnas hus.

• Paola Jakobsen Mc Conell

Min dröm har länge varit Volvo, villa, hund. Livet ville annat och det har istället blivit man, barn, lägenhet. Den 1:a april flyttar vi äntligen till en för mig drömlägenhet, den har UTEPLATS, äntligen en "egen" gräsmatta där barnen kan vara :-D
    Jag har alltid velat odla, klippa gräset och sköta min egen trädgård, men aldrig haft möjligheten förrän nu. Så jag och hela familjen behöver professionell hjälp, (om vi vinner den, vill säga) för att bli av med mossan som uteplatsen består av, plantera växter, blommor, gräsmatta och grönsaker som ger oss en perfekt känsla av mat, livet och naturen året om med den kärleken vi vill bringa vår efterlängtade uteplats.

Tack för en bra sida med mycket idéer.

Sverige
Skräddarsy min upplevelse genom att använda cookies

Genom att fortsätta använda vår hemsida eller app samtycker du till att Houzz-gruppen använder cookies och liknande teknologi för att förbättra vår produkt och service, ge mig relevant innehåll och göra min upplevelse personlig. Mer info.