anna_6

Hyra ut lägenheten - tillåta djur eller inte?

Anki21
7 år sedan

Jag ska hyra ut min lägenhet i höst och har fått en fråga från en bekants bekant som gärna vill hyra lägenheten men som har en katt. Blev lite osäker på om det är smart att låta hyresgästen hyra lägenheten med djur. Vad tycker du? Ja eller nej? Argumentera gärna.

Barbican Residents · Mer info

Ja
Nej
Vet inte

Kommentarer (6)

  • mariannese
    7 år sedan
    Ändrades senast: 7 år sedan

    Katter har jag ingen erfarenhet av, behöver de inte ställen att klösa på? Men det kanske kattägaren har löst. Hund skulle jag vara tveksam till efter att ha köpt hus av hundägare med flera hundar. Flera dörrar och köksgolvet var illa åtgångna.

  • Stina5
    7 år sedan

    Jag skulle välja en djurägare i andra hand, utifall att jag inte hade någon annan. Dessutom skulle jag ta extra mycket betalt. Lycka till!

  • Anki21
    Författare
    7 år sedan

    Tack för goda råd! Jag ska nog försöka hitta en annan hyresgäst ändå.

  • Sophie I
    7 år sedan

    Om det är en person du känner väl kan du nog lita på att de inte låter husdjuret förstöra lägenheten!

  • Petunia Nuezic
    7 år sedan

    Jag har själv hund och katt men vill att du ska tänka på:

    Med egen katt så ska du inte hyra ut till kattägare, om inte samtliga katter är fullvaccinerade och helt friska, detta pga smittorisker.

    Har du inte katt så kommer din lägenhet att vara 'märkt' med katt i flera år efter att katten flyttat från den. Katt-pälsdjursallergiker med svårare allergier kommer känna av den tidigare katt-hyresgästen.

    Hundar kan göra skada på golv, dörrar, möbler och tapeter. MEN de behöver inte göra någon skada alls, beroende på uppfostran samt personligheter. Men samma här som med katt, flera år efteråt kan den tidigare hund-hyresgästen fortfarande ge stora besvär för allergiker/astmatiker.

    Håll ditt hem djurfritt, är mitt råd, om du inga djur har själv.

Sponsored

Reload the page to not see this specific ad anymore

Sverige
Skräddarsy min upplevelse genom att använda cookies

Houzz använder cookies och liknande teknik för att anpassa min upplevelse med relevant innehåll och det bästa Houzz produkter och tjänster kan erbjuda mig. Genom att klicka 'Acceptera' accepterar jag detta, så som det vidare beskrivs i Houzz Cookie Policy. Jag kan avvisa icke-essentiella cookies genom att klicka 'Administrera preferenser'.