hzdeleted_31685886

Mörklägga sovrum i öster

User
7 år sedan
senast redigerad:7 år sedan

Rullgardin · Mer info

Rullgardin · Mer info

Rullgardin · Mer info

Hej, jag tycker det är oerhört svårt att montera en rullgardin utan att det blir glipor. Nu har vi monterat rullgardiner i alla sovrum och barnen som har sina sovrum med morgonsol har svårt att sova länge nu på morgnarna. Var monterar man bäst en gardinstång med gardiner för att komplettera rullgardinen och helt slippa inkommande ljus? De har sina sängar mot väggen så det går att ha från vägg till vägg i taket om vi sätter fast sänggavlar, men letar efter alternativ.

Kommentarer (6)

  • PRO
    Bolini
    7 år sedan

    Hej, Förstår att du tycker det kommer in mycket ljus på sidorna av rullgardinerna för det beror delvis på att dom är "överrullade". Det betyder att den rullas ner över rullen som då ligger bakom och bygger på avståndet till väggen. Alternativet är underrullad då ligger gardinen närmare väggen och rullen ligger synlig framför gardinen. Om du vill ta bort ljuset på sidorna rekommenderar jag att du sätter upp lite kraftigare gardiner vi sidan om rullgardinerna som tar bort sidoljuset.

  • PRO
    User
    Författare
    7 år sedan

    Tack, men det var inte svar på frågan. Det jag menade med min fråga är hur/var man placerar en gardinstång snyggast när man redan har en rullgardin som är monterad som på bilden. Ska den vara strax ovanför, en bit ovanför, i så fall hur långt ovanför, hur långt ut på sidorna ska den monteras, osv. Jag vet att det är en smaksak men vill gärna höra åsikter om detta.

  • PRO
    User
    Författare
    7 år sedan

    Orsaken till att rullgardinerna sitter där de gör beror på min man inte följde mina instruktioner...

  • PRO
    User
    Författare
    7 år sedan

    Man kan föresten kanske fästa en skena precis under rullgardinen så att rullgardinen går bakom den och pressas mot väggen?

  • PRO
    User
    Författare
    7 år sedan

    Tack, detta skulle vara perfekt!

Sponsored

Reload the page to not see this specific ad anymore

Sverige
Skräddarsy min upplevelse genom att använda cookies

Houzz använder cookies och liknande teknik för att anpassa min upplevelse med relevant innehåll och det bästa Houzz produkter och tjänster kan erbjuda mig. Genom att klicka 'Acceptera' accepterar jag detta, så som det vidare beskrivs i Houzz Cookie Policy. Jag kan avvisa icke-essentiella cookies genom att klicka 'Administrera preferenser'.