anna_holmquist26

TÄVLA: Vinn vackraste midsommarvasen (värd 1200 kr)

Anna Holmquist
5 år sedan

Den moderna vas-ikonen Äng från Klong kan bli din midsommarpresent från oss! Det enda du behöver göra för att vinna vasen är att berätta i kommentarsfältet vilka blommor du skulle vilja ha i vasen. Den bästa motiveringen vinner vasen. Tävlingen pågår mellan den 14 och 22 juni.

TÄVLA PÅ INSTAGRAM OCKSÅ!

Om du vill öka dina chanser att vinna kan du också tävla på Houzz instagramkonto där ytterligare en vas ligger i potten. Du hittar Houzz om du söker på #houzzse. Lycka till!

Tävlingsregler

Kommentarer (84)

• ajonzon
    5 år sedan
    Skulle fylla vasen med prästkragar, min mammas favoritblommor.
    -Ibland är det enklaste, det mest vackra, brukade hon säga.
  • Jenny
    5 år sedan

Som Evert Taube sjunger; "Se så många blommor som redan slagit ut på ängen. Gullviva, mandelblom, kattfot och blå viol." Klongs vas heter ju "äng" så vad skulle egentligen passa bättre än just dessa vackra ängsblommor?

• karin_eklund85
    5 år sedan

Vilka
    blommor som skulle placeras i vasen beror självklart på årstiden
    och vad den ihop med min trädgård och promenadstråket i skogen
    (som jag och hunden älskar att utforska) har att erbjuda. Men jag
    kan lova att den skulle fyllas med liljekonvaljer under försommaren.
    Några av mina favoritminnen från när jag var liten är när jag
    och min mor var ute och plockade liljekonvaljer i skogen! Självklart
    fortsätter jag denna tradition även om det numer sker tillsammans
    med min hund istället för min mor <3

• Elisabeth Ramsten
    5 år sedan
    Favoriten är vita ranunkler, båda knoppar och utslagna, och murgröna, blir vackert!
  • Anna Carlstedt
    5 år sedan

I vasen vill ja ha vilka blommor som helst egentligen och skulle variera mig i oändlighet, men de första jag tänker på och som passar förträffligt är Ranunkel.

• Anna Johansson
    5 år sedan

Allra helst skulle det i vasen stått, söta blommor som jag av någon annan fått.
    Om inte det går, önskar jag att jag själv längs promenaden på landet lite av varje plocka får... Allt passar!

• Siri Attling
    5 år sedan

I min vas sätter jag några stolta blåklockor tillsammans med spröda hundkex, starka pioner och älskvärda rosor. I min vas får alla blommor stå sida vid sida, tillsammans. De får stötta varandra, komplettera varandra och lysa genom varandras olikheter. Det är också därför jag älskar den här vasen, för att den låter alla komma till tals på ett så unikt sätt.

• maria2256
    5 år sedan

Med de vackra, sköra krolliljorna som växer fritt i vår trädgård i skärgården. i den här vackra vasen kommer varje lilja att lysa för sig själv och signalera att sommaren är här.

• Amanda Dahnell
    5 år sedan

Jag skulle ha min egna vilda sommaräng i min Äng vas. Blanda hej vilt med Hortensia, Ranunkel, Pioner, Blåklint och Vallmo i olika sorter. Toppa det med lite Blåsvingel och Veketåg, perfekt dysfunktionellt och underbart. För det är precis så sommaren skall vara, vild och galen och vacker!

• Zara Svensson Birath
    5 år sedan

Äppelblom och trollhassel vore magiskt i en Klong- väldoftande, lantligt romantiskt och trolskt på samma gång!

• Anette Kristoffersson
    5 år sedan

Jag skulle återskapa min brudbukett som enbart bestod av vita kallor. Det är snart dags för vår bröllopsdag och jag skulle gärna pryda mitt hem med vita kallor igen <3!

• Hanna Dahlberg
    5 år sedan

Jag köper ALDRIG hem blommor av den anledningen att jag inte äger en fin vas haha! Däremot har jag en son på 5 år som älskar att plocka blommor och ge till mig, det har han gjort sen han var typ 2! Nästan dagligen har han med sig någon liten blomma från dagis, eller plockar någon på vår gård. Om jag vinner den här vasen så skulle jag kunna samla alla hans blommor i den, så slipper dom stå i ett vanligt dryckesglas på köksbänken :)

• Jessica
    5 år sedan

Jag skulle ha Förgätmigej för detta är en vas jag aldrig glömmer, Smörblommor för att vasen lyser som solen och Krokus, då ser vasen precis ut som ängen hemma där jag växte upp.

• mariannese
    5 år sedan

Jag skulle ta de blommor som blommar just nu i min trädgård, bollig vit stormhattsranunkel, klarblå strandiris, underbart doftande rosa nejlikor, rosa hängslöja, något skirt gräs för att få höjd, svarta violer för att få kontrast mot det ljuva.

• Julianna Fredriksson
    5 år sedan

Midsommarblomster i solsken jag plockar och sätter i mitt hår. En stor bukett ska jag sätta i denna otroligt vackra vas, för snart är det midsommarfest.

• Elisabet Andersson
    5 år sedan
    Ändrades senast: 5 år sedan

Sill, färskpotatis, hålligång!
    Rosor ett helt fång?
    Maybe - bara det är Klong.

Drömvas med oväntad form
    har tagit mig med storm
    vinnarglädjen vore enorm.

Till midsommar vill jag ängsblomster få
    mera romantiskt krama kudden då.

"Sju vackra flickor i en ring ..."
    sju blommor när allt kommer omkring.

"Och jungfrun hon går i dansen" - refräng
    ljuder invid midsommarstång, sommaräng.

Himmelsk mix av ranunkel och pioner
    sommarfest med mina favoritpersoner.

Ja, vackra Klong får högsommaren kröna
    kungligare kan man inte kropp och själ belöna!

• Jessica Stafström
    5 år sedan

Cremevita rosor från min buskros i trädgården. Det är svårt att plock långa skaft och sätta i en vanlig vas, så Klong blir perfekt! Det skulle bli en fin födelsedagspresent till mig själv.

• Johanna Lundqvist
    5 år sedan

Hej, jag hade gjort en härlig blandning med blommor som betyder lite extra för mig. I Klong hade jag velat ha några ljusrosa ranunkel som jag ska ha i min bröllopsbukett, lupiner och hundkex som jag växte upp med som alltid växte på en äng utanför min farmor och farfars sommarstuga där man gick och plockade buketter, och sen prästkragar som varje vår växte på mina föräldrars gräsmatta fram till midsommar som man plockade och sedan använde i midsommarkransen. En härlig blandning av minnen och nostalgi som får mig att drömma mig tillbaka när man var barn och hade sommarlov. Hälsningar Johanna

• ragnhild9
    5 år sedan
    I denna vackra vas vill jag sätta de vackraste blommor. Från min trädgård tar jag den gamla rosen i rosa och den skira daggkåpan. Från dikeskanten plockar jag älggräs med sina vita vackra vippor. På ängen plockar jag prästkrage och blåklint. Sedan ställer jag vasen på bardisken där jag kan se den underbara vasen full med blommor från sommaren när den är som bäst!

Ragnhild Svensson
    ragnhild@ragnhilds.com
  • malin_himledahl
    5 år sedan

Åh älskar den vasen! Då min fina rosenbuske blev nermejad av grannens grävmaskin så skulle jag fylla vasen till bredden med rosor till minne av min förlorade, vackra buske...

• Desiree Tedenmark
    5 år sedan

Vi närmar oss midsommarafton och magins höjdpunkt inträder. Jag väljer de 7 blommorna och i stället för att lägga dem i sängen och förstöra dem sätter jag dem i den vackra vasen. Det blir klöver och timotej, röllika, ängsull och förgätmigej, blåklockor och violer. Sen drömmer jag om dig och det blir en sanndröm.

Glad midsommar till allesammans och ta vara på varandra!

• mollie_bergman
    5 år sedan

Min bukett skulle jag vilja vara fylld av ljusrosa rosor

• beeellaaaa1
    5 år sedan

Jag hade gjort en bukett på rosa rosor och vita astilbe. När vi var små fick vi alltid leka i mormors Astilbebuske, även fast att hon älskade den. Trots att vi hoppade i sönder den så blev hon aldrig arg. Denna blomman är ett så fint minne av henne, så fort jag ser denna växt så väcks det massa fina minnen. En kombination med rosa rosor i denna äng hade varit den bästa kombinationen. Jag älskade rosa blommor som liten, det gör jag än idag. Mormor hade ofta med sig en kvist som hon satte tillsammans med de rosa blommorna. Håller tummarna på att dena fina äng får påminna mig om alla fina minnen tillsammans med min mormor.

• Anna-Karin
    5 år sedan

Jag vill fylla vasen med härliga midsommar blommor! Jag ska ta med mina barn och ut och plocka lite hundkex, lupiner och andra vackra sommar blommor. Men bara vasen i sig kan verkligen lysa upp ett rum.

• lianar
    5 år sedan

Åh denna underbara vas skulle kunna ha vilka blommor som helst och det skulle alltid se helt fantastisk ut!! Men nu är det så att Pioner och lupiner är mina absolut favoriter! Tänk dig puder rosa, rosa toner på pionerna och vita lupiner! Helt underbart!

• PRO
    Marias Inredning
    5 år sedan

Min drömvas :) Hade jag haft en klong så hade jag fyllt den med ljust rosa och knallrosa pioner med lite gröna blad. Åååh så fint!

• Denise Valgren
    5 år sedan

Som bekant ska man plocka 7 sorters blommor på midsommaraftonsnatten och lägga under kudden för att drömma om sin prins. Jag plockar ett par extra av de 7 sorterna och skapar min alldeles egna midsommaräng som ger mig lycka och harmoni tills jag min prins får.

• Pia Gardell
    5 år sedan

Jag fyller vasen med blandade färger av akleja och strån av darrgräs och svinglar

• Ann-Charlotte Larsson
    5 år sedan

Jag skulle välja att ha en kombination av blåklint och vallmo,
    de gör sig så otroligt vackra tillsammans, då färgerna är sådana kontraster.

Äng-vasen ger näst intill oändliga möjligheter till alldeles fantastiska blomsterarrangemang. Den är verkligen smart och innovativ!

• Anna Nimander
    5 år sedan

Jag skulle definitivt sätta ranunkel i vasen. En blomma som passar att stå lite för sig själv och inte i bukett, vilket gör att den funkar bra i Klongs vas.

• Camilla Sandmark
    5 år sedan

Jag skulle fylla vasen med små kvistar av doftande schersmin, bedårande nävor och fyllda gammeldags rosor. Allt plockat i min farmors trädgård till minne av den goaste lilla gumma som någonsin funnits. Hon är borta sedan några år men hennes trädgård lever vidare och med den alla minnen när vi fikade i syrenbersån eller plockade trädgårdshallon eller bara satt och gungade i hammocken och läste veckotidningar och löste korsord.

• Christina Udd
    5 år sedan
    Ändrades senast: 5 år sedan

Hoppas drömmen blir sann,

att jag den underbara Äng vasen från Klong vann.

Den skulle bli en ljuvlig dekoration,

med en lekfull modernitet som lyfter hemmet till en sagolik perfektion.

Finaste design, färg och form,

om jag vinner skulle glädjen bli ENORM!

Något som man varje dag skulle glädjas åt,

med eller utan blommor i praktfull ståt.

Jag skulle fylla den med vackra sommarblommor i olika färg,

som skulle glädja mig in i själ och märg.

Den skulle verkligen liva upp en gråmulen dag,

om jag vinner skulle ni göra mig otroligt glad.

• Stina Polvi
    5 år sedan

Prästkragar, vallmo och blåklint är Midsommar för mig,

jag fyller ju 45 då, är en riktig Midsommartjej <3

Jag älskar denna Klong-vas, så oerhört fin, en riktig Midsommar-dröm minsann,

oj, så jag håller tummarna jag denna skönhet vann <3

• Norea Tegnér
    5 år sedan
    Vet inte mycket om blommor men en sak är säker och det är att oavsett vad den/dem heter så hade de varit fantastiskt fina i denna vackra vas. Vasen är en dröm så även med en död maskros i så hade det för mig varit perfektion!
  • Ingrid Olsson
    5 år sedan

En bukett nattvioler som sprider sin underbara doft i midsommarnatten hade passat perfekt i denna vackra vas.

• Pia Jönsson
    5 år sedan
    En näckros med dess blad!
    För att minnas barndomens underbart bekymmerslösa somrar vid sjön!
  • majey
    5 år sedan

Blommor från ängen utanför mitt hus skulle jag ta och fylla på med pioner och prästkragar från min trädgård, för mig skulle det vara den allra vackraste buketten.

• Lillian Ljung
    5 år sedan

För mig är pioner sommar.

Varje sommar när jag var barn och vi kom till vår ö, kom farmor och mötte oss med ett stort fång av pioner.

Jag blir så varm om hjärtat när de först pionerna dyker upp i butikerna för då vet jag att sommarn är här.

Det första jag planterade i trädgården när vi ( jag och min man) köpte vårt sommarställe var naturligtvis "pioner".

• Linn S
    5 år sedan

I augusti flyttar jag ut från mitt föräldrahem,

äntligen kan jag bestämma all inredning utan att fråga dem.

Jag vill inte ha saker med slit och släng,

jag önskar mig saker av kvalité så som vasen Äng.

Under sommaren ska jag sätta liljekonvaljer i vasen,

där ska de enskilt få skina fint genom glasen.

Vasen ska få prydas av härlig Ljung under varje höst,

just för att solen når köksfönstret från sydöst.

Vasen ska få prydas av kvistar av gran varje vinter,

som gärna kan blandas med olika färgkvistar från hyacinter.

När våren kommer ska tulpaner få pryda min vas,

Då blir gäster imponerade när de kommer på kalas.

Det blir därför extra speciellt med en vas från Klong,

Blommor med fina färger får plats utan att jag behöver en balkong!

• sannadanielsson
    5 år sedan

Underbart vacker vas! Jag skulle fylla den med lupiner, smörblommor, hundkex och annat vackert jag hittar ute i naturen. Och jag hoppas min dotter skulle vilja vara med och plocka lite blomster till mig också, och då blir jag nog nöjd vare sig det är

maskrosor, björklöv eller helt vanliga små pinnar

• Josefine Olsson
    5 år sedan

En svensk sommaräng plockar jag mig

Med prästkragar, blåklint och förgätmigej

Ställer spretigt i vasen från Klong

Som matchar fint min midsommarstång

• carolinelagerlof
    5 år sedan

Blommor får man ofta vid kalas

och då krävs det allt en läcker vas.

Denna gör att det känns tryggt

att blommorna alltid kommer stå snyggt.

Detta sker utan någon som helst stress,

då vasen har en sådan läcker finess.

En kombination av prästkrage, vallmo och gullviva

skulle göra vem som helst till en riktig diva.

Ett extra stort plus är att den inte är i glas

vilket gör att den inte riskerar gå i kras.

Så även barnen får hjälpa till och denna hantera

och därmed hjälpa till att briljera.

Caroline Lagerlöf, caroline.lagerlof@hotmail.com

• Sofie Bergelin
    5 år sedan

Nästa år vid denna tid ska jag gifta mig med min stora kärlek och jag är redan nu fast besluten om vilka blommor jag ska ha i min brudbukett: pion (sarah bernhardt), jättedaggkåpa, vit austinros, vit lövkoja och vita, lila och rosa luktärter.

Så om jag skulle ha turen att vinna denna fina vas från Klong skulle jag fylla den med dessa blommor, för att påminna mig om att njuta inför vårt bröllop.

• karin_sponton
    5 år sedan
    Nyplockat!
    Vad skulle passat bättre än en Äng från Klong?
    Oavsett blomma, enkel eller elegant passar den här vasen ju galant.
    Enkel och helt fantastiskt fin!
    Hade den funnits i min ägo hade idag smörblommorna, hundkexen, daggkåpan och en nyponros varit självklara kandidater.

Skickat från min iPad
  • Lena Eriksson
    5 år sedan

Trädgårdens vackra prästkragar och kärleksört som framhäver och förhöjer den snygga vasen och visar min kärlek till det vackra.

• keno08
    5 år sedan
    Det är färgglatt och brokigt allt jag älskar i min trädgård. Löjtnantshjärta, akleja, pion, strandiris, liljekonvalj och viol tar jag med mig in på mitt bord när skymningen inte kommer och midnattssolen blir för sval.
  • Anna Holmquist
    Författare
    5 år sedan

Hej alla som har varit med och tävlat! Den här gången blev det Siri Attling som vann med sin fina motivering. Grattis Siri och lycka till nästa gång alla ni andra som var med och tävlade!

• Anna Holmquist
    Författare
    5 år sedan

Nu är det tävlingsdags igen! Vinn vackra ljusstaken Gloria från KLONG [här[(https://www.houzz.se/forum/vinn-lyxiga-ljusstaken-gloria-fraan-klong-vaerd-1200-kr-dsvw-vd~4049811)! Lycka till!

• PRO
    Art by Angela
    5 år sedan

Häftig vas!

Sverige
Skräddarsy min upplevelse genom att använda cookies

Genom att fortsätta använda vår hemsida eller app samtycker du till att Houzz-gruppen använder cookies och liknande teknologi för att förbättra vår produkt och service, ge mig relevant innehåll och göra min upplevelse personlig. Mer info.