anna_244

Vad gör du när du inser att ditt utflyttade barn har dålig smak?

Föreställ dig att ditt barn äntligen har flyttat hemifrån för att starta sitt eget liv. Den första gången du kommer och hälsar på inser du att han/hon tyvärr inte har ärvt din känsla för inredning. Det är något med färgerna, eller soffan, planscherna eller den anskrämliga mattan som bryter all möjlig harmoni. Hur reagerar du?

Mollie Ranize for Teen Project · Mer info

Jag är tålmodig och låter sonen eller dottern ha sin egen smak
Jag hjälper honom/henne genom att dela mina tankar och idéer om bra design
Jag ringer en inredare
Annat....kommentera gärna nedan

Kommentarer (5)

  • helenewennerstrom
    7 år sedan

    Att dela sina idéer skadar ju aldrig, men man behöver ju inte pusha för mycket - var och en har sin stil!

  • Carl Palmquist
    7 år sedan

    Tycker det är bättre att sporra egen kreativitet än att försöka styra den :)

  • Sara Norrman
    7 år sedan

    Håller med dig Carl, samt att smakerna ju ändras så mycket mellan generationer.

  • Elvira Dahlgren
    7 år sedan

    Jag skulle inte blanda in mig alltför mycket - smaken utvecklas genom åren och det är viktigt att man låter barnen hitta sin smak, om det nu är inredningsstil, klädsmak eller musik!

  • mariannese
    7 år sedan

    Tiger och lider : -) Nej, håller med övriga kommentarer, barnen måste få ordna sina hem som de vill. Tror inte jag heller hade särskilt god smak i ungdomen och framför allt inte resurser, hade många hemgjorda möbler och tillfälliga arrangemang. Annat var viktigare än heminredning.

Sponsored

Reload the page to not see this specific ad anymore

Sverige
Skräddarsy min upplevelse genom att använda cookies

Houzz använder cookies och liknande teknik för att anpassa min upplevelse med relevant innehåll och det bästa Houzz produkter och tjänster kan erbjuda mig. Genom att klicka 'Acceptera' accepterar jag detta, så som det vidare beskrivs i Houzz Cookie Policy. Jag kan avvisa icke-essentiella cookies genom att klicka 'Administrera preferenser'.