kasper_iversen

En dansk frågar: Vad karaktäriserar svensk inredningsstil?

Kasper Iversen
7 år sedan

Jag är en dansk som beundrar hur ni svenskar lyckas skapa hem som ofta är både mysiga och färgrika. Jag undrar därför: hur skulle du beskriva svensk stil?

Tack så mycket!

Kasper

(Tack til Sophie för hjälp med översättningen)

Houzz reportage - Hemma hos Lesley Pennington · Mer info


Kommentarer (4)

  • PRO
    Snickarglädjens Veranda
    7 år sedan
    Jag känner detsamma för danska hem! Så vackra! Många svenska hem består idag av vitt vitt & vitt men är inget som jag själv föredrar. Milda färger & kombinationer av trä, gammalt & nytt. Här är hallen över trapphuset. Finns på instagram @snickargladjen
  • mariannese
    7 år sedan

    Det enda som är unikt med vissa svenska hem är väl inslagen av allmoge och gustaviansk stil. Eftersom vi inte varit i krig på länge finns det fler gamla saker kvar hos vanligt folk än hos många andra nationer, ofta färgglada målade och vävda.

  • PRO
    Graffiti och Inredning av Pernilla
    7 år sedan

    Jättesvår fråga! Är det skillnad på svensk och dansk stil? Jag tycker själv inte att svenska hem generellt är särskilt färgrika. I höstas när jag gick en inredningskurs var de andra deltagarnas inredningsstilar vitt med inslag av väldigt ljusa pasteller i grått och beige, kanske lite rosa. Jag får nästan ångest när jag tänker på att leva i ett så stelt hem, men så är jag inte typiskt svensk eftersom jag bott många år utomlands.

Sponsored

Reload the page to not see this specific ad anymore

Sverige
Skräddarsy min upplevelse genom att använda cookies

Houzz använder cookies och liknande teknik för att anpassa min upplevelse med relevant innehåll och det bästa Houzz produkter och tjänster kan erbjuda mig. Genom att klicka 'Acceptera' accepterar jag detta, så som det vidare beskrivs i Houzz Cookie Policy. Jag kan avvisa icke-essentiella cookies genom att klicka 'Administrera preferenser'.