celia_lind

Ikea Kura loftsäng ställer till det i barnrummet, var ställer vi den?

Celia Lind
7 år sedan
senast redigerad:7 år sedan

Ursäkta stökigt rum på bilderna :-)

Vi kan inte bestämma oss var vi ska ställa Kurasängen i barnrummet utan att det tar upp för mycket plats för lekyta. Korten är tagna från dörröppningen så sängen har stått längs med långväggen i hörnet mot fönstrena. Men då känns det som den tar upp halva rummet och ingen plats kvar för lekyta direkt.

Jag undrar om det vore bättre att ställa den mot en annan vägg, kanske en av kortväggarna?

Kortväggen vid dörröppningen är dock för kort för att dörren ska kunna öppnas helt, det saknas iofs bara nån cm så dörren kan öppnas nästan helt. Annars återstår kortväggen där fönstrena är men vet inte om det inte blir konstigt att ställa sängen framför fönstrena?

Eller ställa den mot den andra långväggen kanske?

Tips mottages tacksamt! Rösta gärna och kommentera gärna om ni har andra förslag!

Sängen står bra där den är
Sängen ska stå vid kortväggen där fönstrena är
Sängen ska stå vid kortväggen där dörren öppnas
Sängen ska stå vid den motsatta långväggen i hörnet närmast fönstrena
Sängen ska stå vid den motsatta långväggen i hörnet närmast dörröppningen

Kommentar (1)

  • Lena Eriksson
    7 år sedan

    Mitt förslag för att slippa flytta runt på möblerna är att mäta alla väggar, dörr och fönster plus att ta måtten på alla möbler. Skala ner och rita upp på ett papper. Klipp ut alla möbler (och även mattorna om så vill), skriv på varje del vad det är för något, annteckna alla måtten på sidan om på ritningen och märk ut bredden på fönster och dörr. Sen är det bara att möblera på pappret för att få fram bästa lösningen. Spara sedan allt i en plastficka för framtida möblering.

    Vill man vara mera avacerad gör man samma sak i 3-d, men då måste man även ta höjdmåtten. lite mera pyssel, men man får en bättre översikt.

    Och tänk på att möbler måste inte alltid stå mot en vägg. Det kanske är roligare att ha sängen mitt i rummet!

    Behövs alla möbler, eller kan ni ta bort något för att skapa mer yta. Kan någon möbel ha fler funktioner?

    Ett podium för sängen att stå på och ha lådor under för förvaring istället för något annat med en stege av lådor (som sitter ihop och är stadig).

    Lycka till, att möblera är roligt : )

Sponsored

Reload the page to not see this specific ad anymore

Sverige
Skräddarsy min upplevelse genom att använda cookies

Houzz använder cookies och liknande teknik för att anpassa min upplevelse med relevant innehåll och det bästa Houzz produkter och tjänster kan erbjuda mig. Genom att klicka 'Acceptera' accepterar jag detta, så som det vidare beskrivs i Houzz Cookie Policy. Jag kan avvisa icke-essentiella cookies genom att klicka 'Administrera preferenser'.