emeliewestman

Soffhjälp!!

Emelie Westman
7 år sedan

Vad ska man välja för soffa med småbarn i huset?! Inte skinn, då jag avskyr att slappa framför tvn i dessa. Har haft alla möjliga olika men tvekar ändå. Vit är ju urfint och är överdragen tvättbara går det ju i princip tvätta hur många gånger som helst utan att de blir solkiga, men frågan är om man får tvätta typ varje dag?! Hade vit en gång med en liten bebis hemma bara så vet inte?

Denna har vi nu men den går ju inte tvätta.. Känns så ofräscht !:P


Kommentarer (10)

  • Sara Wallgren
    7 år sedan

    Vi kommer att få en liten plutt i augusti och jag har också funderat kring vad man ska göra åt soffan (just nu har vi en ljust beige som måste kemtvättas, mardröm!) För oss lutar det att köpa ett nytt överdrag från Bemz

  • Sophie I
    7 år sedan

    Om du gärna vill ha en vit soffa kan du ju förslagsvis lägga några fina filtar på soffan som "skydd", så slipper du tvätta den varje dag :)

  • PRO
    Emelie Westman
    Författare
    7 år sedan
    Nej, nu med två små vet jag inte vad man ska ha?! Filtar var en mycket smart idee! Bara de inte sliter bort dom hela tiden
  • PRO
    Emelie Westman
    Författare
    7 år sedan

    Det ska jag genast kolla närmre på! Ja vi har med en mörkgrå men den är totalt omöjlig att hålla ren. Men det återstår att se vad det blir för en:) Tack för tipset

  • PRO
    Deco STHLM
    7 år sedan

    När jag köpte min soffa på The Sofa Store så valde jag ett fint sammetsliknande tyg, minns inte exakt vad det hette tyvärr! Jag har själv inga barn utan valde detta enbart för att det var så fint. Men då tryckte säljaren ändå extremt mycket på att det här tyget var ett superbra val om man hade småbarn då det var väldigt "spillvänligt". Kanske värt att kolla upp? Dem hade hur mycket färger och varianter som helst att välja bland :)

  • PRO
    Emelie Westman
    Författare
    7 år sedan
    Åh tack för tipset! Det måste jag kolla upp nu. Det låter urfint med
  • Lena Eriksson
    7 år sedan

    Om man vill fräscha upp soffan utan att behöva ta av klädseln kan man fukta ett gammalt lakan och lägga ut på soffan och piska kuddarna. Allt damm och smuts hamnar på det fuktiga lakanet, bara att ta bort och tvätta i maskinen.

    Det finns olika behandlade tyger, men frågan är om det är så miljövänligt. Galon är ju annars bra mot smuts istället för skinn, men kanske inte så snyggt.

  • Sofia Sebelius
    7 år sedan

    Vi har haft en grå soffa från Mio som inte går att tvätta. Det har funkat bra, bara att torka av eventuella fläckar, men den är nog egentligen inte speciellt ren... Nu ska vi köpa ny eftersom den gamla är för stor för nya lägenheten och då blir det en IKEA-soffa (blå Norsborg) som är tvättbar, vi tänker att dyra fina soffor (och möbler över huvudtaget) får bli när barnen är äldre (3 år respektive 7 månader nu).

  • PRO
    nolu
    7 år sedan

    Kika in hos nolu.se och beställ en soffa :) alla tyger är otroligt lätta att göra rent, råkar du få en fläck som du absolut inte får bort skickar vi självklart ett nytt överdrag åt dig:)

Sponsored

Reload the page to not see this specific ad anymore

Sverige
Skräddarsy min upplevelse genom att använda cookies

Houzz använder cookies och liknande teknik för att anpassa min upplevelse med relevant innehåll och det bästa Houzz produkter och tjänster kan erbjuda mig. Genom att klicka 'Acceptera' accepterar jag detta, så som det vidare beskrivs i Houzz Cookie Policy. Jag kan avvisa icke-essentiella cookies genom att klicka 'Administrera preferenser'.