anna_holmquist26

VINN: Lyxiga ljusstaken Gloria från KLONG (värd 1200 kr)

Anna Holmquist
26 Juli 2016
senast redigerad:27 Juli 2016

Nu är det tävlingsdags igen! Den här gången kan du vinna underbara ljusstaken Gloria från KLONG. Vi tävlar ut den stora varianten värd 1200 kr. För att tävla ska du kommentera nedan var du skulle vilja placera ljusstaken. Lycka till!

PS Du kan öka dina vinstchanser genom att tävla på vår instagramsida också. Du hittar den på #houzzse.

Läs tävlingsreglerna

Kommentarer (75)

• Johanna Läckgren
    Jag skulle ställa den på ett sidobord i vår nya hall som vi får tillgång till 1/8 efter 2 år i en 27 kvm2 studentlägenhet! Så snygg!
  • Johanna Spadaro
    Åh, jag skulle placera den på vårt vackra piano, det skulle ge ett så fint sken över noterna, sommarkvällar och vinterkvällar.
  • Josefine .

Ett nytt hus på gång, det ger mig tusen nya platser att ställa den på!

Men jag tippar på att det blir i hallen, på ett gamalt fint rokokobord tillsammans med några av mina andra stilleben!

• ajonzon
    I sovrummet - för att varje ny morgon och kväll påminnas om att allt ingår i Livets cirkel, ont som gott,
    men, det finns alltid Ljus & Hopp!
  • asa_l_89

När dagen känns tung och livet är strävsam och världen ser ut som den gör. Då vill jag tända ett ljus i mitt köksfönster och tänka på det goda och på att det trots allt finns hopp. En riktigt vacker ljusstake gör känslan starkare och jag kan nog inte tänka mig en mer passande ljusstake än Gloria från KLONG. Jag hoppas få ställa just den i mitt köksfönster i höst.

• newmail

På en bänk vid fönstret i köket, lagom långt från vardagsstöket skulle Gloria få bo och skänka i vardagen fridfullt glänsande ro

• Lucy
    Ljusstakens cirkel för tankarna direkt till en gloria, så jag skulle vilja ställa ljusstaken t ex vid platser för de senaste terrordåden skett som en symbol för kärlek, medmänsklighet och andlighet. Varför inte vid kyrkan i Normandie där en präst dödades?
  • PRO
    2700kelvin, smart belysning

Gloria skulle få paradplatsen i öppna spisen, elegant blickfång, enkelt för att få lite stämningsljus. Lite multi använding, ett glasrör med en enkel blomma, precis som Constella även den från Klong.

• PRO
    myinteriordetails

I mitt fönster. Perfekta platsen där den syns och även kan njutas av grannarna. ;)

• Amanda Dahnell

Å jag skulle ställa denna på mitt matbord. Jag har satt industrihjul på en kabeltrumma som jag nu använder som matbord. Denna står framför mina dubbeldörrar ut till balkongen. Då skulle denna fungera som en gloria att kolla igenom för att rama in den fina utsikten. Som att kolla in i en solnedgång!

• Charlotta Barder

'Gloria' är ett ord som ofta används inom kyrkan och betyder 'ära', därför vill jag ge denna ljusstake till någon som står mig särskilt nära.

Jag vill ge den till Min Mamma som betyder allt för mig, som en symbol för att det att få vara Hennes dotter är en 'ära' i sig.

Jag vill placera den i Hennes sovrum så att Hon varje morgon påminns, om att Hon är det absolut finaste som finns.

• Maria Sandqvist

I mitt vardagsrum skulle den passa bäst
    för det är där jag är allra mest
    Där vill jag att ljuset ska lysa
    när jag sätter mig i soffan och ska mysa
    Ett levande ljus ger lugn och harmoni
    med en vacker stake som det kan stå i
    Nu håller jag alla fingrar och tår
    att det är jag som har turen och vinsten får

• Cecilia Edvinsson

Jag skulle ställa denna ljusstake i min nya lägenhet som jag kämpat så hårt för! Antagligen i mitt sovrum som går i beige,vitt och guld!

• perreobo

Har två alternativ. i mitt vardagsrumsfönster mot den lilla ån som finns straxt utanför eller helt enkelt ge som en underbar födelsedagspresent till min mor på hennes 75 årsdag som infaller om ett par dagar.

• Magdalena Olsson
    Denna enkla men fantastiskt vackra energikick, ska jag sätta i min vinterträdgård.
    Så när solens strålar har gått ner, är det "Gloria" som lyser upp rummet.
  • Sara Norberg
    jag hoppas få vinna den då jag bestämt mig för att för första gången ta tag i min inredning och göra mil lägenhet till mil helt egen. Denna skulle passa in fint i min framtida planerad lägenhet som kommer gå i naturen vs lyx tema
  • carapinja
    Helt klart i köket där Klong skulle ersätta adventsljusstaken. Jag stöper själv mina ljus så, dubbel lycka.
  • Anette Berg

På min "nya gamla" skänk i vardagsrummet.

• liffe54

I sovrumsfönstret då blir den det första jag ser när jag vaknar och på kvällen skänker den stämning till höstens skymningar

• elin_d

Ett tidlöst mässing-ting,

Skulle matchas med växter kring.

I fönstret jag skulle placera,

Där får Gloria’n stolt posera.

Klassisk, fin och rund,

Jag skulle inte kunna hålla ögonen borta en stund.

• karin_eklund85

Den
    skulle göra sig perfekt i hallfönstret (som så passande även syns
    från soffan i vardagsrummet) så att både familjen och alla
    avundsjuka grannar kan se den varje dag!

• Barbro I

Till mitt första barnbarn Saga på hennes namngivningsdag den 27/8

• Mia Svensson Frodell

Har precis köpt mitt första egna radhus efter ett avslutat 10 års förhållande. Det ska nu renoveras och jag skulle ha den på ett avlastningsbord i mitt nya sovrum. Då skulle det vara det första jag såg när jag vaknade och vackra designklassiker kan man inte annat än att bli lycklig av, och lycka och glädje är något jag strävar efter i min vardag just nu.

• Hanna Engström
    Jag flyttar snart in i min första egna lägenhet, där skulle jag sätta den på fönsterkarmen
  • Caroline Flanders

Mitt på husets hjärta, min köksö i marmor! Där ser jag den från entrén, sällskapsrummet, matplatsen och altanen. Kan njuta av den vackra formen och mässingens fina enkelhet. En riktig dröm!

• linnhw
    På altanbordet när det skymmer!
  • salsaama
    This will go beautifully on the windowledge on the landing of our scandi -scouse house in our Liverpool home. The neighbours will be in awe as it shines through the window.
  • Magdalena Götheden
    I vårt nya hem där jag älskar men på samma gång förbannar våra djupa fönsternischer med marmorskiva. Vackra och underbara men ack så svåra att dekorera! Det krävs stora saker som tar plats och uppmärksamhet. Ljusstaken skulle bli underbar mot marmor och fiskbensparkett!
  • johanericsson1991

Ligger väl redan i underläge bland alla dessa inredningsintresserade tjejer... Men måste iallafall försöka! Jag skulle verkligen vilja vinna denna tävling då jag önskar jag kunde ge allt min flickvän önskar sig. Men det går inte, ekonomin finns inte. Denna gloria är något hon länge kikat på och jag skulle bli världens lyckligaste om jag kunde få ge henne en sån fin gåva. Ingenting mot hur glad hon skulle bli dock så jag hoppas jag kan få ge något sånt här fint till den tjejen jag älskar mest av allt.

• krefors_petra
    På mitt sideboard i marmor och mörkbetsat trä, där skulle den stå tillsammans med min samling mässingsljusstakar!
  • Madde
    Nytt hus under byggnation där alla åldersgrupper får plats, i köket kommer den stå där träffpunkten blir och påminna om cirkelns och glorians kraft, tillsammans är man trygg och stark ❤️
  • kacythompson

I would take this beautiful Scandinavian candle holder to our house in the Rocky Mountains. It would be perfect in front of our big window which looks out on the mountains.

• Ulrika Runge Fd Sundh

Så vacker att hänga i fönstret i mitt lilla torp i skogen.

• Charlotte Norman
    Om denna läckra stake kom in i mitt hem skulle den få stå och pryda vår tomma yta mellan hall, vardagsrum och kök. Den skulle få va i centrum och symbolisera ljus och helhet.
  • Julianna Fredriksson

Jag skulle ha ljusstaken Gloria på vardagsrumsbordet. Tycker den är helt fantastisk och unik, är alltid spännande med lite annorlunda ting. Det förgyller tillvaron och hemmet.

Mvh Julianna Fredriksson

julianna@bredband2.com

• majey

Klong och Gloria i kombination

skulle hos oss bli en glädjande sensation

på byrån i hallen skulle den passa perfekt

att vinna en vore helkäckt:)

• Lena Nilsson

Jag ska göra om mitt vardagsrum när min nya soffa kommer men jag skulle placera den under uppsikt på matsalsbordet så många beundran den skulle väcka den är så vacker och elegant som få. .

• Lydia Sleyman

På soffbordet skulle denna lusstake göra sig fin. Så man kan njuta av dess ljuva skimmer när man sitter och myser i soffan.

• camilla_k
    Just nu är vårt hem i renoveringskaos. Det skulle muntra upp att veta att en fin Klongljusstake så småningom ska stå på mitt nyinköpta sideboard i hallen!
  • PRO
    ByggSthlm AB

I ett runt fönster i en takkupa på ett vackert skärgårdshus.

• Birgitta Abrahamsson

Den snygga ljusstaken skulle få stå uppe på våran nymålade kakelugn och sprida kärlek tillsammans med kakelugnens mysiga värme. Håller nu tumme och tå, att denna snygging hem till mig ska nå.

Kram

• Robert Schirman

Hoppas denna fina ljusstake få vinna, till min underbara kvinna. Hon skulle ställa den på ett fint ställe i vårat nyrustade hus.

• Rolf Erik

Den fina Gloria ljusstaken skulle sprida mycket ljus, här ute på landet i vårt röda hus. I vardagsrummet den skulle få stå, har jag tur nu hur glad skulle jag inte bli då. Håller tummarna så hårt jag kan, och hoppas sen få läsa att just jag den vann.

• Madelene Abrahamsson

Har alltid önskat mig en Klong, så hoppas jag får sjunga ut i en vinnarsång. Håller tummarna att jag den få vinna, för då blir jag världens lyckligaste kvinna. Den skulle stå på en fin plats i vårat hus, och sprida ett helt underbart vackert ljus.

• Mari Zander

Jag skulle ge den till min dotter, för den hade passat så bra i hennes första egna lägenhet :)

• PRO
    www.adddesign.se
    Jag skulle gärna sätta en gloria i verandan för att sprida magiskt ljus mot alla fönster!
  • Mattias Olofsson

Jag ska vara ärlig, det här med inredningsdetaljer är inte riktigt min grej,
    kanske är det inte helt politiskt korrekt år 2016 -men det där överlåter jag till min tjej!
    En sak har jag dock snappat upp, nämligen att "Gloria" sätter pricken över i:et
    att denna runda sak från Klong är det som verkligen skulle förgylla vardagsrumslivet!
    Se, vad lägligt det vore med denna vinst, ty den sista augusti fyller hon år,
    gissa om jag skulle öka i grad om hon denna drömpryl i paketet får!

• Anna Holmquist

Tusen tack alla som varit med och tävlat! Nu är vinnaren utsedd och det blev asa_l_89 denna gången. Varmt grattis till dig och välkomna att tävla snart igen alla som varit med.

• PRO
    STIL & Inredning

Åh denna vackra skapelse! Perfekt till höstmyset... Denna vill jag placera i min mammas vardagsrumsfönster... Så får jag lysa upp hennes kvällar :)

• Magdalena Johansson

I fönstret i matrummet skulle bli perfekt! Skulle passa bra med stilfullt mysljus nu när det blir mörkare...

Sverige
Skräddarsy min upplevelse genom att använda cookies

Genom att fortsätta använda vår hemsida eller app samtycker du till att Houzz-gruppen använder cookies och liknande teknologi för att förbättra vår produkt och service, ge mig relevant innehåll och göra min upplevelse personlig. Mer info.