mariaandersson9

Mattklädd trappa?

Marias Inredning
7 år sedan

Funderar på att lägga en matta över min trappa. Jag vet inte om det bara är jag men det känns som att man ser det väldigt sällan idag? Tycker att det kan vara vackert och dessutom bra som "halkskydd"!


För det första: Tycker ni det är snyggt? För det andra: Vet ni någonstans man kan köpa det?



Contemporary Staircase · Mer info

Kommentarer (11)

  • Sophie I
    7 år sedan

    Hej Maria! Jag tycker att det är väldigt fint faktiskt! Det ska dock vara i rätt sorts hem, typ en äldre villa med klassisk stil!

  • Sophie I
    7 år sedan

    Jättefint att ha en smalare matta som på bilden ovan @creadomi

  • Inredningsälskaren
    7 år sedan

    Jag tycker att det är snyggt men tänk på att du ska beställa i en färg som du kommer orka med länge :) man byter ju inte trappmatta så ofta

  • Roger Weijmer
    7 år sedan

    Jag brukar rekommendera kunder som vill ha trappan målad att lägga en matta på själva stegen typ nålfilt då det annars kan bli ganska halt. Kulören är ju en smaksak men de flesta jag målat hos har valt någon form av gråton ihop med vitmålad trappa. Tar du mått på trappstegen kan du sedan gå till en mattbutik som säkert kan hjälpa er med tillskärning. Lycka till

  • PRO
    MM Måleri AB
    7 år sedan

    Jag brukar rekommendera kunder som vill ha trappan målad att lägga en matta på själva stegen typ nålfilt då det annars kan bli ganska halt. Kulören är ju en smaksak men de flesta jag målat hos har valt någon form av gråton ihop med vitmålad trappa. Tar du mått på trappstegen kan du sedan gå till en mattbutik som säkert kan hjälpa er med tillskärning. Lycka till

  • PRO
    Rum & Miljö
    7 år sedan
    Är också ute efter snygga alternativ av matta till en trappa. Här var ju många bra förslag!!
  • PRO
    Lindhov Bygg
    7 år sedan

    Gillar din mattklädda trappa.

  • Marcus Hartwall
    7 år sedan

    Gillar också verkligen den!


  • PRO
    Marias Inredning
    Författare
    7 år sedan

    Hej alla! Tusen tack för alla tips, känner mig såå inspirerad! Smart det där som @MM Måleri AB sa om att måla och sen välja t.ex. en gråtonad matta till vit trappa. Ser framför mig hur fint det skulle vara! Tusen tack alla :)

  • PRO
    Nässjö Golv AB
    7 år sedan

    Matta är absolut det bästa i trappan, det blir inte halt och det är lätt att sköta, tänk bara på att mönstret inte blir för rörigt då det kan vara svårt att urskilja stegen.

Sponsored

Reload the page to not see this specific ad anymore

Sverige
Skräddarsy min upplevelse genom att använda cookies

Houzz använder cookies och liknande teknik för att anpassa min upplevelse med relevant innehåll och det bästa Houzz produkter och tjänster kan erbjuda mig. Genom att klicka 'Acceptera' accepterar jag detta, så som det vidare beskrivs i Houzz Cookie Policy. Jag kan avvisa icke-essentiella cookies genom att klicka 'Administrera preferenser'.