Fina krukor till kaktusar?
Marias Inredning
4 år sedan
Utvalt svar
Sortera efter:Äldsta
Kommentarer (13)
House of Chi
4 år sedanClara Cane
4 år sedanRelaterade diskussioner
Hur får man till den där trevlig känslan på en liten toalett?
Kommentarer (16)Jag håller med tidigare kommentarer.. Tapet istället för kakel kan vara en ide för att få ett varnare och 'mysigare' intryck. Beroende på er egen stil & övriga hemmet kan det bli väldigt hemtrevligt om man kör en träpanel längs 90cm upp på väggen. Om ni inte vill ha tapet eller kakel kan man köra puts på väggarna, ger såklart ett helt annat intryck men kan bli rätt intressant. Och sätt sen upp valfri konst, foton på familjen eller bara fina bilder ni själva gillar. Lägg gärna in ett par magasin eller fina böcker. Det blir direkt en mer avslappnad känsla så att säga. Eller så gör ni väggarna i vitt kakel så som på bilden, väljer ut ett golv i en annan färg, gör enkelt & stilrent och lyxar till det med fina handukar, ett doftljus med diskret doft, en fin bukett eller fina bladväxter i kruka. Att ha tvättstället öppet istället för ett stängt skåp kan också ge en trevlig känsla, men då måste man ju tänka på vad man förvarar där så det ser fint ut.:) Lycka till! Lägg gärna upp bilder här sen så man får se slutresultatet!... Se merVilka grönväxter håller länge och är lättskötta?
Kommentarer (3)Jag har bara lättskötta krukväxter, de knepiga får dö undan för undan. Jag sänker ner dem i en hink med svag kruknäring en gång i veckan, låter dem stå tills de slutar bubbla, tar upp och låter rinna av ordentligt. Just nu har jag gullranka, paraplyblomma (scheffleria), porslinsblomma (hoya), mönjelilja, bladkaktus (novemberkaktus/julkaktus) och ampellilja. Huvudsakligen gröna växter även om mönjeliljan, porslinsblomman och novemberkaktusarna kan blomma kortvarigt. Jag köper en vit brudorkidé ibland som jag kastar när den blommat över efter några månader. Nästa gång ska jag släppa loss den, d v s befria den från stödpinnarna och låta den hänga ner som den gör i naturen där den växer i träd. Tycker det vore snyggt i en av dina växthållare.... Se merVäxter som inte kräver omsorg
Kommentarer (5)Svärmorstunga är en tacksam växt, kan t om skjuta upp en blomstängel som doftar endast på natten. Brudorkidé är inte heller speciellt svårskött. Jag använder en hög ytterkruka som gör att innerkrukan inte står på botten och där fyller jag på med vatten så att den kan dricka vatten precis när den vill. Bara att lyfta på krukan och se om det finns vatten kvar. Annars är mitt tips till dig att använda långtidsvattnande krukor, då behöver du bara hålla koll på flotören när det är dags att vattna. Då kan du ha vilka blommor du vill.... Se merSovrum: Vad fattas?
Kommentarer (19)Jag hade valt en greige (grå-beige) nyans. Köp provburkar med nyanser du gillar och provmåla på väggen. Då ser du hur färgen ändras beroende på vilken tid på dagen det är och hur solen står. Avlastningsbordet med ben/stomme mässing för att ta upp metallen i era sänglampor och benen på sittpallen. Ett med stomme i svart hade också varit snyggt för att få lite kontrast. Ett smalt avlastningsbord kan ju funka som sminkbord också. Gillar du marmor kan du ju ställa en marmorbricka med parfymer, eller varför inte en lampfot i marmor. Väljer du ett i svart kan du ju ta upp mässingen i andra detaljer utan att det känns för mycket. Lycka till!... Se merFanny B
4 år sedanSophie I
4 år sedanJosefinepaints
4 år sedanSystrarna Blom AB
4 år sedanValeria Bessi Photography
4 år sedanMarias Inredning
4 år sedanJosefina
4 år sedanArt by Emma Pålsson - konst & design
4 år sedanRoger Sandgren
4 år sedanFrancos Corner AB
4 år sedan
Fanny B