Måla betongväggen eller låta den vara?
8 år sedan
Utvalt svar
Sortera efter:Äldsta
Kommentarer (16)
- 8 år sedan
Relaterade diskussioner
Satsar du på att sätta upp saker på väggarna eller undviker du det?
Kommentarer (9)För mig ser ett hus eller lägenhet inte ut som ett hem om det inte finns något på väggarna. Det ser inte ut som man är klar med inflyttningen liksom. Jag har inte tillräckligt med väggar för allt jag vill ha uppe! För mig har det blivit en grej att bara ha original på väggarna. Jag har en samling (3 st i varsin 70x100 ram) stora skisser av seriefigurer i mitt sovrum tex. de är alla gjorda av de riktiga serietecknarna. Jag har också två original i blyerts av Alvaro Tapia som varit publicerade i Drakar och Demoner Trudvang. Jag har två beställda tavlor i blyerts av min tidigare hund och häst. Jag har också köpt en tavla vardera gjorda av två vänner, varav en inte sitter uppe än, detta på grund av platsbrist. Utöver dessa har jag mina egna foton uppsatta och en blyertsskiss av mig själv i hallen och en fototavla på mig själv också som en vän har tagit ;-) Det låter nog som om jag bor väldigt stort, men jag bor på 60 kvm :-) Utöver detta har jag också en inramad konsert-t-shirt som är signerad av Jakob Hellman!... Se merGardiner eller inte?
Kommentarer (26)Hej, Amanda! Svar till dig i dina gardinplaner. Tänk på följande *Vilken stil tänker du dig som helhet. Känslan; 'hotellfylligt' eller kanske tunt 'luftigt skir' stil..... kanske ska tyget vara ett konstnärligt intryck med modern marimekko.....*Det tekniska behoven; Behövs mörkläggning, dra för hela partiet förinsyn ibland... I textil och gardinfrågor behövs både estetiken och de tekniska förutsättningarna gå hand i hand. Jag råder ofta till gardiner i sällskapsrum och sovrum för ljudnivån och den mjuka inramningen det kan ge. Använd olika kvalitet i de olika rummen i samma färgskala om du inte gillar blickfång med mönster eller tydliga färger. Lura ögat och om möjligt sätt längre skena/stång än fönstret är, då blir det mycket ljusinsläpp kvar. Det finns fantastiska möjligheter och trevligt om det ger snyggt inryck. Jag fasar över stylingar med för korta gardiner, då är det bättre låta bli ;) Lycka till med valen. Börja med ett rum och testa med kanske lakan.Favorit i kaxigt mönster Pierre Frey Pågående gardinprojekt Vill du så kan vi konsultera vidare via mail eller hembesök i Stockholm Uppsala. Välkommen!... Se merÄr det en bra ide att måla hela lägenheten vitt?
Kommentarer (14)Det blir toppen med vitt. Speciellt bra om man vill byta färger, mönster, stil, och även till olika årstider. Vit färg är en bra bas om man inte vill "fastna" i en färg, vitt passar till allt. Det finns olika färger av vitt, testa först, låna hem prover och sen är det bara att "känna in färgen" vilken man trivs bäst med. En hall kan vara lite känslig för helvit med tanke på att man både förvarar kläder, skor och väskor. Därför kan det vara praktiskt med en vit basfärg med mönster, så syns fläckarna mindre.... Se merMåla eller inte?
Kommentarer (8)Jag går också under parollen VVV våga vägra vitt. Färg är vackert. I detta fall skulle jag absolut dock avråda från att måla om, utan istället jobba med att färgsätta VÄGGARNA. Det är väldigt vackert med olika nyanser av turkos - från allra ljusaste till mörkaste grönturkos till färgen på det omålade träet. Att våga sätta färg som skapar intryck i ett rum med volym är nåt jag verkligen rekommenderar. I SMÅ utrymmen jobbar man med ljusa färger. I stora, luftiga utrymmen kan man gott kosta på sig att jobba med färg. Färg omsluter och skapar karaktär. Prova färgskalan mot träet; turkos och med accessoarsfärger i solgult/guld eller med grått/silver -- kan bli läckert vilket som.... Se mer- 8 år sedan
- 8 år sedan
- 8 år sedan
- 8 år sedan
- 8 år sedan
- 8 år sedan
- 8 år sedan
- 8 år sedan
- 8 år sedan
- 8 år sedan
- 8 år sedan
- 8 år sedan
- 8 år sedan