me_feat_you

Söker era åsikter & sidobord tips

Hej,

Det börja likna något här hemma och stilen vi kör är lite Art Deco inspirerat. Nu behöver jag tips med från era kära inredare med två saker.

1. ) Vad ska vi pryda den vita väggen med bakom den gråa soffan? Det är en stor vägg! En fin tavla/konst? Vad tror ni? Gärna något som passar in med helheten och de gråa gardinerna.

2.) En liten sidobord mellan de två bruna fåtöljerna.
Det finns plats för en sidobord 40*40. Tips någon?

Övriga tips? Lite småinredning/fåtölj som ska stå mittemot soffbordet är beställd och på väg i slutet av November!
Men annat ni vill tipsa om?

Trevlig helg på er alla!!




Kommentarer (35)

  • Sophie I
    7 år sedan

    Jag hade nog hängt upp två tavlor bredvid varandra bakom soffan? Eventuellt en enkel enplans-hylla som du kan ställa upp några fina växter på (tänkte på att du inte har så mkt grönt i rummet just nu). Kan vara fint att bryta av med det!

  • Sophie I
    7 år sedan
    Ändrades senast: 7 år sedan


    Istället för sidobord hade det varit coolt med en vintage drinkvagn!

    Arnold · Mer info



  • Me_Feat_You Me_Feat_You
    Författare
    7 år sedan

    Hej Sophie, tack vi har ett sånt nere i kontoret och tror de blir för mycket med en till där uppe eller vad tror du? Meningen är att ett sidobord ska placeras mellan de två bruna fåtöljerna med en växt på. Har tittat på detta bord som har rätt mått: https://www.wegot.se/gold-lampbord-runt-o-40-gra-lack-guld-folie.html

    Vi har nu bytt till gråa sammetsgardiner så det matchar de gråa i mattan.

    Därför tänkte jag att en fin konst tavla hade varit cool! Men tips på vilken?

  • PRO
    Josefina
    7 år sedan

    Då väggen bakom TVn är i blickfång skulle jag ha några ljusa tavlor/fotografier på den vita väggen. Kanske några stor svartvita foton som betyder mycket för dig i en lackvit ram?

  • Me_Feat_You Me_Feat_You
    Författare
    7 år sedan
    Hej Josefina ! Vi har gjort om hallen nu med massa vita ramar och bilder tagna på oss. Väggen på övervåningen vill jag ha något coolt !! Typ konst tavla, något annat. Har du något tips?
  • ostensson_maria
    7 år sedan
    Ändrades senast: 7 år sedan

    tror det här sidobordet skulle kunna vara fint hos er! finns hos ellos för ett bra pris

  • Me_Feat_You Me_Feat_You
    Författare
    7 år sedan
    Vilket sidobord?
  • ostensson_maria
    7 år sedan

  • ostensson_maria
    7 år sedan

    detta, (sorry bilden följde inte med första gången)

  • Me_Feat_You Me_Feat_You
    Författare
    7 år sedan
    Hej Maria.
    De får max vara 40 djup.
    Vad tror du om denna?

    https://www.wegot.se/gold-lampbord-runt-o-40-gra-lack-guld-folie.html
  • ostensson_maria
    7 år sedan

    mycket fint, tror att färgerna passar bra, det grå tar igen soffan. Möjligtvis att skivan känns lite för industriell för art deco men antar att du kommer att ställa något på bordet och då stylar man nog över det. Jag skulle köra på något i guld och glas för att återkoppla till den lyxiga stilen ni har skapat i rummet i övrigt. Lycka till!

  • Me_Feat_You Me_Feat_You
    Författare
    7 år sedan

    Hej Maria, tack ska du ha! Vi tänkte ha en växt på bordet. Men tror du inte guld igen kan bli för mycket?

  • Fanny B
    7 år sedan

    Om du vill ha en enklare illustration eller print har ju Desenio riktigt mycket fint!

  • Me_Feat_You Me_Feat_You
    Författare
    7 år sedan

    Hej Fanny, har sett deras prints men vet ej om de skulle passa in i just denna stil??

  • Me_Feat_You Me_Feat_You
    Författare
    7 år sedan

    Hej Maria, Vilka av dessa bord kan passa bättre? Som sidobord? På bordet kommer vi ha en kruka med växt! dvs mellan fåtöljerna!


  • Sophie I
    7 år sedan
    Ändrades senast: 7 år sedan

    Om du ska ha prints tänker jag att det i så fall ska vara svart-vita fotografier? Som här: https://desenio.se/sv/artiklar/prints-posters/fotografier-prints/index.html. Förresten du borde kolla in Dusty Decos profil för inspiration, dom har så fina art deco-bilder!



    Music corner · Mer info

  • Me_Feat_You Me_Feat_You
    Författare
    7 år sedan

    Hej Sofia, tack ska du ha! Det ska jag göra. Har kollat lite på Tamara de lempicka tavlor, kan det vara något? Såg du för övrigt funderingen kring sidobordet ovan?

  • Sophie I
    7 år sedan

    Jag googlade Tamara de lempicka nu och det ser riktigt snyggt ut! Tror det kan passa :) Sidoborden tycker jag nog det översta, men jag är inte säker på om marmorn kommer passa.

  • Me_Feat_You Me_Feat_You
    Författare
    7 år sedan
    Hej Sophie. Tamara tror jag kan passa in. Henens målningar är mycket art deco.
    Sidobord är ju jättesvårt .. tänkte den gråa så den fångar upp den nya gardinen som är i grå sammet samt mattan men D kanske är för industriellt ?? Har du tips På annat bord som kan passa?
  • Me_Feat_You Me_Feat_You
    Författare
    7 år sedan

    Hej Sophie, hittade även denna, men blir det inte för guldigt tror du?

  • Sophie I
    7 år sedan

    Svårt val! Tror kanske det kan bli för guldigt? Beror lite på vad du har på den (växter etc) och var den ska stå..

  • Me_Feat_You Me_Feat_You
    Författare
    7 år sedan

    Hej Sophie, den ska stå mellan fåtöljerna.

    Men annars hittade jag denna, vad tror du?


  • PRO
    Josefina
    7 år sedan

    Jag skulle kanske satsa på ett svart blankt sidobord i samma storlek som det guldiga, då hörnan vid stolarna redan är så guldigt. Men om du gillar det guldigt, så se kanske till att ha någon färg som bryter av på toppen - så som en växt med stora gröna blad som Sophie föreslog.


  • Sophie I
    7 år sedan

    Håller med Josefina, svart kanske inte är fel? med gulddetaljer på förslagsvis

  • Me_Feat_You Me_Feat_You
    Författare
    7 år sedan
    Ändrades senast: 7 år sedan

    Hej tjejer!! Tack ska ni ha för all hjälp, hittade idag ett set med sidobord i lätt mässing/koppar. Kan detta funka? Eller ser det för mycket ut? Skickar med några bilder så ni får se!! Testade nu bara med en orkidé för att se hur det kan se ut, man kan även ha böcker, lampa, dekoration.. Men har ej bestämt om jag bör behålla detta set. Vad tycks?






  • PRO
    Luxlie
    7 år sedan

    Print "Black and blue

    Black and Blue · Mer info

    " hade passat perfekt i ditt snygga vardagsrum.

  • Sophie I
    7 år sedan

    Jag tycker det bordet var supersnyggt!!

  • Sophie I
    7 år sedan

    Och fin tavla @Luxlie!

  • PRO
    User
    7 år sedan

    Hej, kanskje Nordic Design Collective er interessant for deg?
    www.nordicdesingcollective.se

    Hilsen

    Nele | Yndlingsting

  • Me_Feat_You Me_Feat_You
    Författare
    7 år sedan

    Hej Sophie, kul att höra, det var inte för mkt guld/koppar? Va tror du? Ska man behålla bordet? Trevlig helg!

  • Anna G
    7 år sedan

    Jag tycker sidobordet passade riktigt bra in, jag hade behållit det!

  • Me_Feat_You Me_Feat_You
    Författare
    7 år sedan

    Super. Tack Anna & Sophie! Då tror jag vi behåller den! Va osäker på om det blev för likt d övriga !

  • Sophie I
    7 år sedan

    Det låter som ett bra val! Trevlig helg till dig med!

  • PRO
    nolu
    7 år sedan
    Hej:) har du spanat in våra unika sidobord i betong?
Sponsored

Reload the page to not see this specific ad anymore

Sverige
Skräddarsy min upplevelse genom att använda cookies

Houzz använder cookies och liknande teknik för att anpassa min upplevelse med relevant innehåll och det bästa Houzz produkter och tjänster kan erbjuda mig. Genom att klicka 'Acceptera' accepterar jag detta, så som det vidare beskrivs i Houzz Cookie Policy. Jag kan avvisa icke-essentiella cookies genom att klicka 'Administrera preferenser'.