sverigeredaktionen

LUCKA 2: Lexington-filt och kuddar (värde 4385 kr)

Houzz Sverige
3 år sedan
senast redigerad:3 år sedan

I lucka 2 gömmer sig ett gäng fantastiska produkter att lägga på sängen från Lexington! De ultimata inredningsdetaljerna för att få Sveriges mysigaste säng.

• En filt i 100% ull (värd 2695 kr)
  • En 'gran' kudde - ‘Felt Pine Sham’ (värd 795 kr)
  • En 'god jul' kudde - ‘Happy Camper Sham’ (värd 795 kr)

Allt du behöver göra är att lämna en kommentar där du berättar varför just du borde vinna dessa, och hur de skulle passa in i ditt sovrum!

Du kan tävla fram till 31:a december. Houzz användare och experter kan delta. Tävlingsregler

Kommentarer (142)

• jakob_wikenstal
    3 år sedan

Jag vill ge mitt sovrumshörn i mitt vardagsrum sitt egna utrymme för stil och myshörn. Denna vinst skulle ge mig många fler goda drömmar under nätterna

• GR Andersson
    3 år sedan

Har nyligen flyttat och saknar mysfaktor ännu. Med denna kreation är mysfaktorn 100% och julen räddad!!

• katarinah
    3 år sedan

Jag gillar egentligen inte textilier med julmotiv, men dessa är jättefina! De skulle verkligen öka julkänslan i vårt i övrigt ganska färglösa sovrum.

• Åsa Larsson
    3 år sedan
    Ändrades senast: {last_modified_time}3 år sedan

Fantastiskt hantverk och vackert !

Vem skulle inte vilja ha ett sådant. Hoppas tomten kommer med ett i år..

• Samuel Renling
    3 år sedan

Tycker den är otroligt fin själv, men framför allt så älskar min fästmö färg och mönster. Den skulle pryda vår blivande säng väldigt fint.

• ulfpeterzon
    3 år sedan

Jag har ett nyrenoverat sovrum och vad skulle då inte pasa bättre än lite nya saker till sängen!

• A R
    3 år sedan

Det stackars julpyntsbortvalda sovrummet skulle få ett sådant lyft med lite östamerikansk julinspiration. Jag älskar Lexington - både för dess högkvalitativa produkter och dess snygga design, så denna ombonade variant från utbudet skulle minst sagt bli en fantastisk julklapp!

• Eila Söderman
    3 år sedan
    Detta skulle passa såååå bra då jag för tillfället bara har en säng i sovrummet så mysfaktorn är obefintlig, men en mysig filt och söta julkuddar skulle få mig att somna med ett leende på läpparna!!
  • Erik Berfenhag
    3 år sedan

Skulle matcha Lexingtontapeterna perfekt!

• susekl
    3 år sedan

Det skulle passa mig så ypperligt då jag alltid fryser och man behöver ju inte begränsa sig till en ful filt när man kan få värme av en snyggt designad Lexingtonfilt! Några snygga kuddar därtill förhöjer ju intrycket enormt mycket.

• Jeanette Ralbovsky
    3 år sedan
    Jag älskar den stilen, påminner om när vi åkte skidor som barn. Det skulle passa väldigt bra in på vårt sovrum för vi har mycket i trä och tillsammans utgör de en fin kombination. Just nu har jag ingen jul/vinterkänsla i sovrummet och skulle älska om sovrummet kunde bli som en julidyll och få mer känsla av den mysiga, varma klassiska julen.
  • Gittan Gustafsson
    3 år sedan
    Tänk att dessa grejer vinna,
    jag skulle bli världens lyckligaste kvinna!
    Vårt sovrum i nya huset,
    skulle lysas upp av Lexingtonsmyset!
  • Camilla Wiklund
    3 år sedan

Jag vill vinna eftersom vi har ett sånt kallt och dragit hus och eftersom jag har reumatism måste jag hålla mig väldigt varm. Det är också på grund av sjukdomen jag spenderar mycket tid i sovrummet så därför är det väldigt viktigt att det är både vackert och skönt där. Dessa skulle passa perfekt när jag ligger och vilar och skulle dessutom bli en jättefin dekoration när jag inte ligger i sängen

• Wilda W.
    3 år sedan

Dessa fina produkter från Lexington skulle, med sina härliga färger och mönster, utgöra stor kontrast och ge färg åt vårt för övrigt kala och färglösa sovrum! Jag och min sambo är nyinflyttade, men lever båda under studentbudget och unnar oss därför inte inredningsprodukter av kvalitet, även om vi så hade önskat! Vi skulle således bli oerhört glada för kuddarna och filten ifråga! :) God jul!

• carapinja
    3 år sedan
    Önskar min son den här sänginredningen. Den är amerikans västerninspirerad och lite " grabbig" Fungerar året om och hade satt fin färg till hans nu tråkiga sovrumsdel i ettan.
  • Caisa Andersson
    3 år sedan
    Älskar Lexington men har inte råd skulle älska den varma pläden då jag är så frusen pga svår sjukdom.
  • Caroline Wahlberg
    3 år sedan

För att få den perfekta stämningen i rummet!

• Jörgen Sjöholm
    3 år sedan

Det skulle ge färg till mitt sovrum som är grått och vitt annars.

• kacythompson
    3 år sedan

I am American so Lexington is kind of in my blood. We have worked hard and our downstairs is looking great. On to our bedroom!

• Åse
    3 år sedan

När jag såg bilden på Hozz Lucka två
    Så tänkte jag "det är väl för mycket ändå?"
    Men nu såg jag rätt bild och läste mer noggrant
    Att vinsten ju inte alls var för pikant!

I sovrummet hemma, svalt, litet och grått
    Hade ränder av ull all uppmärksamhet fått
    Den akrylfilt jag använder kalla säsonger
    Hade mot Lexington bytts, alla gånger!

För Lexingtons filtar är top notch minsann!
    I dem även obbäddad säng blir grann
    Och med juliga kuddar båd begie och gröna
    Är sängen klart pimpad för julhelgen sköna!

Grått låter väl tråkigt men jag känner frid
    Och när jag dekorerar för juletid
    Det blir riktigt vackert med röda gardinen
    Stjärnan i fönstret och sängen en fin en!

• Malin J
    3 år sedan

Nu får jag skämmas lite, men både jag om min man är otroligt dåliga på att bädda sängen på morgonen och sanningen är att sovrummet är vårt tristaste rum. Jag har inte riktigt reflekterat över detta förrän nu när jag skulle svara på den här frågan... Men vårt sovrum är bara vitt. Överkastet är vitt, väggarna är vita, Tv-bänken är vit och garderoben är vit. Gud så tråkigt känner jag nu. Då jag har en ganska så trotsig 2,5-åring och en nyfödd är det inte riktigt läge att renovera, men lite färgklickar i form av en vacker Lexington-filt och Lexington-kuddar skulle verkligen liva upp vårt vita sovrum och göra det mer levande. Dessutom skulle jag se till att bädda sängen varje dag!

• Teresa De Mendonça Santos
    3 år sedan

Med Lexington-filten och kuddar skulle även min obäddade säng se väldigt inbjudande ut!

• Mattias Gustavsson
    3 år sedan

har just skaffat dubbelsäng och skulle behöva lyxa till sovrummet från den torftiga sovrumsmiljö jag nu har.

• karin_nyberg
    3 år sedan
    Varmt, mysigt och med färg i vårt vita sovrum i stugan med utsikt mot ett brusande hav och en himmel färgad i röda nyanser.
  • Victoria Carlsson
    3 år sedan
    Tänk vilken snygg och lyxig säng man skulle få. Skulle inte vilja bädda upp den fina sängen skulle bara sitta och titta och njuta med en kopp glögg i handen :)
  • Julia Sanfridsson
    3 år sedan

Det skulle göra mitt sovrum komplett! Tycker stuket på kuddarna speciellt tillför en sån mysighet!!

• evagillros
    3 år sedan

Älskar Lexington! Det skulle tillföra en rustik, ombonad och samtidigt en lyxig känsla till mitt sovrum!

• mehmed Salcinovic
    3 år sedan

Det skulle göra mitt sovrum så vacker! Tycker kuddarna är jätte fina.

• Malin Sandell
    3 år sedan

Jag vill skapa en ny tradition, för i dagarna föds det en helt ny person.

Vi blir tre istället för två, och jag vill pynta vårt hem - vårt chateau.

Med filtar och kuddar av finaste sort, ger kommande jular en lyxig komfort.

Sovrummet blir till ett magiskt krypin, där jag kan berätta att drömmar slår in!

• Carina Lind
    3 år sedan

Så fint Lexington skulle passa i mitt nybyggda sovrum vid västkusten .Tjusigt värre som vi säger här på öarna

• Berit Bengtsson
    3 år sedan

Att döma från vårt av maken maximalt julpyntade hus så är jag troligen gift med jultomten. Sängen saknar dock utsmyckning så när som på en fet textiltomte. Med hjälp av Lexington kan den få bli plats för MIN stilfulla tolkning av julen - och den feta jultomten får finna sig i att bli utmanövrerad!

• Johannes
    3 år sedan

Vårt sovrum är fanatiskt ganska trist

ofta önskar jag att det hade något visst.

Vi behöver snygga kuddar, en pläd och textil

och Lexington har precis vår stil

Dessa fina textilier hade passat perfekt vill jag lova

och hade gett sovrummet mysfaktor när vi ska sova.

• PRO
    Tina Wik Arkitekter
    3 år sedan

Efter att det sista av sex barn flugit ut ur boet är det dags för livets nästa skede. Det gäller inte minst sovrummet dit en TV smugit in för lättjefulla kvällar eller frukost på sängen till morgonnyheter!

• Annika Nilsson
    3 år sedan

Så vackra! Perfekt till en julälskande kudd-tjej!

• Eva Å
    3 år sedan

Färgförändring i sovrummet påverkar mycket. Och i det hela tycker jag bra om nya tygstycket.

• Ulla-Karin Lundberg
    3 år sedan
    Har ett sovrum/gästrum som behöver piffas upp, det är tråkiga färger på väggarna.
    Med detta set, i de härliga färgerna skulle rummet bli som nytt, utan större ingrepp !
  • PRO
    Mäklarfirman Badelt
    3 år sedan

Frun älskar julen och det enda rum i vårt hem som inte är julpyntat fullt ut idag är vårt sovrum, så dessa julsaker från Lexington vore verkligen en uppskattad överraskning till henne.

• maria_bolin_lindberg
    3 år sedan

Till mitt ljusa sovrum skulle detta passa perfekt på min säng för att få in lite mer färg och värme.

• Carola Lind
    3 år sedan

vårt sovrum är trist och tråkigt - detta kit skulle lätta upp lite

• Berit Rydell
    3 år sedan

Då det är mina favoritfärger så blir det pricken över i.

• Hunor Thurman
    3 år sedan

I sovrummet har vi valt få färger, vitt och lite blått då vi har sömnsvårigheter och de färgerna ska vara bra för sömnen. Men när vintern och julen närmar sig blomstrar vårat hem och sovrum upp i en massa röda tomtar och blåvita änglar, vackra broderier med julmotiv hängs upp och barnens säng får vackra lapptäcken som vi har ärvt efter gammelmormors mor! Tyvärr så har vi inte någon stor lapptäcke som täcker våran säng men den vackra Lexington filten och kuddarna hade fått vårt hem och sovrumm till att bli komplett, estetiskt vackert och hemtrevligt i samma anda som gammelmormors mor en gång i tiden startade!

• Annica
    3 år sedan

Mitt sovrum skulle definitivt behöva lite mer färg då det känns lite beigt och tråkigt. Lexigtons underbara kvalitetsprodukter skulle ge sovrummet en varmare och lyxigare känsla. Dessutom bor jag långt uppe i norr och känner mig ständigt frusen under vinterhalvåret. En snygg och värmande pläd skulle därför vara guld värd.

• Annelie Ek
    3 år sedan

Med mycket god kvalité och vackra färger skulle mitt sovrum få en ny touch och med en snygg pläd i ull gör att jag slipper frysa varje kväll.

• Maria Olsson
    3 år sedan

Både kuddarna och pläden inger värme till både intryck och faktisk värme. De skulle pimpa mitt sovrum till att bli mera mysigt!!

• Randi Mie
    3 år sedan

Dom senaste 3 månader har jag bara haft 17 grader i min lägenhet, detta filt och kuddar skulle värma upp mig når det er dags att sova.

• gustafsson_rebecka
    3 år sedan

Familjen har just införskaffat ett fantastiskt och efterlängtat hus i skärgården, med den mest fantastiska utsikten över havet. rummet som kommer att bli mitt ska få en egen balkong och där skulle jag sitta med filtar och kuddar och se solnedgångar och njuta av saltdoften- antagligen året om.. vetninte om det räknas som inredning- men textilernaskulle ju få följa mig in i fåtöljen sedan för en godnattlässtund..

• jojo_mojo
    3 år sedan

Vi har ett supertrångt sovrum! Allt som går att få plats står där inne, inklusive spjälsäng till senaste tillskottet i familjen. Enda problemet är att spjälsängen numera blockerar mina garderober och jag orkar inte asa den sängen fram och tillbaka varje dag så jag har ett litet urval kläder liggande på en stol...sexigt, jag vet. Både att titta på rent inredningsmässigt men även att jag mest knallar runt i myskläder hela dagarna...det finns verkligen väldigt lite man kan göra åt möbleringen i detta sorgliga sovrum, men man kanske kan piffa det i alla fall.

Älskar lexington men har verkligen inte råd att lägga pengar på sån lyx, så här håller vi tummarna tills de nästan blir blå =)

• Houzz Sverige
    Författare
    3 år sedan

Tack till alla som deltog!! Så kul att läsa alla era kommentarer. Vinnaren är nu kontaktad - men håll utkik efter nya spännande tävlingar här i forumet!

Vinnaren är Andreas Elgh med kommentaren:

"Kolla, en filt i ull!
    Min fru skulle trilla omkull

Slå sig innan jul, vilken skam
    men landa mjukt på en Camper & Pine Sham

Skämt å sido, men det har en poäng
    Lexington´s passar bra i vår säng

Snart nyinflyttade i vårt fina hus
    sätter vinsten tonen med tända ljus

Ett rum där vi skall sova gott
    Det blir superflott.

/ Familjen Elgh"

• PRO
    Örebro TapetserarVerkstad
    3 år sedan

Grattis! :)

• Stina Polvi
    3 år sedan

Grattis!

Sverige
Skräddarsy min upplevelse genom att använda cookies

Genom att fortsätta använda vår hemsida eller app samtycker du till att Houzz-gruppen använder cookies och liknande teknologi för att förbättra vår produkt och service, ge mig relevant innehåll och göra min upplevelse personlig. Mer info.