sverigeredaktionen

LUCKA 3: Georg Jensen-ljusstake från Cervera (värd 1029 kr)

Houzz Sverige
3 December 2016

I lucka 3 tävlar vi ut en Georg Jensen SEASON-ljusstake tillsammans med Cervera. Denna ljusstake uppmanar dig till att vara kreativ. Adventsljusstaken är en av våra viktigaste julprydnader och Season-ljusstaken har samma form som en traditionell julkrans. (Men den är lika snygg året runt - en klassiker i nordiska hem)

För att vinna vill vi gärna höra om din favoritstund på julen och varför! Kanske är det Kalle Anka, eller när julklapparna delas ut, eller kanske när det är dags att skära julskinkan?

Du kan tävla fram till 31:a december. Houzz användare och experter kan delta. Tävlingsregler

Kommentarer (208)

• Victor Hall

Den magiska men alldeles för korta helt tysta stund som uppstår efter allting där hemma är städat och fixat fast ingen släkt än kommit. Tv´n är avstängd, än kommer inte Kalle på en timme eller två och man sitter halvt om halvt avslappnad och utmattad i soffan och tittar på ett vackert levande ljus i en underbar ljusstake från förslagsvis Georg Jensen som sakta sakta brinner ner! Det är min absoluta favoritstund på julen, underbart är kort!

• bob2005
    Roligaste stunden är när julklappsleken med begagnade vackert inslagna paket börjar! Den glädjen o skratten som kommer när vi upptäcker vad släkten har i sina gömmor! Alltid lika kul och ingen oro för om det passar mottagaren, ju tokigare desto bättre.
  • Carina Larsson

Denna jul jag från dottern fått höra, mina ljusstakar inte duga, med denna jag verkligen har den rätta för stämningen finna

• PRO
    J O Golv - Terrazzo Bord

Bästa julestunden är kvällen innan julafton när man smakar av "sortimentet" och den senapsgriljerade varma skinkan.

• ingegerd_nilsson

Min enda riktigt heliga tradition är kvällen före julafton. Macka med nygriljerad skinka o senap och nykokt risgrynsgröt med socker o kanel. Mmm... Förstås gör jag mycket gröt så det blir ris a´la malta i flera dagar efter :)

• stephis_kort

Att ta sig tid utan telefoner, för varann. Det är viktigt för mig

• K Cronberg

När hela familjen är samlad runt julbordet med alla stearinljus tända och glada skratt och sånger - finns det något bättre?

• Julia Sanfridsson

Min favoritstund på julen är när alla sitter samlade i soffan framför Kalle. När jag var yngre var det mest vad som skedde på tv:n som lockade, men nu är det istället annat. Det är en sådan speciell tystnad som lägger sig när klockan är 14:58 och alla klämmer sig ned i soffan och barnen skriker inte eller springer omkring och man bara är där med sin fina släkt och delar den timmen. Julgodis står på bordet och de lite äldre sitter och säger "det här är min favorit!" och v man skrattar tillsammans. Det är världens mysigaste!!

• maria_bolin_lindberg

Min favoritstund med julen är blommorna, ljusen och framförallt gemenskapen med familjen.

• Feifei Tian

Det finns inget som slår lyckokänslan av att återse sina föräldrar igen inför några dagars julmys tillsammans. Det är bara vi tre här i världen, och favoritstunden på hela julen är att komma hem till deras julpyntade, vackra hem och inse hur lyckligt lottad man är som får spendera högtiden med sina nära och kära.

• annahelena_nilsson

När alla klappar är utdelade, barnen är nöjda, gästerna har gått hem och tystnaden lagt sig. Du och jag framför granen.

• PRO
    GoS4u AB

Min favoritstund på julen är den där stunden kvällen före julafton när allt är förberett, skinkan avsmakad och barnen somnat.

• PRO
    Trädgårdstomten Skåne

Det är härligt med julafton, men skönast är att vakna upp till lugnet på Juldagen och bara gå runt och njuta.

• Carina Lind

Den absolut bästa stunden är när skinkan kommer ur ugnen och få första provsmaksskivan . Kvällen före julafton .mums

• Berit Bengtsson

Favoritstunden är när alla i familjen bänkar sig för att lyssna , gissa och skratta sig halvt fördärvade till alla julrim med inslag av nödrim som är ett måste på våra julklappar. Den stunden brukar vara ett par timmar.....

• Annika Weigelt

Bästa stunden - tidig julmorgon. Tända ljus och en lång frukost.

• Åse Grönvall

Min favoritstund är stunden på julaftonsmorgonen framför brasan med en kopp varm choklad med vispgrädde. Spraket från brasan och doften från granen, det är jul det!

• PRO
    Tina Wik Arkitekter

Julens höjdpunkt infinner sig efter tomtens besök och julklapparna delats ut till barnens glädje när alla samlas vid den fantastiska måltiden som många förberett under flera dagar i förväg. Maten kan variera så att alla, köttätare, vegetarianer och veganer, som numer finns i vår familj, hittar sina läckerheter att avnjuta under en lång kväll tillsammans till goda viner eller andra drycker.

• Annika Nilsson

När pappa sjunger O Helga natt på julaftons kväll! ;) Det låter INTE vackert! Men det är superkul och vi ligger alla dubbelvikta av skratt när han ska komma upp i de höga tonerna och tar sats från tårna!

• Joakim Paulsson
    När vi alla samlas över lite sällskapsspel, det känns aldrig fel.
  • Mika
    Min favoritstund på julen är på kvällen den 23e när man inser att allt är färdigt och ordnat. När alla förväntningar finns kvar och jag vet att snart kommer tre dagar med kärlek, värme och lugn.
  • Anette Eriksson

Min favoritstund är julklappsspelet. Det kör vi på julaftonskvällen innan "Tomten är far till alla barnen"Det brukar gå riktigt hett till :)

• Åse

När jag klär julgranen! Det har alltid varit "mitt jobb" och jag älskar det verkligen! Samtidigt så blir det en meditation mitt i julstöket - jag kan stå där och pyssla i lugn och ro medan jag hinner tänka och känna, verkligen landa i att NU är det jul! Och så är grandoften den juligaste doft jag vet!

• PRO
    House of Chi
    Det absolut bästa stunden är julklappspelet. Det är då alla visar sin rätta sida;) tävlingsdjävulen grabbar tag i oss alla
  • jessika62

Åh vad vackra dessa ljusstakar är. Hade så gärna velat se den glänsa i vårt hem!

• Barbro Larsson

Favoriten är när vi alla efter grötlunchen och skinksmörgåsarna tar en promenad oavsett väder och hämtar krafter innan det blir dags för Kalle Anka, julmiddag och julklappsutdelning.

• elisabeth_nilhsson

Min favoritstund på julen, det är när jag känner att jag har turen,att kunna samla alla de jag älskar i ett hem,när vi öppnar våra julklappar vid fem. När jag ser människor glada och fått dem att må gott, då infinner sig lyckokänslan över vad man har uppnått.

• Eva Å

En lugn stund på julaftons kväll när klappar är utdelade då är det gott med en liten skinkmacka.

• Carola Lind

Julbönen i - lugnt och stilla innan allt drar igång!

• Emelie

Min favoritstund är nästan kvällen precis innan julafton när allt är lugnt och skönt, men förväntningarna är skyhöga och man längtar nästan ihjäl sig efter familj, släkt, julmat, glädje och skratt. När det doftar från julskinkan i ugnen och det ljuder från julmusik och julprogram på tvn,

• ing_marie_gerdin

Min favoritstund på julafton är egentligen hela dagen men om jag måste välja är det den stunden på morgonen när jag äter julgröten och skinkmackan på mitt julporslin.

• Berit Rydell

Julgröten kl 11 hos min bror, då vi alla, som har möjlighet, träffas för att önska varandra God Jul är en mycket fin tradition så även fikastunden med den egna familjen och "Kalle Anka".

• carola_berget

På julaftonen när endast min man och jag är kvar, sitter med tända ljus och myser och känner ett lugn

• lina_kson

Från att ha tyckt stunden med julmat har jag växlat till stunden då tomten kommer. Har en dotter på snart två år som är tokig i tomten. Att se hennes min när han kom var oförglömligt och dagens absoluta höjdpunkt.

• Annica

Min favoritstund är tidig julaftonsmorgonen när allt fortfarande är tyst och lugnt. Julbelysningen lyser upp i mörkret och skapar en underbar julstämning, och har man riktigt tur faller snön ned utanför. Man fylls då av förväntan inför dagen som gryr och glädje av att kunna dela den med nära och kära.

• Annelie Ek

Efter frukost med tomtegröt och skinksmörgås med familjen, naturligtvis gröt även till tomten. tar vi fram längdskidorna och åker en skidtur det är en tradition som alla längtar till på julafton. Efter skidturen blir det julfika med många ljus tända på bordet och kanske kommer tomten även detta år.

• Randi Mie

Min favorit stund er att få krama mina favorit människor och djur

• gustafsson_rebecka

den där stunden mellan släkten och familjemyset när alla sprider ut sig, varsin soffa och andas ut och lugnet sprider sig.. jag brukar hamna framför brasan i kakelugnen och beudrar granen och äter några för många knäck..

• Houzz Sverige

TACK till alla som deltog i lucka 3 av vår julkalender 2016. Fantastiska stunder hemma som ni alla beskriver så fint. Den lyckliga vinnaren av denna lucka blev Stina Polvi - Grattis!

• Stina Polvi

Stort varmt tack !!! <3

• PRO
    Salomonsen Bygg & Montage AB
    Grattis till vinsten Stina! Ljusstaken är verkligen supersnygg!!
    Mvh, Anthony
  • Stina Polvi

Tack snälla Anthony <3 Den är fantastiskt läcker :) <3 !

• Torkil84 Livendahl
    Grattis! Håller med - den är superfin!
  • PRO
    Örebro TapetserarVerkstad

Grattis Stina Polvi :)

• Anette Eriksson

Grattis :)

• saraasplund1

Grattis! Vilken fantastisk vinst!

• Stina Polvi

Tusen tack alla fina, jag är superglad <3 <3 <3

• Mari Zander

Grattis Stina :D <3

• Stina Polvi

Tack ❤

Sverige
Skräddarsy min upplevelse genom att använda cookies

Genom att fortsätta använda vår hemsida eller app samtycker du till att Houzz-gruppen använder cookies och liknande teknologi för att förbättra vår produkt och service, ge mig relevant innehåll och göra min upplevelse personlig. Mer info.