sverigeredaktionen

LUCKA 5: En egendesignad karta från Mapiful (värde 600 kr)

Houzz Sverige
3 år sedan

I lucka 5 finner vi dom otroligt fina kartorna från Mapiful. Ett svenskt företag som låter dig skapa och designa kartor av dina favoritplatser.

Du har nu chansen att vinna din egendesignade Mapiful till ett värde av 600 kr.

Allt du behöver gör är att svara på följande fråga i kommentarerna: Om du fick resa vart du ville i världen över jul, vart skulle du resa och vem/vilka skulle du ta med?

Du kan tävla fram till 31:a december. Houzz användare och experter kan delta. Tävlingsregler

Kommentarer (129)

• Jessica

Egentligen spelar det ingen roll vart vi åker bara vi är tillsammans, jag bor 30 mil från min familj och kan inte fira med dem varje år pga jobb eller att vi är hos min mans familj. Men om vi fick chansen så hade jag tagit med dem, min man och barn till Cuba. Värmen och historien om ön tilltalar mig.

• Eila Söderman
    Skulle helst av allt åka till Australien!! Och bila igenom hela landet med min pojkvän, sedan avsluta i Nya Zeeland!
  • Erik Berfenhag

Tomtens rike som i julkalendern, både vi och barnen är fast i den :)

• Alexandra

Eftersom jag älskar jul och den gärna får vara kall och vit vore det otroligt mysigt att spendera julen med familjen på ishotellet i Jukkasjärvi.

• Anette Kristoffersson

Skulle gärna vilja ta med mig familjen till något varmt och soligt ställe. Bor i svenska fjällen och vintrarna blir extra långa och kalla här så en avstickare till värmen skulle sitta fint.

• mi

jag och make och barn. jag skulle vilja vara mitt i Lappland för julen på en mysig stuga <3

• Inger
    Jag skulle åka till Marocko med mina barn. För landet och det fantastiska porslinet.
  • Diana C

Jag skulle åka till Kuba med min familj för att få uppleva dess kultur, åka i de old school bilarna, prova på maten och sola på de vackra stränderna.

• Gittan Gustafsson
    Åhh , det är bara att drömma om men till Maldiverna med man barn o barnbarn!
  • annsos

Ååå jag skulle ta med familjen till Dubai, sol värme och storstad. upplevelser, shopping, öken , restauranger allt i en under stad som vi inte fått uppleva ännu. dit skulle vi <3

• Camilla Wiklund

Jag vill resa till Jämtland eftersom min underbara systerson bor där

• Danne Dahlberg

New York med hela familjen.

• carapinja
    Till St Vincent! Jag skulle ta med min vän såklart. Det är hans hemö och han har inte varit hemma på åtta år.
  • Jörgen Sjöholm

Florida med mina barn.

• Nina Andersson

Jag skulle åka till Kuba över jul, och ta med mig min far. Vi är båda intresserade av historien hör, samt av god rom och cigarrer, så det skulle vara en otroligt spännande resa!

• PRO
    Martina Kärrberg Design

Cooköarna med hela familjen, föräldrar, svärföräldrar, syskon och syskonbarn

• kacythompson

I would take my husband to the Colorado mountains. That is where my soul is happy.

• nuttilia

Jag tar min familj, bestående av de tre tonårsbarnen och min man och jag, till det magiska Lofoten. Dit åkte min man och jag precis när vi hade träffats för 25 år sedan och jag vill visa mina barn varenda litet ställe vi då besökte. Alla berg, alla små fiskebyar, de fina öarna, lunnefågelkolonierna - jag vill ge de magin i naturen!

• Gulli A

New York! Enda sedan jag såg Ensam Hemma 2 som barn har jag längtat efter att spendera den perfekta julen i New York och få chansen att uppleva en riktig amerikansk jul. Jag skulle helst av allt vilja åka med min familj.

• Malin J

Jag skulle resa till Socotra, Yemen (googla!). Det ska vara "the most alien like place on earth" och där är det fullt med endemiska arter - en riktigt häftig plats! Jag skulle ta med mig min syster och min pappa, för det är de två som är mest som jag och klarar av att vara bort från modern lyx och uppkoppling mot omvärlden ett tag. Dessutom delar de mitt naturintresse.

• Feifei Tian

För tjugofem år sedan tog mina föräldrar med mig till Sverige, vårt nya land

Med varsitt forskarstipendium och hårt arbete har de byggt sina nya liv

Och när jag tittar tillbaka på vart vi började (såhär i efterhand)

Är min största inspiration deras optimism och driv

Men en sak har de inte upplevt på alla dessa år

Att återse min morbror, som flyttade till andra sidan jorden

Och även om de ofta hörs för att hålla kontakten om hur alla mår

Så är Nya Zeeland fortfarande så långt bort man kan komma från Norden

Om jag vann skulle jag bjuda de på resan de aldrig själva skulle unna sig

Ett långt besök till min morbrors hem och träffa alla andra släktingar där

Och förhoppningsvis skulle deras sparsamhet inte hindra de från att tacka nej

36 timmars flygtid är långt - men förhoppningsvis inte om man en förstaklassresenär?

• Camilla Sandmark

Jag skulle resa till Irland som har tagit mitt hjärta med storm! Dit skulle jag ta med hela familjen så att de också får se vilket härligt och underbart land det är!

• karin_nyberg
    Jag skulle ta med mina flickor på en vandringsresa till Italien och möta hav, vackra byar och god mat.
  • dawnbon

Jag skulle vilja åka till Paris med min make över jul någon gång. Det sägs vara världens mest romantiska stad och därför vill jag besöka med min käreste för att se hur de firar jul samt delta med den som betyder mest till mig i hela världen.

• Catrin Sundgren

Till Australien med min son styr vi kosan, detta underbara land

• stephis_kort

Jag skulle vilja åka till Florida med min storasyster. Vi träffas bara 2 ggr varje år pga avstånd. De stunder jag är med henne är så mysiga

• Julia Sanfridsson

Jag skulle resa till New York med mina tjejkompisar. Bara att få tänka på att kolla på all julskyltning, åka skridskor vid Rockefeller center eller promenera i snön i Central Park får det att pirra i magen på mig!

• PRO
    GoS4u AB

Om jag fick resa vart i världen jag vill under jul skulle jag resa till Zanzibar tillsammans med min man, min syster och hennes familj

• Carina Lind

Fick jag en resa skulle den gå till Spanien Torrevieja en fantastisk plats på jorden med sina stränder Saltsjöar och varma källor

• lois_kagstrom

Jag skulle ta med mig min fästman och vårt barn och mina föräldrar till Perth, Australien. Där bor min bror sedan några år tillbaka och han och hans flickvän har precis fått flytta in i huset han har ritat och räknat hållfasthet på och som de med lite hjälp från byggfirmor tillsammans har byggt. Vilken inflyttningspresent och julklapp det skulle vara!

• Victoria Carlsson

Jag skulle vilja resa till Thailand och ta med mig min syster. Hon har haft det väldigt jobbigt och stressigt och jag skulle vilja ge henne en lyxig resa där hon kan koppla av och tänka på sig själv.

• Berit Bengtsson

Det blir en jul i New York tillsammans med maken ! Inspirerarde av Shane Macgowerns "Fairytales of New York" ser vi fram emot stämningsfull jul med vandring på snömoddiga gator, julmiddag på italiensk restaurang i sann Lady & Lufsen-stil och irländsk snyftmusik på lämplig pub innan vi går tillbaka till hotellet!

• Annika Nilsson

Jag "kidnappar" en snygg, muskulös man och drar till romantiska Paris!

• Ulla-Karin Lundberg
    Jag skulle åka med mina två bästa väninnor till Dubai, ett ställe med garanterat bra väder !
    Vi har länge sagt vi ska åka någonstans då vi fyller jämt, men än har det aldrig blivit av,så nu är det snart dags !
  • maria_bolin_lindberg

Jag skulle ta med mig familjen till stora barriärrevet och snorkla.

• kruuden

Argentina och Uruguay med famlijen. Har alltid vilja åka dit men det är alltid något annat som prioriteras beträffande tid eller budget. Tänk om jag bara kunde ta och överraska dem... :-)

• elisa_nording

Jag har aldrig varit utanför Europa, så det är oändligt mycket av världens alla länder och platser som jag önskar se. Men har fastnat för och blivit så fascinerad av Dubai, vet inte riktigt varför. Det verkar vara ett fantastiskt klimat, jättefina stränder och härliga bad. Mycket shopping, vilket självklart också lockar. Och dessa oändliga stranddyner, skulle vilja åka på jeepsafarier och få uppleva detta! Många restauranger med spännande mat, det är nog det viktigaste för mig när jag reser, att få äta gott och testa mycket nytt som jag aldrig hört talas om. Hotellen är fantastiskt fina, men det kanske bara är de dyraste?!

Om det skulle bli en resa till Dubai så följer maken givetvis med och även mitt rara syskonbarn!

• tatsuli

En resa över jul till Fijiöarna med sambo och barnen vore en drömupplevelse. Jag har mest rest runt i Europa men mer sällan till varmare breddgrader med sol, hav och strand.

• Carola Lind

Just julen skulle jag vilja åka till Seattle och hälsa på makens bror med familj - nu är det snart 13 år sedan vi sist träffades.

• PRO
    Bengtsson Design

Byron Bay, Australia.

Dit skulle jag resa med min man Gustav och våra Blanca och David för att surfa, dyka, uppleva deras lay-back kultur, hämta inspiration till nya utemiljö projekt och framförallt vara med varandra.

.

• carola_berget

Till Scheyshellerna innan klimatförstöringen är total, jag skulle ta med min älskade make och bara njuta av den underbara omgivningen

• Micke Rehn

Till ön Flores i östra Indonesien med familjen för att besöka vårt fadderbarn och bidra till en minnesvärd jul för alla inblandade!

• lina_kson

Nya Zeeland! Jag skulle ta med heeela familjen. Min syster bor i Australien, så det blir nära för henne och en oförglömlig miljö för oss alla. Dessutom inga giftiga och läskiga djur, vilket underlättar om man har en dotter på 2 år.

• Torkil84 Livendahl
    Jag skulle ta med hela min familj, barnen, mormor och morfar, farmor och farfar och åka till Fiji!
  • Annica

Jag skulle ta med bästa vännen och åka till drömresmålet Tokyo.

• Maria Olsson

Jag skulle ta med min son till något Juligt ställe, vi bor på Gotland, då snö är sällsynt här skulle det vara mysigt att fira jul i Kakslauttanen i Finland, dessa glasigloor ser underbara ut! sedan är det en bonus om norrskenet råkar visa sig.

• Randi Mie

Till Bora Bora med min granna, da hun vet att jag hungrar efter sol och värme!

• Annelie Ek

En resa till Maldiverna med min man, mina barn och deras sambo. sol, bad och all in clusive. men kartan över Höga kusten eller Luleå skärdgård vore roligt at få.

• jojo_mojo

Jag skulle resa till Thailand. Det var min och sambons första resa tillsammans för 5 år sen och ända sen dess har vi drömt om att resa dit igen. Skulle ta med oss sambon, våra båda barn och min mamma för att hjälpa till med barnpassning =)

• Houzz Sverige

Grattis till Hélen Syvertsen som vann en fantastiskt fin egendesignad karta från Mapiful. Tack till alla som var med och tävlade!

Sverige
Skräddarsy min upplevelse genom att använda cookies

Genom att fortsätta använda vår hemsida eller app samtycker du till att Houzz-gruppen använder cookies och liknande teknologi för att förbättra vår produkt och service, ge mig relevant innehåll och göra min upplevelse personlig. Mer info.