LUCKA 6: Två x String Pocket från Svenssons i Lammhult (Värde 1990 kr)

Houzz Sverige
5 December 2016
senast redigerad:6 December 2016

I lucka 6 hittar du två 'String Pocket'-hyllor från Svenssons i Lammhult till ett värde av 1990 kr. Svenssons i Lammhult är en ledande svensk detaljhandelskedja med möbler och heminredning från över 300 kända varumärken. Fem butiker och försäljning via svenssons.se och telefon. De erbjuder fri frakt inom Sverige.

För att vinna detta fina pris önskar vi veta vem som är din önsketomte! Är det prinsessan Victoria, Ernst Kirchsteiger eller kanske Zlatan? Berätta i kommentarerna.

Följ gärna Svenssons i Lammhult på Instagram - massor med inspiration för hemmet!

Du kan tävla fram till 31:a december. Houzz användare och experter kan delta. Tävlingsregler

Kommentarer (199)

• Stefan Furenbäck

Min önsketomte är min far. Han har tomtat genom hela min uppväxt och fortsätter nu tomta även för mitt och mina bröders barn med både värme och humor.

• Catrin Sundgren

Min önsketomte är Bruce "the Boss" - snacka Rock´n roll jul!

• Karin Isaksson

Min önsketomte är Malin Berghagen, hon skulle lära mig yoga och berätta allt hon vet om underbara ön Mallorca!

• Mona Söderblom

Min önsketomte skulle vara Eric Clapton. Hans och Pavarottis version av Holy Mother har blivit min och dotterns absoluta jullåt. Kanske inte en jullåt egentligen men för oss har den definitivt julkänsla!

• ingegerd_nilsson

Magnus Carlsson och han får gärna ta med sig hela gänget i Weeping Willows. Bästa julskivan kommer från dom, så stämningen skulle bli på topp om dom drar av några låtar från den :)

• stephis_kort

Oh Zlatan. Det är nåt coolt sexigt över honom. Vore kul för barnen med att få en glimt av den tomten. Att vinna detta skulle glädja mig så mycket.

• ilzru385

min egen man och pappa till våra barn. Han har varit detta under senaste 10 åren och är helt perfekt för rollen...

• elisa_nording

Min önsketomte är Leif GW Persson. Det skulle vara så mysigt om han knackade på dörren och kom med sin käpp i ena handen och julklappssäcken i den andra! Tänk att få sitta och lyssna på hans kloka ord och finurliga ordvändningar en hel kväll! Han är ju så oerhört rolig och intressant att lyssna på så jag skulle sitta helt trollbunden! Tomten skulle förstås bli bjuden på julmat och allt som hör därtill, hans ev önskemål skulle vi givetvis försöka uppfylla.

"Att Nisse och Kajsa Strinning redan 1949 skapade en ikon är väl inte att överdriva.

Lika omtyckt, populär och en riktig designklassiker har stringhyllan fått förbliva.

Ovanför min säng i början av 60-talet satt en speciell hylla.

Jag beundrade den väldigt mycket,

och brukade däri mina allra bästa saker fylla.

Små porslinsdjur, en liten knotig gren och en och annan ovanlig gråsten.

I mina barnaögon fanns mycket spännande i naturen att gilla.

På hyllan satt också en gammal, nött nallebjörn helt stilla.

Barndomens vackra stringhylla finns ej längre kvar,

men det finns tack och lov nyproducerade exemplar!

Jag har aldrig den stilfulla hyllan kunnat glömma,

har fortsatt att om den drömma.

Att den moderna hyllan String Pocket en dag min skulle bli.

Kommer önskan att bli verklighet, eller är det en ouppnåelig utopi?!

• Yazz W

Madonna. Med henne som förebild fick jag modet att strunta i vad folk tycker och gå min egen väg. Den egna vägen är den sanna vägen till lycka.

• PRO
    Hippo and the Bird

Ernst alla gånger! Han skulle få komma in, sätta sig och känna in rummet. Sedan skulle han bygga oss en rolig gran och rullat köttbullar med barnen! :)

• evagillros

Min önsketomte är Lassgård. Med sin värme och personlighet skulle han sprida ett mysigt lugn över julen.

• Jenny Steggo

Min önsketomte är Hans Rosling! Vi skulle ha både roligt och trevligt med både barnen och vuxna. Vilken fantastisk upplevelse.

• Kitty Molin
    jag skulle önska mig att HMK Konungen kom förbi som Tomte... Och sen när han var klar med ärendet hemma hos mig, skulle jag väldigt gärna vilja ta med mig honom till en Solidarisk Julafton... Säg hos tex. Frälsningsarmén, där jag skulle kunna få dela ut paket till "de som lever på Samhällets Skuggsida", eller med Karl-Bertil Jonssons ord, "lysa upp de människors liv som inte äger något varuhus"... Det hade varit kul!! Å japp, jag följer Svenssons.
  • PRO
    Trädgårdstomten Skåne

Varför önska? Jag har redan världens bästa tomte-min Bror!

• Carina Lind

Vinner jag dessa fina hyllor från Svenssons i Lamhult skulle de helt klart få titeln årets tomte

• newmail

Svensson Svensson förstås! Brevbäraren som aldrig hann besöka just oss...

• Linnéa R

Håkan Hellström förstås! Han skulle få börja med att riva av julklappsutdelningen, sen skulle vi riva av pappret på klapparna och till sist skulle Håkan få riva av en låt eller två. Snacka om en rivig jul!

• lois_kagstrom

Min glada härliga och goa bror, som på andra sidan jorden bor.

• Victoria Carlsson

Min önske tomte är Tommy Körberg. Tänk att tommy kommer sjungandes in och sjunger på o'helga natt med en stor säck fylld med godsaker. Vilken fantastisk jul det skulle bli.

• Johannes

Mia Skäringer

• Berit Bengtsson

Min önsketomte är Arne Weise! Han behöver inte dela ut en enda julklapp, är bara så nöjd om han kommer hem till oss i tomtedräkt och tänder julljuset!

• Katarina Hjortsäter

Den riktiga tomten förstås!

• annahelena_nilsson

Min önsketomte kommer från Småland, Thomas Ravelli!

• PRO
    Tina Wik Arkitekter

Mitt yngsta barn frågade mig strax före jul, då vi diskuterade vem som skulle vara tomte för barnbarnen som hon är moster till, varför vuxna gör sig besväret att lura barn att jultomten finns. Hon tyckte det var befängt. Vad svarar man? Kanske ett svar kunde vara att man vill ge barnen en trygg uppväxt och få dem att tro på godhet. Men visst kan det tyckas mer och mer märkligt i dag då barnen kollar upp så mycket på nätet. Därför blir tomten hos oss allt oftare en traditionell del utan det hemlighetsmakeri vi höll på med förr. Den bästa tomten vi varit med om var dock det år när tomten plötsligt klev in i stugan på landet vid 23-snåret med sin fiol och bad om snaps så skulle han spela för oss. Så satt han där med sin tomtemask och spelade underbart vackert och tog en sup mellan låtarna. Vi vet fortfarande inte vem han var! Det var en riktig tomte!

• nuttilia

Åh, vad jag önskar att min morfar kom tillbaka till jordelivet för att vara tomte för mina barn, precis som han var min favorittomte när jag var barn. Ifrån skogen kom han smygande, med krum rygg och lykta i handen. Sen gick han en sväng runt hästhagen innan han kom upp på verandan, lämnade en säck med klappar, åt lite gröt och gav sig vinkande av mot skogen igen. En lite mystisk tomte var han, men han spred en magi omkring sig, som faktiskt fanns kvar även när jag blev större och förstod att det var han som var tomte. Så kom tillbaka morfar - om så bara för en dag om året!

• Joakim Paulsson
    Författaren Fredrik Backman som hela julen har roat mig med sina roliga böcker.
  • Ulla-Karin Lundberg
    Min önsketomte är prinsessan Victoria !
    Hon är rak, ärlig och en jordnära tjej, som sprider glädje omkring sig vart hon än är !!
  • PRO
    Drews design & interiör
    Jag skulle vilja ha komikern Annika Andersson som tomte! Den tjejen är ju fantastiskt rolig, vilka sköna rim man skulle få!
  • maria_bolin_lindberg

Min önsketomte är att få träffa den riktiga tomten.

• marlene83r

Den riktiga tomten såklart. Tänk va magiskt det skulle bli!! Om de inte går så skulle Måns Zelmerlöw göra de ganska magiskt han med :)

• Susanne Widlund

Ernst får gärna komma och tomta hos mig! Jag har en hatkärlek till honom. Det är egentligen avundsjuka. Jag vill också vara så händig och fixig som han är! Om han är tomte hos mig så kan jag ju önska att han kommer tillbaka och hjälper mig att inreda hemma.

• PRO
    House of Chi
    Jag tror på den riktiga tomte från Nordpolen och om han behöver hjälp får det nog bli Leif GW Persson
  • Kisse Lindén

Min önsketomte är nog Dalai Lama! Som kanske kommer med gåvor i form av kloka ord om kärlek och omtanke.

• pernilla_skogsberg

Min önsketomte i år var dottern som firade jul utomlands, hade varit en härlig överraskning om hon hade kommit hem!

• Barbro Larsson

Tommy Nilsson som innan julklappsutdelningen sjunger "Öppna din dörr..." för oss så vi får en fin gemenskap och sen delas klapparna ut!

• tatsuli

Min önsketomte är John Cleese. Inget skulle kunna förstöra julen med hans närvaro. <3

• Carola Lind

Min farmor, saknar att ha henne som tomte :-) det var en äkta jultomte!

• Saga

Stephen Hawking - det vore som att få berättelsen om universum i julklapp.

• Emelie

Kungen, Plura eller Leif GW Persson är tre personer som gärna skulle få tomta hos oss.

• Eva Å

Min morbror skulle varit perfekt som jultomte snäll och omtänksam. Men tyvärr finns han inte med oss längre.

• Lena Eriksson

Min pappa, för jag saknar honom så mycket. Det spelar ingen roll att han egentligen var världens sämsta tomte, han var min pappa och pappa är alltid bäst!

• ing_marie_gerdin

Jag skulle kunna tänka mig Ernst Kirchsteiger skulle passa för den rollen. Tomten ska vara traditionsbunden och gärna händig.

• carola_berget

Gladiatorn Hero, där har man plats att sitta..i hans knä

• Torkil84 Livendahl
    Prinsessan Victoria - eftersom vår dotter heter Victoria och älskar prinsessor hade det varit en underbar tomte!
  • Annica

John Ajvide Lindqvist, så att han kan berätta lite kusligare julhistorier.

• Randi Mie

Min önska tomte skulle ha varit George Michael, han skulle varit mycket trevlig och generös.

• Annelie Ek

Peter Foppa Forsberg vore den optimala tomten mycket snäll och generös och mycket hockeysmack med mina barn det vore trevligt.

• gustafsson_rebecka

jimmy hendrix. hade ett samtal om detta härromdagen då mänskor som jesus, gandhi och zlatan var på förslag, men jag valde tillslut hendrix- bara för att det skulle få mig att le- och julsångerna skulle aldrig låta bättre...

• jojo_mojo

Oj. Jag kan komma på hur många drömtomtar som helst. Fast den lilla tjejen i mig önskar allra helst att min pappa kom och var tomte för mina barn. Det kommer så klart aldrig hända för han är en självgod katastrof till förälder som sätter sin stolthet framför sina barn. Han har aldrig träffat sina barnbarn, trots flertalet handuträckningar från min sida, och kommer troligtvis aldrig göra det heller för han är så in i helsikes envis...men om man får drömma så drömmer jag om en jul då min pappa är tomte. <3

• Houzz Sverige

Fantastiskt kul att se så många vara med och tävla om 2 x String Pocket hyllor från Svenssons i Lammhult. Den lycklige vinnaren är Josefina Olsson med hennes val av Elaine Eksvärd som önsketomte!

"Det var hon som startade den värmande motreaktionen #jagärlucia efter den rasistiska hatstorm som utlöstes när Åhléns valde att kampanja luciakläder med ett barn som inte var en flicka med blont långt hår. Elaine säger alltid så vansinnigt mycket kloka saker och skulle ge en massor med självförtroende, pondus och civilkurage i julklapp"

- Grattis!

Sverige
Skräddarsy min upplevelse genom att använda cookies

Genom att fortsätta använda vår hemsida eller app samtycker du till att Houzz-gruppen använder cookies och liknande teknologi för att förbättra vår produkt och service, ge mig relevant innehåll och göra min upplevelse personlig. Mer info.