lailanandersen

Hvilken væg maler man, hvis der bare skal males een?

Laila Nygaard
7 år sedan

Vi flytter 1. april i nyopført lejlighed. For at det hele ikke skal blive helt hvidt og sterilt, kunne jeg godt tænke mig at male den ene væg i stuen. Men hvilken er mest rigtig at male? Tegningen viser skitse over stue/køkken og et billlede af fiktiv opsætning fra byggefirmaet. Er det sydvæggen eller nordvæggen der er bedst at male en mørkere farve end hvid?

Kommentarer (8)

  • ptrisja
    7 år sedan

    Jeg ville nok bare male den væg det giver mest mening at sætte i fokus, og som kommer til at spille godt i farven med de møbler der skal stå opad. Hvilken farve overvejer du?

  • Laila Nygaard
    Författare
    7 år sedan

    Tak for svar. Jeg overvejer en grå/brun tone eller en blå/grå.

  • Trine Nyborg
    7 år sedan

    "Normalt" ville jeg male den, som sofaen står op ad. Synes det giver et dejligt modspil, men i dette tilfælde, hvor sofaen står midt i rummet tænker jeg at væggen med reolerne kunne fungere rigtig fint. Særligt hvis disse er i kontrast til den brune eller grå farve :)

  • ptrisja
    7 år sedan

    Nu ved jeg ikke hvor høje reolerne kommer til at være, men hvis de er relativt lave, så tænker jeg det kunne se ret fint ud med maling på den væg, og så med billeder over som her:


    Generelt er jeg ikke selv så glad for at sætte TV i fokus (som det jo automatisk ville komme, hvis du malede syd-væggen), men hvis det var en mørkere farve du skulle male kunne det være en effektiv måde at "skjule" TV'et på, som her:

  • Laila Nygaard
    Författare
    7 år sedan

    Tak. Har lige forsøgt mig lidt her på væggen mod nord :-) Det er en stringreol.

  • PRO
    Ide Boligen 1990
    7 år sedan

    Det sikreste man kan sige og fraråde er at sætte en mørkere farve på en vindues-væg, da det afhængig af mørkhdsgraden, vil give en ubehagelig blænding i forhold til himmellyset fra vinduerne. Blågrå toner skal man passe på, da det giver et køligt skær i rummet.

  • Laila Nygaard
    Författare
    7 år sedan

    Tak - for et velkvalificeret svar. Tænkte også på det her med hvor lyset kommer fra, men kunne ikke selv samefatte det til noget. Og det med den blågrå tager jeg lige til efterretning :-)

Sponsored

Reload the page to not see this specific ad anymore

Sverige
Skräddarsy min upplevelse genom att använda cookies

Houzz använder cookies och liknande teknik för att anpassa min upplevelse med relevant innehåll och det bästa Houzz produkter och tjänster kan erbjuda mig. Genom att klicka 'Acceptera' accepterar jag detta, så som det vidare beskrivs i Houzz Cookie Policy. Jag kan avvisa icke-essentiella cookies genom att klicka 'Administrera preferenser'.