sverigeredaktionen

LUCKA 13: Doftljus från Skultuna (värt 698 kr)

Houzz Sverige
3 år sedan
senast redigerad:3 år sedan

Tänd ett ljus och låt det brinna! Idag öppnar vi lucka 13 tillsammans med Skultuna där du kan vinna deras doftljus ‘Black Wood’ värt 698 kr.

I över 400 år har Skultuna producerat metallföremål av högsta kvalité för både vardag och fest. Skultunas nya handfyllda doftljusserie är utvecklad i nära samarbete med det Stockholmsbaserade doftljusföretaget Candelize. Doftljushållaren är tillverkad i trycksvarvad mässing, en klassisk produktion för Skultuna.

För att vinna berätta vart du skulle ställa det här ljuset i ditt hem!

Du kan tävla fram till 31:a december. Houzz användare och experter kan delta. Tävlingsregler

Kommentarer (122)

• Jill Pettersson
    Jag skulle placera ljuset i mitt sovrumsfönster och tända det en stund innan jag går och lägger mig,så att hela rummet luktar sådär lagom mycket när jag bytt om och kryper ned mellan lakanen.
    Eftersom lyktan i sig är så vacker kommer den såklart bli använd som ljuslykta ( värmeljus ) även efter jag gjort slut på doftljuset.
    Den är väldigt snygg!
  • Sigríður Óskarsdóttir

Sådant vackert ljus skulle passa bra i sovrummet, behöver metalldetalj där!

• Ing-Mari Sterner

O vad mysigt med ljus i vårt hus. Doftljuset skulle stå i vår bar där gästerna välkomnas!

• PRO
  • Ann-Britt Tjernqvist
    Det skulle stå i mitt sovrum för att sprida väldigt och ro.
  • besna_celik
    I badrummet:)) Då jag tar mig ett bad i min stora badkar, så underbart med ljus & lukt.
  • Camilla Wiklund

Jag skulle ställa dom i hallen så att den ljuvliga doften sprider sig i hela huset

• Maria
    Detta ljus skulle jag ge bort till min dotter. Hon älskar doftljus om möjligt mer än mej. Hon skulle bli jätteglad över att få ett sånt lyxigt ljus. Det skulle placeras med all säkerhet på hennes spegelbricka i vardagsrummet.
  • carapinja
    Black Wood låter som ett härligt intro för naturliga stunder i sovrummet
  • Maria Frimodig Lind
    Doftljus vill jag vinna till mitt nya fina badrum. Toppen när man har gäster tycker jag.
  • erika9960

Det får följa med till de rum vi finns i för stunden!

• Åse

Skultunaljuset lyser upp med skönhet och med doft

På nattygsbordet så att jag kan mysa, ta det soft

För läsestund i sängen och för alla de tillfällen

Min onda rygg masseras utav pojken min på kvällen

• Cissi Grönquist
    Jag hade ställt det på matbordet i vardagsrummet, bland min samling av mässingsljusstakar från bl a Skultuna. Och efter att ljuset brunnit ut hade jag använt behållaren som kruka till en liten växt. Varför inte en hyacint i juletid?
  • Gulli A

Finns många bra ställen att ha dett fina ljus men måste erkänna att det inte finns något mysigare än att ta ett bad samtidigt som man har ett väldoftande ljus tänt, så badrummet blir mitt svar!

• kacythompson

We just replaced our old, narrow, windowsills with wide wooden ones so that we could put nice things in our windows. This brass candle holder would look fantastic!

• Malin J

Om jag vann skulle jag ställa det på en hylla i vardagsrummet som barnen inte kommer att nå upp till på ett tag. Men det är självklart att det ska vara i vårt hems hjärta om jag vinner.

• Camilla Sandmark

På den gamla skänken i vardagsrummet för både synens och stämningens skull.

• Mattias Gustavsson

I sovrummet skulle det passa med en trevligare doft och rogivande stämning.

• Johannes

Ljuset hade inte fått stå hemma hos mig, utan min mamma hade fått det om jag vann. Hon älskar lyxiga doftljus och om jag känner henne rätt hade detta hamnat på en central plats i hennes vardagsrum.

• Nela Cekredzi

I
    vardagsrummet, med mässing färg gardiner, mässing "sol" stor
    dekorativ cirkel, 1m diameter på vägen emot gardinerna.

• Catrin Sundgren

Jag skulle tända det vid min bästa väns säng då hon ligger sjuk och behöver uppmuntran

• stephis_kort

Absolut på vardagsrumsbordet

• Julia Sanfridsson

Det här ljuset skulle hamna på min hallbyrå så att det första man känner när man kommer in i lägenheten är den goda doften och en välkomnande värme!

• Carina Lind

Skulle få hedersplatsen i vinterrummet tillsammans med mässing gluggar från båt o blom hållare

• Linnéa R

Jag skulle ställa det i vårt nyrenoverade badrum. Få saker känns så lyxiga som att krypa ner i ett varmt bad med tända ljus och Eetu tjockt, glossigt magasin!

• Berit Bengtsson

Doftljuset skulle placeras på spiselkransen till öppna spisen. När det inte behövs eldas kan ljuset få sprida doft och glans!

• Annika Nilsson

Lite lyx och mys i köket vill vi ha! Mitt på köksbordet!

• Frida Anette

Det skulle få stå framför vår Buddha Staty som finns i vår meditationshörna hemma hos oss. Det skulle vi tända när vi mediterar och njuta andaktligen av detta ljus.

• Ulla-Karin Lundberg
    Ljuset ska få stå i badrummet och sprida sin goda doft varje morgon vi trötta kliver in där !
    Det skulle va en uppiggande grej helt enkelt !!
  • PRO
    Mäklarfirman Badelt

Tänk vad mysigt att få komma hem i vinterrusket och känna värmen men framförallt doften från detta ljus från Skultuna.

• ninni_holmgren

I den välkomnande hallen för ljuset och doftens skull - så doften sprider sig i hela lägenheten.

• Anette Eriksson

I vardagsrummet men det skulle självklart få följa med till badrummet när det är baddags :)

• maria_bolin_lindberg

Den skulle placeras i hallen så att den sprider sin goda doft i hela huset.

• PRO
    Ordna Inreda
    Det här ljuset tillsammans med våra 2 små änglaljusstakar från Skultuna kommer bjuda på skön stämning och kännas välkomnande för våra gäster på vår byrå i hallen!
  • pernilla_skogsberg

Ljuset ställer jag tillsammans med våra mässingsblomkrukor i köksfönstret.

• elisabeth_nilhsson

På vardagsrumsbordet, där skulle den få ge ifrån sig härlig doft , samtidigt som man skulle få avnjuta värmen och den mysig ljuslågan från doftljuset när man sitter och myser i soffan.

• tatsuli

Den har en given plats i vårt vardagsrum där den skulle få sprida sin doft ståendes på soffbordet. Älskar verkligen doftljus! Och denna från Skultuna är ju så vacker att titta på även.

• Carola Lind

Det skulle få pryda trappräcket i hallen och välkomna gästerna!

• elisa_nording

Jag skulle placera doftljuset på en central plats i huset, där vi som allra mest kan njuta av dess doft och skönhet! Ljuset skulle stå tillsammans med Skultuna lilla Skyddsängel på en gammal spegelbyrå i vardagsrummet. Där ser vi doftljuset från köket, TV-rummet och passerar förbi det när vi går till hallen och övervåningen.

"Ett doftljus från Skultuna måste väl tre önskningar i ett vara?!

För det första, en vacker, lugnt brinnande låga som sprider värme och ljus.

För det andra, en ljuvlig, aromatisk doft av cederträ, kryddnejlikor, ros och jasmin som sprider sig och doftar gott i hela mitt hus.

För det tredje, sist men verkligen inte minst; en tidlös, stilren behållare i mässing, så glänsande och grann!

På något annat sätt jag det inte förklara kan!"

• Emelie

Detta ljus skulle jag ställa på hallbordet hos mamma och pappa så dom får njuta av det och det kan välkomna oss när vi kommer dit på besök.

• Eva Å

Skulle nog ställa det på skänken i hallen här passerar man många gånger om dagen och kan känna härliga dofter.

• ing_marie_gerdin

Jag skulle i första hand placera i vardagsrummet på en chiffonje där jag kan känna doften och samtidigt se den varje dag.

• Lena Eriksson

På skänken i vardagsrummet för att hedra de som inte längre finns här hos oss.

• Barbro Larsson

i köket på en gammal skänk jag har där. Hos oss är köket husets hjärta där vi tillbringar vår mesta tid ofta hela familjen tillsammans.

• lina_kson

I väntan på en öppen spis hade det hamnat i vårt uterum för lite extra värme och mys. Därefter på en låg skänk i vardagsrummet.

• Annica

I hallen så att dess underbara doft kan spridas i hela lägenheten.

• Randi Mie

Det skulle stå i mitt kontor och sprida mys och värme. Detta behövs verkligen. Jag har 17 grader hemma.

• Annelie Ek

Vackert i köket sprider fint ljus och värme

• Houzz Sverige

Vinnaren av detta fantastiska ljus från Skultuna är Pernilla Wiberg med kommentaren:

"Det här ljuset tillsammans med våra 2 små änglaljusstakar från Skultuna kommer bjuda på skön stämning och kännas välkomnande för våra gäster på vår byrå i hallen!"

Grattis!

Sverige
Skräddarsy min upplevelse genom att använda cookies

Genom att fortsätta använda vår hemsida eller app samtycker du till att Houzz-gruppen använder cookies och liknande teknologi för att förbättra vår produkt och service, ge mig relevant innehåll och göra min upplevelse personlig. Mer info.