sverigeredaktionen

LUCKA 16: 'Ögon Kakao' print från Olle Eksell (värt 999 kr)

Houzz Sverige
3 år sedan

I dagens lucka gömmer sig en svensk designklassiker! Nämligen ett 'Ögon Kakao' print från Olle Eksell i guld, värt 999 kr.

Allt du behöver göra, för din chans att vinna, är att i kommentarerna berätta var i ditt hem du skulle placera dessa ögon!

Du kan tävla fram till 31:a december. Houzz användare och experter kan delta. Tävlingsregler

Kommentarer (102)

• annie_gustavsson

I hallen bredvid min "guldspegel" och även tapeten har lite guld i sig. Då kan tavlan hålla ögonen öppna både på gäster och okända ;)

• Malin Kinberg

I köket, där kan den hålla ögonen på eventuella skåpsråttor :)

• Gittan Gustafsson
    Inte i mitt men i dotterns kök skulle den passa
  • Sanna

Jag skulle hänga den uppe i vår stora hall på övervåningen.

• lenpla0509

Fräckaste motivet får hänga i hallen ovanför faster Britas byrå. Vill inte ha ögon på mej vare sig jag sover, äter eller tittar på tv.

• Jessica

I köket i mitt framtida hus som jag ber till gudarna blir vårt. Vi går på varandra i vår lilla lägenhet just nu. Kryssar fingrarna för både hus och plansch!

• wennerfeldt

I det rum jag är mest under dagen, mitt kontoret!

• karolina_ehren

Den skulle passa perfekt i mitt kök!

• Hélen Syvertsen

Åh dessa ögon skulle få hänga i trappen (tror jag) hos min dotter, hon har många väggar att fylla ut nu sen hon blev husägare !!

• Camilla Wiklund

I köket såklart, det är där jag trivs bäst när jag bakar och står i!

• cherry_elf

Bredvid min retroprint med ost från Falbyggdens ost, Ost är värd mer än den kostar. Varm choklad och ostmackor är ju en match made in heaven..

• Danne Dahlberg

i vårt nyrenoverade kök.

• Maria Frimodig Lind
    Direkt innanför dörren, i hallen. Den är så cool!
  • carapinja
    Sidan om min illustration av röd Ibis med ägg från sekelskiftet 1700 av Maria Sibylla Merian.
    En fin kombination tillsammans!
  • PRO
  • liffe54

I vardagsrummet som en snygg detalj att vila ögonen på

• Maria Bylund

Har en hel vit vägg i köket! Skulle bli superfint med Eksell där

• kacythompson

I would put it in or newly freshened up stairwell. It would be fun to have the eyes to watch us as we go up and down the stairs!

• elisa_nording

Jag skulle vilja ha den i vår lilla sommarstuga, en bit från havet! Vi spenderar väldigt mycket tid där. Där finns en vit, tom vägg ovanför den gråa soffan. Har velat ha något alldeles speciellt där, men inte vetat exakt vad det är jag vill ha. Men när jag nu sett Olle Eksells otroligt fina print Ögon Kakao så vet jag att det är ju förstås den som ska hänga där! Så får vi njuta av den och titta på den hela tiden! Så tjusigt med ögonen i guld! Fiint!

• Camilla Sandmark

I hallen så att tjuvarna blir avskräckta.

• karin_nyberg
    "Ögon" skulle hänga ovanför pinnsoffan från Edsbyn, från 60-talet, som står i vårt kök.
  • Mattias Gustavsson

I köket, då jag själv, på morgonen aldrig lär öppna ögonen så där.

• Mona Söderblom

Som ett blickfång vid köksbordet, har en perfekt spot för denna tavla!

• stephis_kort

Dessa ögon i guld skulle absolut passa i vardagsrummet. Jättecool är den! Håller nu på att inreda väggar så denna skulle bli välkomnad

• maria_bolin_lindberg

Tavlan skulle passa perfekt på väggen i köket.

• PRO
    GoS4u AB

Ögon Kakao vill jag placera framför min frukosttallrik för att varje morgon vila mig vaken i den guldskimrande blicken

• PRO
    Hippo and the Bird

vardagsrummet skulle få denna fantastiska print på väggen!

• Katarina Hjortsäter

Vid vår matplats ovanför skänken från Norrgavel.

• newmail

På insidan av dörren ut till, så att de ses utifrån både av oss på altanen och som ett varnande öga för eventuella ovälkomna besökare

• Carina Lind

De skulle få platsen på väggen mitt i trappen då syns de både uppe o nere . Där är det högt i tak o öppet runt så en väl synlig plats .snygg tavla som passar i de flesta hem

• Marie-Louise Charleson

Har ingen plats Måste ge bort den till min son som skaffat eget hem

• annahelena_nilsson

Ovanför köksbordet så att jag varje morgon kan möte dessa snygga ögon!

• Annika Nilsson

Åh vad läcker! Den vill jag ha i hallen så att alla som kommer hem till oss möts av dessa ögon!

• Ulla-Karin Lundberg
    Skulle sätta dessa vakande ögon i min matplats, där de får vaka över oss varje gång vi sitter vid matbordet !
    Skulle passa perfekt, vi behöver en "övervakare" efter allt som hänt !
  • PRO
    Drews design & interiör
    I hallen som leder in till köket vore snyggt.
  • PRO
    Ordna Inreda
    På väggen vid köksbordet i köket. Matchar det vita köket och kökslampan i mässing. Dessutom är det ju en klassisk logga som verkligen gör sig snygg som dekoration och för tankarna till god choklad! Då blir man glad!
  • Kisse Lindén

Den skulle absolut placeras i hallen på väggen mittemot entrédörren. Superläckert att mötas av dessa två klassiska ögon när man kommer in i huset.

• jennie_persson2

En klassiker! Den skulle passa perfekt i hallen!

• Christina Lindström

Som spansklärare skulle jag placera denna symbol för Aztekernas "guld" hemma i mitt arbetsrum, i studenternas blickfång, som inspiration.

• Carola Lind

I vår nyrenoverade hall!

• Lena Eriksson

Jag vill hålla ett vakande öga över sonen - det är ju hemmets guldrum!

• Berit Bengtsson

Den skulle passa perfekt i hallen- vilken härlig känsla av att bli sedd när jag än kommer hem!!

• Annica

En designklassiker som skulle passa perfekt på väggen vid mitt köksbord, så att jag kan se den varje morgon när jag dricker en kopp choklad.

• Randi Mie

I mitt kök där jag dricker mycket kakao

• Annelie Ek

Hos min son i hans hall,ögon som håller koll.

• jojo_mojo

I köket, under klockan! Skulle kännas som att de hjälpte mig att hålla koll på tiden =)

• Houzz Sverige

Lucka 16 har nu utsett en vinnare: Grattis Jeanette Ralbovsky!

"Jag skulle placera den i vardagsrummet intill en samling av mindre tavlor och speglar. Något lite större på den väggen hade gjort samlingen komplett."

• PRO
    FC Mureri & Kakelugnar AB

Den är fantastisk

• Stina Polvi

Grattis ❤

Sverige
Skräddarsy min upplevelse genom att använda cookies

Genom att fortsätta använda vår hemsida eller app samtycker du till att Houzz-gruppen använder cookies och liknande teknologi för att förbättra vår produkt och service, ge mig relevant innehåll och göra min upplevelse personlig. Mer info.